Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Maatschappij discussie

JoeyK
Geplaatst op: 24 Jan 2008, 23:04
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Mwoah, we roepen pas als we er verstand van hebben ik weet precies wat PVDA doet en PVV ook

Uniqe
Geplaatst op: 24 Jan 2008, 23:13
💸+
Bewerken Quote

Santi schreef:

[...]
maar je zegt wel wie de slechste is

Ik zei dat ik het met zijn standpunten niet eens ben niet dat ik hem het slechtste vind

Saven
admin
Geplaatst op: 25 Jan 2008, 15:22
💸+
Bewerken Quote

Damens blijf eens normaal doen.
Anders lock + ban

Bob
Geplaatst op: 25 Jan 2008, 16:00
💸+
Bewerken Quote

Geert Wilders profiteert gewoon van de angst in Nederland. En sommige hier praten over dat ze die allochtonen willen 'terug schoppen'. Het probleem is dat de meestte allochtonen jongeren die al die rotzooi veroorzaken en het verpesten voor de andere allochtonen zijn gewoon hier geboren. Dus waar wil je ze heen schoppen?

En de meestte hier snappen nog niet hoe alles in de wereld in elkaar zit. Jullie zeggen allemaal van ja Geert Wilders dit dat, ik weet hoe de politiek en zo in elkaar zit, nee dat weten jullie niet. De meestte die hier zo anti-allochtoon zijn, hebben gewoon een keer iets meegemaakt daarmee en denken gewoon dat daarom alle allochtonen slecht zijn. Maar vaak is dat zelfs niet het geval, de meestte mensen zijn gewoon té naïef en luisteren naar praat van andere mensen.

Ik ben het verder eens met Bavaria.

Uniqe schreef:

[...]

...jij hebt nog veel te leren over het leven je gaat vanzelf zien later dat het fout was

Voor de eerste keer (denk ik) eens met Uniqe.

Ruttie schreef:

Nijmegen is eigenlijk best wel vol met alloctonen, vooral omdat hier een opvangcentrum zit.

Ja bij het Limosterrein .

[Laatst bewerkt door Bob op vrijdag 25 januari 2008, om 16:08]
JoeyK
Geplaatst op: 09 Feb 2008, 14:52
💸+
Bewerken Quote

Ik las op Nu.nl dat de film van Geert Wilders ; Koran film heet Fitna.. binnenkort komt hij op de tv yoehoe!

Michael
Geplaatst op: 09 Feb 2008, 17:52
💸+
Bewerken Quote

Uniqe schreef:

[...]

Ik heriner me een tijdje geleden dat ze een moskee hadden afgebrand het slaat nergens op laat iedereen ze eigen geloof hebben en verbied elkaar niks

Verbied elkaar nx, daar zeg je het...
In België is het al zover gekomen dat ze hier kerstbomen willen verbieden op de straat omdat het met het christendom te maken heeft.

Basjee
Octo
Geplaatst op: 09 Feb 2008, 18:39
💸+
Bewerken Quote

JoeyN schreef:

- Iemand zwart maken.

Bas pakt zwarte verf.

Modbreak

*boze mod pakt het banpanel erbij*

Michael
Geplaatst op: 09 Feb 2008, 20:19
💸+
Bewerken Quote

Basjee schreef:

[...]

Bas pakt zwarte verf.

Waar is het niveau gebleven

Sparky
Geplaatst op: 09 Feb 2008, 20:29
💸+
Bewerken Quote

Nja, ik ben zelf geen gelovig mens ofzo.
Maar ik vind wel dat "geloven" moet kunnen in de wereld.
alleen heeft niemand er respect voor.
en dat heeft dan weer te maken met buitenlanders.
Buitenlanders komen naar hier (be/nl) en ze denken daze hier alles mogen.
Familie,vrienden alles komt over.
En wat met de moslims/joden?
Het is al zover dat de overheid subsidies geeft om moskee's te bouwen.
De kerken lopen leeg, en de moskees komen.
Ga maar eens naar grote steden (bv: Brussel), zit het vol met clochards , vreemdelingen en dergelijke.

Ze komen allen naar hier om een beter leven te zoeken.
Help ons niks vooruit.
het leven moet DAAR beteren.
Als ze daar iets zouden doen aan het welzijn en dergelijke, dan moest niemand meer emmigreren*
(*naja, sommige mensen willen wel wonen in het buitenland, maar laten we het houden op de mensen die vluchten voor de armoede).

En qua wereldorganisatie, dat helpt geen ****!
Herriner je je nog de tsunami enkele jaren geleden?
Wat deden ze? Een grote "inzamelactie" met een liveshow, een song en dergelijke. Duizenden mensen sms'ten om elk een centje te geven. We kwamen neer op een paar miljoen.

En waar zit het geld? Nog 3/4 van het geld toen zit nog in belgie.
Het gaat gewoon rechtstreeks naar de rijke in dat land.
Je helpt veel meer door geld te geven aan mensen die daar eens helpen. Door een waterput te bouwen, gebouwen, riolering, scholen en dergelijke.

De overheid steekt meer in hun zakken dan dat weggaat.

Conclusie : dat er meer vreemdelingen komen is gewoon normaal door de "slechte wereldzorg". En ik heb niks tegen vreemdelingen zolang ze zich maar aanpassen naar onze normen.
Maar dat gebeurd gewoon véél te weinig.

Michael
Geplaatst op: 09 Feb 2008, 21:09
💸+
Bewerken Quote

Sparky schreef:

En waar zit het geld? Nog 3/4 van het geld toen zit nog in belgie.
Het gaat gewoon rechtstreeks naar de rijke in dat land.
Je helpt veel meer door geld te geven aan mensen die daar eens helpen. Door een waterput te bouwen, gebouwen, riolering, scholen en dergelijke.

De overheid steekt meer in hun zakken dan dat weggaat.

Eventjes over dat geld,
zou het misschien niet beter zijn mochten ze wat doen aan de arme mensen hier ?
Kijk eens hoeveel clochards der zijn, & hoeveel er per jaar bijkomen!
Er zijn genoeg arme Vlamingen/Belgen, maar al het geld gaat naar het buitenland.
Overlangs ook, studio brussel doet daar die actie voor -weeral- zoveel miljoen naar het buitenland! En wat ook niet klopt, de regering zat met een tekort in de begroting fzo, maar ze kunnen wel zoveel miljoen schenken aan studio brussel voor die actie!
Klopt toch niet, ofwel ?

tttommeke
Geplaatst op: 09 Feb 2008, 21:33
💸+
Bewerken Quote

Nou... het probleem ligt welke laten we binnen en welke schoppen we er weer uit... Het beste zou zijn dat als men na 2 jaar nog steeds niet de taal beheerst of de cultuur van dat land niet kan toepassen op zijn eigen levensstijl (natuurlijk mag je privé nog de cultuur doen wat je wilt maar gewoon niet op publieke plaatsen) dat hij dan mag blijven. Als ze een beetje moeilijk doen het eerste vliegtuig terug naar hun land.

Ook zou het handig zijn als een allochtoon een misdrijf pleegt inplaats van naar de gevangenis gewoon terug naar zijn eigen land... De Belgische gevangenissen zitten boordevol en soms zitten ze nu al met 5 in 1 cel bedoeld voor 2 man... Dan komen er van die marginale wetten als : Gevangenisstraf onder 3 maand... laat ze vrij rondlopen... Ook blijkt +50% gevangenen allochtoon te zijn.

Uniqe schreef:

[...]

De koran zal je nooit kunnen verbieden wat nou als wij jullie 'heilige Bijbels' af zouden pakken en jullie kerken in de vik zouden steken wat denk je zelf dat de reactie zou zijn van de allochtonen hun levens boek is verboden dan maak je ze alleen woedend van. het zal niks oplossen.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_banned_books

Nou, daar staat de bijbel toch tussen ? En als de Koran een beetje haatzaaiende teksten gaat rond spreiden dan kan je evengoed weer enkele nazi boeken rondstrooien... die waren ook haatzaaiend. Natuurlijk waren die boeken extremer maar er zijn zeker en vast vele haatzaaiende en discriminerende teksten in de Koran te vinden.

Michael schreef:

[...]
Eventjes over dat geld,
zou het misschien niet beter zijn mochten ze wat doen aan de arme mensen hier ?
Kijk eens hoeveel clochards der zijn, & hoeveel er per jaar bijkomen!
Er zijn genoeg arme Vlamingen/Belgen, maar al het geld gaat naar het buitenland.
Overlangs ook, studio Brussel doet daar die actie voor -weeral- zoveel miljoen naar het buitenland! En wat ook niet klopt, de regering zat met een tekort in de begroting fzo, maar ze kunnen wel zoveel miljoen schenken aan studio Brussel voor die actie!
Klopt toch niet, ofwel ?

Nou eigenlijk klopt dat wel, de staat heeft enkele fondsen. Elke fonds mag maar voor 1 doel besteed worden zoals het militaire fonds mag niet plotseling worden gediend om extra snelwegen te maken. Die is gewoon puur voor militaire doeleinden. Zo heeft België (en andere landen) ook een hulpfonds en deze is alleen maar bedoeld voor landen in nood te sponseren (tsunami; AIDS; Lepra...)

[Laatst bewerkt door tttommeke op zaterdag 9 februari 2008, om 21:52]
Michael
Geplaatst op: 09 Feb 2008, 22:01
💸+
Bewerken Quote

tttommeke schreef:

Nou eigenlijk klopt dat wel, de staat heeft enkele fondsen. Elke fonds mag maar voor 1 doel besteed worden zoals het militaire fonds mag niet plotseling worden gediend om extra snelwegen te maken. Die is gewoon puur voor militaire doeleinden. Zo heeft België (en andere landen) ook een hulpfonds en deze is alleen maar bedoeld voor landen in nood te sponseren (tsunami; AIDS; Lepra...)

Ok dat is mss waar, maar toch, am dat geld die naar het buitenland gaat, ze moeten gvd eerst kijken naar hun eigen volk!!

tttommeke
Geplaatst op: 09 Feb 2008, 22:08
💸+
Bewerken Quote

Michael schreef:

[...]
Ok dat is mss waar, maar toch, am dat geld die naar het buitenland gaat, ze moeten gvd eerst kijken naar hun eigen volk!!

Nou omdat het nogal dom is om de arme mensen gewoon geld te geven... Je hoort toch dagelijks in het nieuws dat de staat werkgelegenheid probeert te bevorderen door subsidies, BTW kortingen,... etc te geven. Als ze hier in slagen is er meer werkgelegenheid maar dit is niet altijd even simpel met de 3de wereld landen waar dingen zoals minimumloon en ziekenkas niet bestaan.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login