Uniqe schreef:
me ma maakt me altijd wakker en als ik niet wakker wil worden gooit ze glas water over me gezicht en me pa trekt me me bed uit
maar het helpt altijd om de 'snooze ' functie aan te zetten op je wekker dan gaat die om de 5 minuten af en dan word je meestal wel wakker
Bij mij gaat de snooze om de 9 minuten
maarja khad net toevallig een paar goeie tips gelezen op een site:
Spring je bed uit!
Op het moment dat je op wilt staan, verlaat dan direct je bed. Als je je bed eenmaal uit bent is het logischer dat je echt wakker wordt en wakker blijft. Het meest effectief is om zelfs direct de slaapkamer te verlaten.
Wees productief in de ochtend
Dit hangt een beetje samen met het vorige punt. Maar het is ook belangrijk dat je echt iets nuttigs hebt om te doen. Check je mail, lees je RSS-feeds en ruim wat op.
en
Zorg voor een goede reden om op te staan
Ik merk te vaak dat ik, als ik geen vroege afspraken heb, ik liever een half uurtje langer blijf liggen. Hoe ondervang je dit? Maak de avond van te voren duidelijk wat je wilt gaan doen. Schrijf het op of zorg dat je het onthoudt. Zelfs de simpelste dingen als het draaien van een wasje kunnen ervoor zorgen dat je wel opstaat in plaats van langer te blijven liggen.