Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Wakker worden tips

tttommeke
Geplaatst op: 08 Feb 2008, 22:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

[...]
Bij mij gaat de snooze om de 9 minuten
maarja khad net toevallig een paar goeie tips gelezen op een site:

Spring je bed uit!
Op het moment dat je op wilt staan, verlaat dan direct je bed. Als je je bed eenmaal uit bent is het logischer dat je echt wakker wordt en wakker blijft. Het meest effectief is om zelfs direct de slaapkamer te verlaten.

Wees productief in de ochtend
Dit hangt een beetje samen met het vorige punt. Maar het is ook belangrijk dat je echt iets nuttigs hebt om te doen. Check je mail, lees je RSS-feeds en ruim wat op.

en

Zorg voor een goede reden om op te staan
Ik merk te vaak dat ik, als ik geen vroege afspraken heb, ik liever een half uurtje langer blijf liggen. Hoe ondervang je dit? Maak de avond van te voren duidelijk wat je wilt gaan doen. Schrijf het op of zorg dat je het onthoudt. Zelfs de simpelste dingen als het draaien van een wasje kunnen ervoor zorgen dat je wel opstaat in plaats van langer te blijven liggen.

Dat probeer ik ook...alleen stap ik gewoon terug naar mijn bed en val weer in slaap !

Dus dan probeerde ik mijn wekker in een andere hoek te zetten van de kamer... loop ik gwn naar die wekker zet hem uit en ga weer terug slapen.

Ik heb een opsta probleem xD

[Laatst bewerkt door tttommeke op vrijdag 8 februari 2008, om 22:19]
RobiN
Geplaatst op: 08 Feb 2008, 22:18
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

[...]
Spring je bed uit!
Op het moment dat je op wilt staan, verlaat dan direct je bed. Als je je bed eenmaal uit bent is het logischer dat je echt wakker wordt en wakker blijft. Het meest effectief is om zelfs direct de slaapkamer te verlaten.

dat doe ik ook altijd, helpt goed. als je denkt ik ga er 7 uur uit, ook echt om 7 uur gelijk je bed uit stappen. dan ben je gelijk wakker en kan je sowieso niet weer in slaap vallen.

[Laatst bewerkt door RobiN op vrijdag 8 februari 2008, om 22:20]
RobiN
Geplaatst op: 08 Feb 2008, 22:19
💸+
Bewerken Quote

srry, me comp spacede beetje, dus daarom al die posts. hij gaf er maar gelijk drie, vaag ding

[Laatst bewerkt door RobiN op vrijdag 8 februari 2008, om 22:21]
Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 08 Feb 2008, 23:06
💸+
Bewerken Quote

tttommeke schreef:

[...]

Dat probeer ik ook...alleen stap ik gewoon terug naar mijn bed en val weer in slaap !

Dus dan probeerde ik mijn wekker in een andere hoek te zetten van de kamer... loop ik gwn naar die wekker zet hem uit en ga weer terug slapen.

Ik heb een opsta probleem xD

Haha dat is wel heel grappig om te zien lijkt me xD
Heb ik eerst ook gehad

Ruttie
Heeft gesproken.
Geplaatst op: 08 Feb 2008, 23:15
💸+
Bewerken Quote

Ik heb altijd een wekker, die niet automatisch mute stand heeft. Die gaat elke dag af en die zet ik dan weer op mute. Ik zet 'm express wat vroeger, zodat ik zelf ook weet dat ik nog 10 minuten kan liggen. Het licht (nachtlampje) aanzetten doet ook altijd wonderen. Geen vel licht, gewoon klein nachtlampje ofzo.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 08 Feb 2008, 23:18
💸+
Bewerken Quote

Ruttie schreef:

Ik heb altijd een wekker, die niet automatisch mute stand heeft. Die gaat elke dag af en die zet ik dan weer op mute. Ik zet 'm express wat vroeger, zodat ik zelf ook weet dat ik nog 10 minuten kan liggen. Het licht (nachtlampje) aanzetten doet ook altijd wonderen. Geen vel licht, gewoon klein nachtlampje ofzo.

die heb ik niet, omdat ik nooit lees ofzo in bed

Saven
admin
Geplaatst op: 09 Feb 2008, 11:35
💸+
Bewerken Quote

pas als ik op school ben naar de supermarkt geweest om 2 blikjes energie drink te halen ben ik wakker

Nanne
Doe een wens!
Geplaatst op: 09 Feb 2008, 12:00
💸+
Bewerken Quote

Geen krantenwijk/folderwijk doen, het verdient niet, het vreet tijd. Dan kan je beter in de supermarkt gaan werken. Lekker warm geen regen etc.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 09 Feb 2008, 12:11
💸+
Bewerken Quote

gwoon een plens koud water in je gezicht.

tttommeke
Geplaatst op: 09 Feb 2008, 13:30
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

gwoon een plens koud water in je gezicht.

Want er is altijd wel wat water in de buurt

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 09 Feb 2008, 14:08
💸+
Bewerken Quote

of zet je wekker op vol volume en een meter of 5 van je bed af.

RobiN
Geplaatst op: 09 Feb 2008, 15:39
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

of zet je wekker op vol volume en een meter of 5 van je bed af.

precies. op een afstand dat je net niet uit je bed erbij kan en dus wel móet opstaan.

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 09 Feb 2008, 18:25
💸+
Bewerken Quote

Bel Jochem Meijer en vraag of hij zijn optreden ''ADHD'' naast je bed wil doen als je wakker wil worden.

Basjee
Octo
Geplaatst op: 09 Feb 2008, 18:35
💸+
Bewerken Quote

Goed gemotiveerd zijn!

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 09 Feb 2008, 23:48
💸+
Bewerken Quote

Ik heb een wake-up wekker van philips, echt een geniaal ding. Ik wordt gewoon rustig wakker sta meteen op en ben bijna meteen vol met energie. Wel prijzig maar werkt wel goed

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 09 Feb 2008, 23:59
💸+
Bewerken Quote

Matt schreef:

Bel Jochem Meijer en vraag of hij zijn optreden ''ADHD'' naast je bed wil doen als je wakker wil worden.

Dacht ik ook al

Robertenzo
Geplaatst op: 10 Feb 2008, 08:53
💸+
Bewerken Quote

Matt schreef:

Of keihard dit opzetten:

Klikkee

Jesse
House<3
Geplaatst op: 10 Feb 2008, 14:24
💸+
Bewerken Quote

Dunnooo laat een machine je uit je bed vallen ofzo

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 10 Feb 2008, 14:57
💸+
Bewerken Quote

Ik zet altijd me gewone wekker, 8 uur, die pleur ik uit, en dan ga ik altijd weer terugliggen.
En om 5 over 8 gaat me gsm nog is af, dan ben ik wel al vrij wakker, en dan gaat best wel makkelijk

Al ben ik me gsm wel eens vergeten te zetten, en toen werd ik om half 12 wakker op een schooldag Dat is dan wel weer een klein risico.

RobiN
Geplaatst op: 10 Feb 2008, 15:14
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

Ik zet altijd me gewone wekker, 8 uur, die pleur ik uit, en dan ga ik altijd weer terugliggen.
En om 5 over 8 gaat me gsm nog is af, dan ben ik wel al vrij wakker, en dan gaat best wel makkelijk

Al ben ik me gsm wel eens vergeten te zetten, en toen werd ik om half 12 wakker op een schooldag Dat is dan wel weer een klein risico.

dat had ik van de week nog. me wekker van me mobiel in me slaap uitgezet. werd k om kwart voor 11 wakker.

maar een gsm wekker vind ik wel goed werken, want die van mij gaat om de 9 minuten.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 10 Feb 2008, 15:21
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

Lol Dan kan je niet aankomen met k heb me verslapen dat geloven ze nooit

Melvin
Geplaatst op: 10 Feb 2008, 17:33
💸+
Bewerken Quote

Laat je moeder s ochtends golden power bezorgen

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 10 Feb 2008, 18:57
💸+
Bewerken Quote

Koop een Wakeup lamp. Lamp gaat 30 min's voor je wekkertijd langzaam aan, en als dan je wekker aangaat (radio of natuur geluiden (vogels, riviertje, etc)) ben je gelijk wakker. Simuleert een zonsopgang: steeds meer licht zodat je 'denkt' dat het dag wordt en je dus steeds lichter gaat slapen.

Geloof me, het werkt. Weet niet hoeveel het kost, heb m nl gekregen.

Nix
Nuff said
Geplaatst op: 10 Feb 2008, 20:20
💸+
Bewerken Quote

Als je wakker word door je wekker meteen je licht aan doen nachtlampje ofzo
of je gordijn openlaten zo dat licht meteen je kamer binne komt in ochtend (alleen in zomer wil het werken)

Tadnecty
Geplaatst op: 10 Feb 2008, 20:26
💸+
Bewerken Quote

Je moet een timer op een sta-op bed zetten. Dan gaat hij om 7 uur precies kantelen, zodat je *bam* uit je bed flikkert.

Die geluiden van de wakeup light beginnen een half uur van tevoren al te spelen. Dan wordt je namelijk naar een lichtere fase van je slaap gebracht en wordt je natuurlijk wakker door het licht.

Hardware woensdag: Wakeup light

Wil hem ook!

EDIT
Ikke morgen lekker 12:10 in haha

[Laatst bewerkt door Tadnecty op zondag 10 februari 2008, om 20:31]
📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login