Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Maatschappij discussie

JoeyK
Geplaatst op: 23 Jan 2008, 22:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hey,

Na de offtopic berichten van; Post jou hippe MSN naam.
Open ik de topic maar even voor een ''serieuse discussie'' over de maatschappij in Nederland.

De volgende dingen mogen:
- Je mening
- Je reactie geven

De volgende dingen mogen NIET:
- Schelden
- Discrimineren
- Iemand zwart maken.

Hopelijk word het een serieuse discussie.

Santi
Geplaatst op: 23 Jan 2008, 22:38
💸+
Bewerken Quote

het is hier in mijn streek dat als je ruzie krijgt met 1 marrokaan je gelijk 10 van zijn vriendjes achter je aan hebt en gelijk als racist wordt bestempelt. Hetzelfde als je hardcore luisterd --> racist.
Het slaat echt nergens meer op, iedereen die wat negatiefs opmerkt aan een allochtoon (vooral marrokanen en turken, daar zijn er ook de meeste van) is gelijk racist of iets in die trend.
en dat is bij ~90% van die groep jongeren.. zelfs al kleuters van 8 gaan hun grote voorbeeld "de broer" nadoen

en wat wilders zegt ben ik het over het algemeen mee eens, zoals de koran verbieden, of minstens de regels met haat-zaaiende dingen verbieden.

zoals dat homo's het leven zuur gemaakt mag worden etc. etc.

[Laatst bewerkt door Santi op woensdag 23 januari 2008, om 22:39]
Uniqe
Geplaatst op: 23 Jan 2008, 22:44
💸+
Bewerken Quote

Santi schreef:

en wat wilders zegt ben ik het over het algemeen mee eens, zoals de koran verbieden, of minstens de regels met haat-zaaiende dingen verbieden.

zoals dat homo's het leven zuur gemaakt mag worden etc. etc.

De koran zal je nooit kunnen verbieden wat nou als wij jullie 'heilige bijbels' af zouden pakken en jullie kerken in de vik zouden steken wat denk je zelf dat de reactie zou zijn van de allochtonen hun levensboek is verboden dan maak je ze alleen woedend van. het zal niks oplossen.

JoeyK
Geplaatst op: 23 Jan 2008, 22:45
💸+
Bewerken Quote

Ik ben het met je eens, Ik ben door een marokaanse man het ziekenhuis ingetrapt 2 jaar geleden en dat was niet bepaalt fijn, omdat ik ruzie met zijn zoon kreeg die 1 jaar ouder was dan mij..

JoeyK
Geplaatst op: 23 Jan 2008, 22:46
💸+
Bewerken Quote

Uniqe schreef:

[...]

De koran zal je nooit kunnen verbieden wat nou als wij jullie 'heilige bijbels' af zouden pakken en jullie kerken in de vik zouden steken wat denk je zelf dat de reactie zou zijn van de allochtonen hun levensboek is verboden dan maak je ze alleen woedend van. het zal niks oplossen.

Kerken in de fik steken doen SOMMIGE buitenlanders al.
Bijbel afpakken kan niet.
Als wij een kerk in Marokko of Turkije willen worden we zo gezegt '' geslacht ''

@ Mods sorry voor dubbel post, was niet de bedoeling

[Laatst bewerkt door JoeyN op woensdag 23 januari 2008, om 22:47]
Uniqe
Geplaatst op: 23 Jan 2008, 22:48
💸+
Bewerken Quote

JoeyN schreef:

[...]
Kerken in de fik steken doen SOMMIGE buitenlanders al.
Bijbel afpakken kan niet.
Als wij een kerk in Marokko of Turkije willen worden we zo gezegt '' geslacht ''

@ Mods sorry voor dubbel post, was niet de bedoeling

Ik heriner me een tijdje geleden dat ze een moskee hadden afgebrand het slaat nergens op laat iedereen ze eigen geloof hebben en verbied elkaar niks

JoeyK
Geplaatst op: 23 Jan 2008, 22:50
💸+
Bewerken Quote

Ja die moskee was terwel nog door een Turk in de fik gestoken.

Uniqe
Geplaatst op: 23 Jan 2008, 22:51
💸+
Bewerken Quote

JoeyN schreef:

Ja die moskee was terwel nog door een Turk in de fik gestoken.

nee was door rechts- extrimise jongeren gedaan

JoeyK
Geplaatst op: 23 Jan 2008, 22:53
💸+
Bewerken Quote

Als je het nieuws goed had gevolgt was het echt een Turk..

Nanne
Doe een wens!
Geplaatst op: 23 Jan 2008, 22:53
💸+
Bewerken Quote

Ik vind het zowiezo zielig om een heel ras de schuld te geven wat 1 iemand heeft gedaan. Elk ras heeft mislukkelingen.

JoeyK
Geplaatst op: 23 Jan 2008, 22:57
💸+
Bewerken Quote

Nanne schreef:

Ik vind het zowiezo zielig om een heel ras de schuld te geven wat 1 iemand heeft gedaan. Elk ras heeft mislukkelingen.

1 Ras? We geven niemand de schuld, Wij geven onze mening en als je goed leest, gaat het erom wat Wilders doet enzo, Over de Nederlandse wet. Nederlanders hebben ook mislukkelingen maar het gaat niet daarom, het gaat op de manier. Als de buitenlanders (allemaal) zich nou is aanpaste aan de Nederlandse cultuur/wet was er niks aan de hand, maar zoals al vele mensen zeggen, ze denken dat alles mag etc (Sommige NLers ook), Maar de NLers accepteren als een ambtenaar in functie komt en netjes vraagt of ze ermee op willen houden of weet ik veel, bij de meeste voorkomende dingen zijn het echt buitenlanders, Ik maak het zelf allemaal mee hier in mijn buurt, omdat ik zelf bij de gemeente zit bij een jongerenraad en veel over hangjongeren hebben en die van buitenlandse afkomst komen.

Gkhn
duh mothafoKING
Geplaatst op: 23 Jan 2008, 23:02
💸+
Bewerken Quote

Al het geloof bannen van de wereld en iedereen bekeren tot het Gkhndom.

JoeyK
Geplaatst op: 23 Jan 2008, 23:04
💸+
Bewerken Quote

Gkhn, Ik/Wij vroegen om serieuse discussie geen kansloze berichten.

En ik vraag me af waar Unique is gebleven :

[Laatst bewerkt door JoeyN op woensdag 23 januari 2008, om 23:05]
Gkhn
duh mothafoKING
Geplaatst op: 23 Jan 2008, 23:10
💸+
Bewerken Quote

JoeyN schreef:

Niks kansloos joh . Als het kansloos was had jij er niet op gereageerd.
Doe niet groot bitch, doe niet klein, glas in je gezicht is nie fijn.

+ Spreek ik voor elk weldenkend persoon als ik zeg dat alle geloven moeten worden verbannen. Want geloof is de oorzaak van alle oorlogen enz.
En dat komt van een TURK ja. Met jullie vooroordelen. . Ik kots op mensen zoals jullie echt waar. Ik heb ook wel eens ruzie met andere turken, maar net zo goed met nederlanders. Dan ga ik toch ook niet alle turken en nederlanders haten.
Niga please
En uniqe heeft misschien een leven waardoor hij niet 24/7 op deze site zit.

en nu ga ik fappen.

[Laatst bewerkt door Gkhn op woensdag 23 januari 2008, om 23:10]
iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
💸+
Bewerken Quote

JoeyN schreef:

Denk eerst is serieus over z'n post na. Stel je voor dat er gewoon geen geloof is. Dat iedereen 'wetenschappelijk' denkt, dus dat iedereen in de oerknal 'gelooft' ipv in het verhaal van de schepping. Dat zou in principe een stuk minder problemen opleveren wat betreft geloofsovertuiging.

BaXiess
💸+
Bewerken Quote

beoordeel geen rassen op rotte mensen erin is alvast iets dat ik wil melden ik ken een aantal marokanen die ik liever teruggeschopt naar hun eigen land zie maar ik ken ook zat marokanen die gewoon aardig zijn en normaal en met respect andere behandelen. Daarbij vind ik ook niet dat er een geloof moet worden verboden of iets in die richting, wel vind ik dat andere mensen is wat meer respect voor elkaar mogen krijgen. Want je kan wel roepen in de koran staat dat homo zijn een zonde is bla bla, maar als je de bijbel er op na slaat staat het er ook in.. Ja echt waar in de bijbel staat dat homo zijn een zonde is en streng gelovige christenen vinden dit dus ook. Dit soort dingen zou je dus de grond in moeten trappen want homo zijn is geen zonde, je bent gewoon anders en dit maakt je niet een beter of slechter persoon, net als wanneer je invalide bent of weet ik veel wat. Elk mens is een mens opzich en moet dus ook hetzelfde als elk ander mens behandelt worden, zo mijn zegje gedaan xDD

Uniqe
💸+
Bewerken Quote

JoeyN schreef:

[...]

1 Ras? We geven niemand de schuld, Wij geven onze mening en als je goed leest, gaat het erom wat Wilders doet enzo, Over de Nederlandse wet. Nederlanders hebben ook mislukkelingen maar het gaat niet daarom, het gaat op de manier. Als de buitenlanders (allemaal) zich nou is aanpaste aan de Nederlandse cultuur/wet was er niks aan de hand, maar zoals al vele mensen zeggen, ze denken dat alles mag etc (Sommige NLers ook), Maar de NLers accepteren als een ambtenaar in functie komt en netjes vraagt of ze ermee op willen houden of weet ik veel, bij de meeste voorkomende dingen zijn het echt buitenlanders, Ik maak het zelf allemaal mee hier in mijn buurt, omdat ik zelf bij de gemeente zit bij een jongerenraad en veel over hangjongeren hebben en die van buitenlandse afkomst komen.

Er zijn veel foute allochtonen dat weet ik en ook veel foute nedelanders.
Maar je moet ook accepteren dat niet iedereen zich aan kan passen als die net komt uit een land waar alles helemaal anders was of er was een dictatuur oorlog enzovoort. Het komt wel maar we moeten er van beiden kanten wat voor doen het is niet wij en hen het moet alleen wij worden want wij zijn allemaal mensen en we zijn van vlees en bloed. er zijn genoeg goede allochtonen en ik weet dat ik niet bij de goede hoor maar dat komt wel ik heb veel dingen gedaan waar ik achteraf spijt van heb maar dat waren me keuzes op het moment.
Ik snap wel dat jullie voor je eigen cultuur op willen komen maar nederland is een mix met alle culturen en dat moet je ook accepteren. En niet zeggen altijd die turken of altijd die marokanen. Iedereen maakt fouten maakt niet uit wat je bent.

JoeyK
Geplaatst op: 23 Jan 2008, 23:17
💸+
Bewerken Quote

Uniqe schreef:

[...]

Er zijn veel foute allochtonen dat weet ik en ook veel foute nedelanders.
Maar je moet ook accepteren dat niet iedereen zich aan kan passen als die net komt uit een land waar alles helemaal anders was of er was een dictatuur oorlog enzovoort. Het komt wel maar we moeten er van beiden kanten wat voor doen het is niet wij en hen het moet alleen wij worden want wij zijn allemaal mensen en we zijn van vlees en bloed. er zijn genoeg goede allochtonen en ik weet dat ik niet bij de goede hoor maar dat komt wel ik heb veel dingen gedaan waar ik achteraf spijt van heb maar dat waren me keuzes op het moment.
Ik snap wel dat jullie voor je eigen cultuur op willen komen maar nederland is een mix met alle culturen en dat moet je ook accepteren. En niet zeggen altijd die turken of altijd die marokanen. Iedereen maakt fouten maakt niet uit wat je bent.

Ik accepteer jullie, als jullie je aanpassen aan de Nederlandse maatschappij, dan hoor je mij niet klagen.. Ik ken ook buitenlanders die normaal zijn.. Maar oorlog etc, ik wist niet dat erin Marokko oorlog was? By the way.. Je hebt spijt en dat is goed (niet zo opvatten), ik bedoel dat het goed is qua dat je het niet meer doet. Nederland is een mix ja, Maar de geschiedenis was; Buitenlanders komen werken, nemen vrouw mee. En dan zouden ze weer terug naar hun land gaan. Maar die nemen ouders mee enzo komen er steeds meer snapje, en Balkenende doet er niks aan maar over een tijdje is Nederland helemaal kapot, zijn er rellen enzo. Daarom moet er aan de bel worden getrokken.. snap je mij een beetje?

[Laatst bewerkt door JoeyN op woensdag 23 januari 2008, om 23:18]
Uniqe
Geplaatst op: 23 Jan 2008, 23:20
💸+
Bewerken Quote

JoeyN schreef:

[...]

Ik accepteer jullie, als jullie je aanpassen aan de Nederlandse maatschappij, dan hoor je mij niet klagen.. Ik ken ook buitenlanders die normaal zijn.. Maar oorlog etc, ik wist niet dat erin Marokko oorlog was? By the way.. Je hebt spijt en dat is goed (niet zo opvatten), ik bedoel dat het goed is qua dat je het niet meer doet. Nederland is een mix ja, Maar de geschiedenis was; Buitenlanders komen werken, nemen vrouw mee. Maar die nemen ouders mee enzo komen er steeds meer snapje, en Balkenende doet er niks aan maar over een tijdje is Nederland helemaal kapot, zijn er rellen enzo. Daarom moet er aan de bel worden getrokken.. snap je mij een beetje?

Ik kom zelf uit een oorlogs gebied. ik was 4 toen ik hier kwam ik kom uit voormalig joegoslavie. Maar het is deels jullie fout dat zo veel marokanen hier kwamen, jullie hadden mensen nodig voor het vuileren en zwaarderen werk lang geleden. En de regering toen der tijd kon verwachten dat mensen zich voortplanten etc. en dan komt dit ervan.

Ik kan andere allochtonen niet bepalen hoe ze zich voelen ik heb dingen gedaan waar ik achteraf spijt van had maar ik heb ook dingen gedaan waarvan ik dacht dat is ze eigen schuld.

JoeyK
Geplaatst op: 23 Jan 2008, 23:24
💸+
Bewerken Quote

Ik ben blij dat je het zelf toegeeft, Ik vind dat knap van je * aplausje waard *

Maar goed verder wil ik alleen nog zeggen, dat het allemaal een vrijheids van menings uiting is en Geert Wilders zijn film op tv komt en een dag later in krant staat --- Geert Wilders dood geschoten door moslim. Net zoals met Pim Fortuyn, zo is Nederland, maar die mensen mogen ze keihard aanpakken.

En nu ga ik heerlijk fijn slapen.

[Laatst bewerkt door JoeyN op woensdag 23 januari 2008, om 23:27]
Uniqe
Geplaatst op: 23 Jan 2008, 23:29
💸+
Bewerken Quote

JoeyN schreef:

Ik ben blij dat je het zelf toegeeft, Ik vind dat knap van je * aplausje waard *

Maar goed verder wil ik alleen nog zeggen, dat het allemaal een vrijheids van menings uiting is en Geert Wilders zijn film op tv komt en een dag later in krant staat --- Geert Wilders dood geschoten door moslim. Net zoals met Pim Fortuyn, zo is Nederland, maar die mensen mogen ze keihard aanpakken.

Geert Wilders is een vreemde man.

Hij is alleen van: anti islam alles wat te maken heeft met islam is fout alles is slecht dit dat.

Ik ga ook slapen dag. slaap lekker enzovoort.
Hij snapt het geloof niet hij zegt dat er alleen in de Koran anti-homo dingen instaan het staat evengoed in de bijbel hij heeft alleen de minderen stukken eruitgepikt om over te zuren maar als we over de bijbel begonnen had je ook goede en slechte stukken maar hoor je geertje daarover neee.

En tja er zijn van die idioten die hem neer willen schieten en zullen doen waarschijnlijk.

[Laatst bewerkt door Uniqe op woensdag 23 januari 2008, om 23:29]
Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 24 Jan 2008, 07:32
💸+
Bewerken Quote

Uniqe schreef:

[...]

[off]Dat zou ik het mooiste antichristische momment van me leven vinden xD[/off]

Zelf vind ik dat deze maatschappij snel over de rooie gaat...
Als je iets zegt heb je bijv. kans da je dadelijk in een kist ligt enzo...
Je kan gewoon niet 'veilig' meer je mening uitte, en dat vind ik heel erg...
En dan worden die gasten die dat doenmaar voor een paar jaartjes de cel in en dan beginnen ze weer... Dus ik vind als ze de cel jaren strenger maken dan zijn er minder criminelen..

-Toevoeging-

Ik ben idd oneens met Geert Wilders dat is gewoon een focking racist die gewoon alle allochtonen uit ons land willen hebben en hij wilt alle domme maatregelen ervoor doen...
En wat Unique zei, dat niet alleen de ´buitenlander´ slecht zijn maar ook de Nederlanders geef ik volkomen gelijk in
Want.... Ik denk dat je soms meer 'schuldige' Nederlanders ziet dan buitenlanders
En kijk sommige mensen worden racistisch omdat ze eens een keer aangevallen zijn door zo groepje, en daardoor zo ging haten die groep dat ze de hele cultuur beginnen te haten...

Spoiler 😨 (selecteer om te bekijken)
Toeminste zo was het bij mij is weer over btw

Goed topic trouwens, als het hier nog serieus wordt gehouden

[Laatst bewerkt door Soaddemon op donderdag 24 januari 2008, om 07:38]
JoeyK
Geplaatst op: 24 Jan 2008, 07:44
💸+
Bewerken Quote

Ik ben het dan weer eens met Geert Wilders.. Nederlanders zijn ook niet altijd braaf oke, maar het gaat erom nu denk je nog weinig buitenlanders maar over 5 a 10 jaar, zit het land vol ( over bevolkt ) .. en iedereen moet werk hebben, nu lukt dat al amper.. kom op..

CDA doet mee als ik het zo hoor, asielzoekers die niet mogen blijven die moeten sneller terug naar hun land.

Als jullie moesten kiezen wie zouden jullie kiezen en waarom:

- G. Wilders
- CDA
- SP
- Groenlinks
- VVD
- PVDA
- Christen unie

[Laatst bewerkt door JoeyN op donderdag 24 januari 2008, om 07:50]
Maarten
Geplaatst op: 24 Jan 2008, 07:55
💸+
Bewerken Quote

G. Wlders, heeft de beste ideeën vind ik maar ligt er ook aan hoe je bent he.

KoiSashuu
Geplaatst op: 24 Jan 2008, 08:04
💸+
Bewerken Quote

kudmaatschappij

ontopic: Ik ben bezig met een tekening: 'past, present, future'
En daar teken ik dan 3 personen van 20 jaar geleden, nu, en van over 20 jaar.
Dus ik teken bij 'past' Michael Jackson en bij 'present' een emo (omdat bijna iedereen nu emo/wannabe emo is)...
Bij future wil ik een andere 'stijl' tekenen die zo eng, en slecht en depresiefmakend is, dat de 'bekijker' kan zien dat sinds de jaren 80 de maatschappij een hoop is veranderd.

Dus ik vraag aan een meisje in wat voor letters ik 'present' onder die emo moet zetten (soort lettertype, maar dan gewoon met potlood)
Krijg ik een hele preek omdat het 'best wel discriminerend van me zou zijn'

Naja... dat vind ik dus zelf niet,..
Ik kijk gewoon om me heen, zie dat de maatschappij veranderd en teken dat. En als mij nou opvalt dat de maatschappij tegenwoordig erg guur is... teken ik dat ook gewoon.

Ik had ook een mannetje getekend met een pentagram op zijn shirt.
Laat ik aan dat meisje zien, en dacht dat het een jodenster was!
Hele preek over dat een jodenster discriminerend zou zijn, en dan ik weer van 'het is een pentagram!'
En ik uitleggen dat een jodenster 6 punten heeft, en een pentagram 5.
En dan zou het weer 'best wel discriminerend van me zijn voor de mensen die het verschil niet kennen'

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login