Hallo.
Post hier de tools die jij gebruikt en die volgens jou absoluut onmisbaar zijn voor je OS.
1
2
3
4
[url=TOOL-URL]Tool-naam[/url]
Info: Info
Voordelen: Voordelen
Nadelen: Nadelen
Nadat er een paar posts zijn, voeg ik ze toe aan de openingspost.
Veel succes en posten maar .
Geposte dingen:
----------------------------------------------------------------
Thaan:
TeraCopy
Info: Sneller files kopieeren in Windows, door bijvoorbeeld blocksize te veranderen etc. Betere voorgangs indicator.
Voordelen: Sneller kopieeren/plakken, betere indicatie, pauzeren!
Nadelen: Geen.
Thaan:
Unlocker
Info: Bestanden verwijderen of kijken door wat ze gebruikt worden.
Voordelen: Makkelijk te zien welke bestanden door welk programma wordt gebruikt.
Matt:
FireFox
Info: De beste browser en een hoog aanbod aan plug-ins en add-ons, waaronder versnellende applicaties.
Voordelen: Veel tools/addons om je internet ervaring te versnellen.
Guz:
Daemon Tools
Info: Daemon tools is het programma om virtuele images van dvd's af te spelen zonder deze te branden.
Voordelen: Werkt perfect en super snel.
Nadelen: Redelijk sloom omdat alles via hdd -> virtual drive -> bestanden gaat.
Sharp:
Winamp
Info: Gewoon teh pimp-pwnage music player, veel ondersteuning, online bibliotheken, speelt ook films enzo
Voordelen: Oneindig veel plugins/visualisations.
Nadelen: Opstarten duurt soms lang
Sandr:
Photoshop
Info: meestgebruikte fotobewerkingsprogamma
Voordelen: je kan er mee designen
Nadelen: niet gratis
Wout:
WinRar
Info: Programma om .zip en .rar bestanden uit te pakken. Zo'n programma is noodzakelijk, omdat tegenwoordig alles ingepakt wordt.
Voordelen: Overzichtelijk, gebruiksvriendelijk..
Nadelen: geen
RobiN:
TVersity: voor het streamen van films, muziek, etc. naar me ps3. veel beter dan alles op je harddisk zetten.
info: progje om data naar je console/psp/ds te streamen vanaf je pc.
voordelen: werkt goed en is gratis.
nadelen: ?
Ttommeke:
mIRC
Info: Internet Relay Chat client
Voordelen: Handige interface en zeer gebruiksvriendelijk
Nadelen: Betalen ;'( en voor 6.31 nog geen werkende crack
Badeendje:
VLC Media player
Info: Kan alles afspelen, heeft geen codec's en shizzle nodig
Voordelen: Simpel, Logisch en het werkt
Nadelen: Misschien soms iets te simpel(?)
Basjee:
Notepad++
Info: Een leight-weight editor. Een soort notepad, zoals standaard in windows zit, maar dan met regelnummering en tekstkleurtjes.
Voordelen: Alles is goed, werkt snel, ziet er goed uit etc.
Nadelen: Geen live-FTP.
Tom:
Windows Live Messenger
Info: Chatprogramma
Voordelen: Handig en snel
Nadelen: Zit veel rotzooi op.
BaXiess:
Last.fm
Info: Maakt een list van de muziek die jou luisterd en suggereerd nieuwe artiesten die je kan luisteren.
Voordelen: Je leert nieuwe muziek kennen en het is erg overzichtelijk
Nadelen: Hmm geen eigenlijk
iisys:
Runfast
Info: Runfast is eigenlijk een uitgebreidere versie van het 'Uitvoeren' (Windowstoets + R of Start > Uitvoeren). Je kan zogenaamde aliasses opgeven waarmee je programma's kan opstarten. (Ik heb bijv 'p' voor 'mspaint')
Je drukt op de gegeven sneltoets (ik heb CTRL + GRAVE (toets links van je 1)) en er verschijnt een inputveldje. Daar typ je je command of alias in waardoor je supersnel alle programma's op kan starten die je wilt. Het werkt in principe hetzelfde als CMD, maar dan zonder de output, maar met aliasses.
Voordelen: geweldig snel programma's opstarten (bijv ipv van helemaal naar Start > Alle programma's > ... te gaan, of eerst naar je bureaublad (met beperkte ruimte voor pictogrammen + onoverzichtelijkheid) en dan daar je programma zoeken).
Nadelen: -
iisys:
Ik wil graag ipv DaemonTools Virtual CloneDrive aanbevelen. VCD werkt véél sneller dan DaemonTools. VCD: installeren, dubbelklik op je ISO/BIN/CCD. Klaar.
RobiN:
Opera
een erg makkelijke en snelle browser. hij gebruikt geen flashplayer enzo, dus veel minder kans op virussen. De startpagina is een pagina met 9 grote blokken waar je je favoriete sites in kan zeten. Ik gebruik vooral Opera, maar voor bijvoorbeeld Hyves Firefox
Voordelen: werkt snel en bijna virusvrij.
Nadelen: bepaalde filmpjes werken niet of met veel moeite, omdat flashplayer niet wordt gebruikt.
Gommy:
Ccleaner
Info: Verwijdert resten van games en software die zijn achtergebleven, en cleant ook je tijdelijke internetbestanden etc. Ook reparreerd hij problemen.
Voordelen: Het is gratis en je PC loopt er sneller op.
------------------------------------------------------------------
Modbreak
Geen andere dergelijke topics aanmaken, dit topic mag gekicked worden.
[Laatst bewerkt door Matt op zaterdag 26 januari 2008, om 15:45]