Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Elektrische gitaar

KoiSashuu
Geplaatst op: 19 Feb 2008, 18:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Heey,

Ik ben van plan een elektrische gitaar aan te schaffen.
Heeft iemand aanbevelingen que merk, winkel etc.

Ik woon in Volendam dus het liefst een winkel beetje in de buurt. (Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht)
Ik ben nog een beginnend gitarist en hoef dus niet gelijk het duurste en beste merk. Het liefst dus ook een beetje goedkope gitaren. Mijn budget ligt rond de €500. (Dus zo rond die prijs, goedkoper mag natuurlijk altijd)

Ik vond dit een redelijk coole gitaar, maar dit merk ligt een beetje boven mijn budget (dit is 4 keer mijn budget! )
Weet iemand een gitaar die hier veel op lijkt? (goedkoper merk)

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 19 Feb 2008, 19:00
💸+
Bewerken Quote

Stagg & Line 6 zijn wel goed . Verder kan je het beste een replica kopen van een Strato of een Les Paul, bijna pcies tzeflde als die van Fender en Gibson zelf alleen dan replica dus wel nice .

Btw, ik weet niet waar je woont maar ik ken wel paar goede muziek winkels waar ze wel nice gitaren en amps verkopen En van die starter kits, krijg je gitaar/tas/amp alles in 1 enzo

[Laatst bewerkt door Sharp op dinsdag 19 februari 2008, om 19:04]
KoiSashuu
Geplaatst op: 20 Feb 2008, 11:56
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Stagg & Line 6 zijn wel goed . Verder kan je het beste een replica kopen van een Strato of een Les Paul, bijna pcies tzeflde als die van Fender en Gibson zelf alleen dan replica dus wel nice .

Btw, ik weet niet waar je woont maar ik ken wel paar goede muziek winkels waar ze wel nice gitaren en amps verkopen En van die starter kits, krijg je gitaar/tas/amp alles in 1 enzo

KoiSashuu schreef:

Ik woon in Volendam dus het liefst een winkel beetje in de buurt. (Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht)

ff een heel domme vraag...
Is de versterker alleen om het geluid harder te maken?
En kun je dus zonder versterker spelen met hetzelfde geluid?

EDIT: Ik heb 2 gitaren gevonden die ik best wel stoer vind.
Klik 1
Klik 2

Welke vinden jullie mooier?

[Laatst bewerkt door KoiSashuu op woensdag 20 februari 2008, om 13:08]
Sharp
moderator
Geplaatst op: 20 Feb 2008, 14:20
💸+
Bewerken Quote

Uhm, als je geen versterker hebt, heb je geen geluid . Het heet niks voor niks elektrische gitaar he . Je hebt elementen in je gitaar die het opnemen wat je speelt, die het naar een versterker sturen en dan hoor je je geluid. Zonder amp kan je dus niet spelen Ja kan wel maar dan hoor je heel raar geluid.

En die vraag over welke je mooier vind, wtf? Jij koopt hem toch ik niet. je moet kiezen wat jíj het mooist vindt.

En als je gitaar koopt koop dan een starter pakket, watn dan krijg je gitaar zelf, tas, hoes, versterker, kabel plectrum de hele zooi.
Mijn broertje heeft laatst gitaar gekocht bij MusicWorld in Franeker Had hij voor ongeveer 200 euro (weet prijs niet meer precies, misschien iets meer/minder) zo'n starter set. Met een Stagg Strato Sunburst

En kabel en versterker enzo .
Komt mooi geluid uit. En heeft whammy-bar en die ownt

[Laatst bewerkt door Sharp op woensdag 20 februari 2008, om 14:23]
Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 20 Feb 2008, 15:05
💸+
Bewerken Quote

Je moet een Dimebag kopen die zijn vet

Kersentaart
Geplaatst op: 20 Feb 2008, 15:45
💸+
Bewerken Quote

Stratocaster, euro'tje of 200/300 en een Line 6 versterker.

Sharp
moderator
Geplaatst op: 20 Feb 2008, 16:02
💸+
Bewerken Quote

Kersentaart schreef:

Stratocaster, euro'tje of 200/300 en een Line 6 versterker.

De echte is heel wat meer, moet je natuurlijk wel namaak hebben

Kersentaart
Geplaatst op: 20 Feb 2008, 16:21
💸+
Bewerken Quote

Bedoelde ik. Squier ofzo.

KoiSashuu
Geplaatst op: 20 Feb 2008, 16:47
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Uhm, als je geen versterker hebt, heb je geen geluid . Het heet niks voor niks elektrische gitaar he . Je hebt elementen in je gitaar die het opnemen wat je speelt, die het naar een versterker sturen en dan hoor je je geluid. Zonder amp kan je dus niet spelen Ja kan wel maar dan hoor je heel raar geluid.

En die vraag over welke je mooier vind, wtf? Jij koopt hem toch ik niet. je moet kiezen wat jíj het mooist vindt.

En als je gitaar koopt koop dan een starter pakket, watn dan krijg je gitaar zelf, tas, hoes, versterker, kabel plectrum de hele zooi.
Mijn broertje heeft laatst gitaar gekocht bij MusicWorld in Franeker Had hij voor ongeveer 200 euro (weet prijs niet meer precies, misschien iets meer/minder) zo'n starter set. Met een Stagg Strato Sunburst
[Afbeelding]
En kabel en versterker enzo .
Komt mooi geluid uit. En heeft whammy-bar en die ownt

Ja, maar ik weet niet welke ik mooier vind.
Ik vind die sunburst-kleurige toch mooier... denk ik...

@ de gitaar van je broertje: Die vind ik zo standaard...

Tadnecty
Geplaatst op: 20 Feb 2008, 17:01
💸+
Bewerken Quote

Ik heb een Ibanez GRG170XD (glimmend zwart) en een Park by Marshall versterker (30 watt)

Ik zou eerst de Ibanez GRG270XD doen, maar die had een floyd-rose brug en geen haaientanden. Die floyd-rose had ik niet nodig en ik kan die stippen niet goed zien, dus deed ik de GRG170XD.

Maat van me heeft juist de GRG270 gekocht. voordeel is dat hij iets lichter speelde (maar dan ook echt iets lichter) en het (grote) nadeel: hij heeft zijn brug vast laten zetten, zodat hij zijn tremolo niet kan gebruiken. Daarmee is zijn lichte slag ook verdwenen

Dus ik zou een ibanez doen, maar als jij per see zon gitaar wilde die je liet zien... Dan zou ik liever voor een Gibson (Les Paul) gaan.

Op ultimate-guitar kan je ook reviews lezen van zowat alle gitaren

Daar staan ook goede tabs op trouwens

BrainDamage
Dress Less 2 Impress
Geplaatst op: 20 Feb 2008, 18:25
💸+
Bewerken Quote

Ik speel toevallig gitaar , al 4 jaar.
En stagg is een aldi merk en is dus bagger, ik heb line 6 die is echt masterlijk, zit een knopje op waar je zon 100 gitaren mee kan na spelen, 1 draai aan het knopje en hij klinkt als een 12 snaige akoestische gitaar. nog een draai en het is een fender. Als je bedrag rond 400 euro ligt, zou ik zo'n gitaar kopen, een line 6, moet er ook nog versterker bij? En je kan ook nog altijd ibanez nemen ofzo, maar wat ik zou doen, is een gast vragen bij een muziek winkel, die weet het beter als een gemiddeld saven persoon. stagg is trouwes wel een merk om mee te beginnen, maar verwacht niet veel van een stagg.

p.s., als je versterker neemt, neem dan een marshall amp ofzo, of een kleine roland micro cube voor beginners, had ik eerst ook en is echt geweldig, met zon starter paketje kan je niet veel, het is echt niks, kan je naar een jaar alweer nieuwe kopen

[Laatst bewerkt door BrainDamage op woensdag 20 februari 2008, om 18:27]
KoiSashuu
Geplaatst op: 20 Feb 2008, 18:31
💸+
Bewerken Quote

Ja! Zoiets vind ik stoer!
Dat je met een draai als een akoestische klinkt, en dan weer 28-snarig, en dan metallic, en dan normaal elektrisch!
Hebben niet alle elektrische gitaren dat dan?

Welke Line 6 heb je precies?
Ik bedoel, er zijn zoveel soorten...
Line 6 UV821, Line 6 UV822 enzo...
(Bovenstaande zijn zelfverzonnen voorbeelden)

(Ik heb teveel fantasie, 28-snarige gitaren komen alleen in mijn dromen voor )

[Laatst bewerkt door KoiSashuu op woensdag 20 februari 2008, om 18:36]
Sharp
moderator
Geplaatst op: 20 Feb 2008, 19:40
💸+
Bewerken Quote

BrainDamage schreef:

En stagg is een aldi merk en is dus bagger,

Waar baseer je dat op?

KoiSashuu schreef:

Ja! Zoiets vind ik stoer!
Dat je met een draai als een akoestische klinkt, en dan weer 28-snarig, en dan metallic, en dan normaal elektrisch!
Hebben niet alle elektrische gitaren dat dan?

Welke Line 6 heb je precies?
Ik bedoel, er zijn zoveel soorten...
Line 6 UV821, Line 6 UV822 enzo...
(Bovenstaande zijn zelfverzonnen voorbeelden)

(Ik heb teveel fantasie, 28-snarige gitaren komen alleen in mijn dromen voor )

Koop een kwaltitatief goede elektrische gitaar, en koop een los effecten bak met pendaal erbij. Is 10x beter. Je kan natuurlijk ook met Guitar Rig op je pc aansluiten en 100000 effecten erp pleuren, reverb, echo, delay, distortion noem het maar op

[Laatst bewerkt door Sharp op woensdag 20 februari 2008, om 19:41]
Sharp
moderator
Geplaatst op: 20 Feb 2008, 19:41
💸+
Bewerken Quote

- delete -

[Laatst bewerkt door Sharp op woensdag 20 februari 2008, om 19:42]
KoiSashuu
Geplaatst op: 20 Feb 2008, 19:42
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

[...]
Waar baseer je dat op?

Dus Stagg is niet slecht?

Maar... nog ff terugkomend op mijn vraag:
Hebben alle gitaren zo'n "verwissel-tussen-ongeveer-100-verschillende-gitaren-door-één-draai-aan-de-knop-wat-heel-hip-is-functie"?

[Laatst bewerkt door KoiSashuu op woensdag 20 februari 2008, om 19:43]
Sharp
moderator
Geplaatst op: 20 Feb 2008, 19:46
💸+
Bewerken Quote

Nee natuurlijk niet, maar de meeste pro's doen met met een computer gestuurde effectbak, of met een pendaal.

KoiSashuu
Geplaatst op: 20 Feb 2008, 19:50
💸+
Bewerken Quote

En dat is...?

Sharp
moderator
Geplaatst op: 20 Feb 2008, 19:57
💸+
Bewerken Quote

Uhm, je kan je gitaar gewoon met zo'n grote jack-plug op zo'n kleine plug doen met omzettertje, en dan in micpoort of audio-in van je pc doen. Dan kan je met Guitar Rig (echt gaaf progamma) allemaal effecten/gitaren nabootsen e.d. Wat jij dus zegt, alleen dan uitgebreider + betere geluids kwaliteit en je kan natuurlijk "gitaren" downloaden Is wel leuk dat je bijv liedje hoort, en dan download je die gitaar heb je dat geluid. En je kan opnemen, via midi console kijken hoe je liedjes moet spelen enz.

En effectenbak zo'n ding met ene pendaal is eigenlijk hetzelfde, alleen ligt die tussen je amp en je gitaar in en is het hardwarematig. Kan je met je voeten allemaal gitaren/effecten wah-wah effecten e.d. doen.

KoiSashuu
Geplaatst op: 20 Feb 2008, 19:58
💸+
Bewerken Quote

Maar... dan heb je het op je computer...
En als je dan speelt klinkt het toch niet zo?

Toen ik het de tweede keer las dacht ik: Dan klinkt je gitaar dus alleen anders als hij is aangesloten op je comp. ?

EDIT: 666 posts

[Laatst bewerkt door KoiSashuu op woensdag 20 februari 2008, om 20:21]
Sharp
moderator
Geplaatst op: 20 Feb 2008, 20:38
💸+
Bewerken Quote

Uhm volgens mij snap je het principe van een elektrische gitaar niet . Als je je gitaar aansluit op je computer, heb je gewoon hetzelfde geluid als je door je amp hebt, alleen kan je effecten toepassen + je hoort het geluid door je boxen enzo.

KoiSashuu
Geplaatst op: 20 Feb 2008, 20:49
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Uhm volgens mij snap je het principe van een elektrische gitaar niet . Als je je gitaar aansluit op je computer, heb je gewoon hetzelfde geluid als je door je amp hebt, alleen kan je effecten toepassen + je hoort het geluid door je boxen enzo.

inderdaad

Tadnecty
Geplaatst op: 21 Feb 2008, 16:27
💸+
Bewerken Quote

Maar... nog ff terugkomend op mijn vraag:
Hebben alle gitaren zo'n "verwissel-tussen-ongeveer-100-verschillende-gitaren-door-één-draai-aan-de-knop-wat-heel-hip-is-functie"?

Nee, en de beste is overigens een Robogitaar van Fender (1995,-)

Ik zou persoonlijk niet voor die line6 met wel 100 effecten gaan (100? dacht het niet). Ja, mijn versterker heeft ook 5 effecten en die zijn traploos. Met mijn gitaar erbij zijn dat 6 verschillende trappenloze knoppen, waarmee ik ook een vette sound uit mijn gitaar krijg.

En KoiShashuu, je kan alleen al met je versterker instellen of je nou clean (akoestisch-achtig) of distortion (scheurgeluid) wilt spelen.

Gewoon een tweedehands versterker kopen, dan krijg je veel voor weinig. In de winkel kost een versterkertje namelijk al gauw 200 tot 300 euro (C- of B-merk)en op marktplaats heb je een Marshall voor 150 tot 300 euro (A-merk)

En als je dan per see met een Gibson een nummer wilt spelen als een Fender, dan doe je dat het beste met je pc en niet met een Line6 met wel 100 effecten (mag ik dat merk eens van je? geloof er namelijk geen bal van dat hij nou zo lekker een Gibson na kan doen)

En een effectenbak of pedalenbak zet je tussen je gitaar en versterker in. Dan kan je daar nog een extra effect aan je versterker toevoegen. Met een pedalenbak hoef je dan niet steeds aan de knoppen van de versterker te draaien (erg lastig) en kan je gewoon switchen met een trap op de knop.

En de gitaren die hier voorgelegd worden zijn eigenlijk altijd een eigen keus voor de eigenaar geweest. Dus geloof niet alles wat hier aan gitaren voorbij komt. Ga gewoon zelf op zoek (ik heb er 3 maand over gedaan om de goede te vinden).

Goede site is [url=http://feedback.nl[/url]
Daar kan je ze opzoeken en dan koop je ze gewoon bij je dichtsbijzijnde winkel...

[Laatst bewerkt door Tadnecty op donderdag 21 februari 2008, om 16:30]
Bob
Geplaatst op: 21 Feb 2008, 17:10
💸+
Bewerken Quote

Ik vind dit een beetje vreemd, je wilt een elektrisch gitaar kopen, maar je weet niet eens dat je een versterker nodig hebt. Ga eerst wat meer info zoeken over elektrisch gitaar, of ga op gitaar les.

KoiSashuu
Geplaatst op: 21 Feb 2008, 19:31
💸+
Bewerken Quote

Bob schreef:

Ik vind dit een beetje vreemd, je wilt een elektrisch gitaar kopen, maar je weet niet eens dat je een versterker nodig hebt. Ga eerst wat meer info zoeken over elektrisch gitaar, of ga op gitaar les.

Ik zit op akoestische les.
Ik wist wel dat je een versterker nodig heb, maar ik wist niet precies waarvoor hij was.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 21 Feb 2008, 21:36
💸+
Bewerken Quote

KoiSashuu schreef:

[...]

Ik zit op akoestische les.
Ik wist wel dat je een versterker nodig heb, maar ik wist niet precies waarvoor hij was.

Om het geluid te versterken duh... dat weet toch iedereen?
En je moet dan ook weten hoe je hem in bijv. in c/drop-c/d moet zetten enzo...
Ik ben nu zelf aant sparen voor een electrisch gitaar zet met alles erbij voor 380 euro... eff 2 maandjes werken
(vandaag baantje gekregen)

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login