Maar... nog ff terugkomend op mijn vraag:
Hebben alle gitaren zo'n "verwissel-tussen-ongeveer-100-verschillende-gitaren-door-één-draai-aan-de-knop-wat-heel-hip-is-functie"?
Nee, en de beste is overigens een Robogitaar van Fender (1995,-)
Ik zou persoonlijk niet voor die line6 met wel 100 effecten gaan (100? dacht het niet). Ja, mijn versterker heeft ook 5 effecten en die zijn traploos. Met mijn gitaar erbij zijn dat 6 verschillende trappenloze knoppen, waarmee ik ook een vette sound uit mijn gitaar krijg.
En KoiShashuu, je kan alleen al met je versterker instellen of je nou clean (akoestisch-achtig) of distortion (scheurgeluid) wilt spelen.
Gewoon een tweedehands versterker kopen, dan krijg je veel voor weinig. In de winkel kost een versterkertje namelijk al gauw 200 tot 300 euro (C- of B-merk)en op marktplaats heb je een Marshall voor 150 tot 300 euro (A-merk)
En als je dan per see met een Gibson een nummer wilt spelen als een Fender, dan doe je dat het beste met je pc en niet met een Line6 met wel 100 effecten (mag ik dat merk eens van je? geloof er namelijk geen bal van dat hij nou zo lekker een Gibson na kan doen)
En een effectenbak of pedalenbak zet je tussen je gitaar en versterker in. Dan kan je daar nog een extra effect aan je versterker toevoegen. Met een pedalenbak hoef je dan niet steeds aan de knoppen van de versterker te draaien (erg lastig) en kan je gewoon switchen met een trap op de knop.
En de gitaren die hier voorgelegd worden zijn eigenlijk altijd een eigen keus voor de eigenaar geweest. Dus geloof niet alles wat hier aan gitaren voorbij komt. Ga gewoon zelf op zoek (ik heb er 3 maand over gedaan om de goede te vinden).
Goede site is [url=http://feedback.nl[/url]
Daar kan je ze opzoeken en dan koop je ze gewoon bij je dichtsbijzijnde winkel...
[Laatst bewerkt door Tadnecty op donderdag 21 februari 2008, om 16:30]