Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

PHP Contact formulier

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 25 Mar 2008, 19:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kan de webpagina niet vinden
HTTP 404
Meest waarschijnlijke oorzaken:
U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.
Als u op een koppeling hebt geklikt, is deze mogelijk verouderd.

Mogelijke acties:
Geef het adres opnieuw op.

Ga terug naar de vorige pagina

Ga naar en zoek de gewenste informatie.

Meer informatie

KoiSashuu
Geplaatst op: 25 Mar 2008, 19:16
💸+
Bewerken Quote

Ja, daar kwam ik ook achter...
Eerst kom je op de normale pagina, en dan wordt je gelijk doorgestuurd naar de 404-error pagina.

Dit is mijn code, wat doe ik fout?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php /* Script gemaakt door: Guus Stevering Dit script mag alleen gepubliceerd staan op www.Webjunk.nl en www.scriptskiddies.nl Dit script mag niet verhandeld worden en mag alleen gebruikt worden voor eigen gebruik. Voor vragen: [email protected] */ ######################### # Start Configuration # ######################### $sWebsitenaam = "Dracolian"; Dracolian $sMail = "[email protected]"; //Het e-mailadres waarnaar de mail word gestuurd. Voor meerdere adressen, scheid de emailadressen met een comma. $bHTML = FALSE; //Bij TRUE word er een HTML-mail gestuurd. Bij FALSE een plain-text-mail $sOnderwerp = "Dracolian Contact"; //Vul hier een onderwerp in. Dit word het onderwerp wanneer er geen ondewerp is opgegeven of als $bOnderwerp op TRUE staat $bOnderwerp = TRUE; //TRUE als bovenstaand onderwerp altijd gebruikt zal worden. FALSE wordt er eerst gekeken of er een onderwerp in het formulier voor komt $bBedanktmail = FALSE; //Moet er een bedankt mailtje gestuurd worden aan die gene die verstuurde? (e-mail invoerveld is dan dus verplicht) $sBedanktmail = "Bedankt voor je e-mailbericht. Wij geven, indien nodig, zo spoedig mogelijk een reactie."; //de tekst van het bedank mailtje $sBedanktfrom = "[email protected]"; //vanaf welk adres moet dit bedankmailtje vestuurd worden? $sBedanktsubj = "Bedankt!"; //dit is het ondewerp van het bedanktmailtje $bBedanktTxt = TRUE; //TRUE als onderstaande tekst als bedankje moet worden weergegeven, FALSE als er moet worden doorgestuurd naar de pagina welke hieronder is aangegeven $sBedanktTxt = "De e-mail is verzonden. Bedankt!"; //bedankt text $sBedanktURL = "http://dracolian.50webs.com";; //bedankt url ######################### # End Configuration # ######################### if (count($_POST) > 0) { //controleer of de $bHTML wel fatsoenlijk is ingesteld if(!is_bool($bHTML)) { print("De configuratie is onjuist. Zorg dat je bij <font color=blue><i>$bHTML</i></font> een booleaanse waarde (TRUE of FALSE) hebt ingevuld. Letop: Hier moeten geen quotes ( " of ') omheen!"); exit; } $errors = array();//definieer arrray voor de errormeldingen $aKeys = array_keys($_POST); //pak alle arraykeys in een arraytje foreach($_POST as $key=>$value) { $_POST[$key] = trim($value); //maak alle waarden netjes } foreach($aKeys as $key=>$value) { $aKeys[$key]=strtolower($value);//maak alle waarden in kleine letters } $aMail = explode(",",$sMail); $aDomein = explode("@",$sMail[0]); $sDomein = $aMail[1]; //mail detectie if (in_array("mail",$aKeys)) { $sFrom = $_POST['mail']; } elseif (in_array("email",$aKeys)) { $sFrom = $_POST['email']; } elseif (in_array("e-mail",$aKeys)) { $sFrom = $_POST['e-mail']; } elseif (in_array("1mail",$aKeys)) { $sFrom = $_POST['1mail']; } elseif (in_array("1email",$aKeys)) { $sFrom = $_POST['1email']; } elseif (in_array("1e-mail",$aKeys)) { $sFrom = $_POST['1e-mail']; } else { $sFrom = "postmaster@".$sDomein; $bBedanktmail = FALSE; } if ($bOnderwerp) { $sSubject = $sOnderwerp; } else { if (in_array("onderwerp",$aKeys)) { $sSubject = $_POST['onderwerp']; } elseif (in_array("subject",$aKeys)) { $sSubject = $_POST['subject']; } elseif (in_array("1onderwerp",$aKeys)) { $sSubject = $_POST['1onderwerp']; } elseif (in_array("1subject",$aKeys)) { $sSubject = $_POST['1subject']; } else { $sSubject = $sOnderwerp; } } //controle emailadres if (!eregi("^[_a-z0-9-]+(.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(.[a-z0-9-]+)*(.[a-z]{2,4})$",$sFrom)) { $error[] = "Het opgegeven e-mail adres is niet geldig."; } //check alle verplichte velden foreach($_POST AS $key => $value) { if(substr($key,0,1) == 1) { if (empty($_POST[$key])) { $name = substr($key,1); $error[] = "Het veld <i>'".$name."'</i> is verplicht en moet worden ingevuld."; } } } //als er een error was if (isset($error) && count($error) > 0) { //poep alle errors uit print("<ul style="list-style: none; color: red;">n"); foreach($error as $value) { print("t<li>".$value."</li>n"); } print("</ul>"); } else { $headers = "(anti-spam-(anti-spam-(anti-spam-(anti-spam-mime-version:)))) 1.0n"; $headers .= "From: ".$sDracolian" <".$sFrom.">n"; $headers .= "Reply-to: ".$sDracolian" <noreply@".$sDracolian.">n"; $headers .= ($bHTML) ? "(anti-spam-(anti-spam-(anti-spam-(anti-spam-content-type:)))) text/html; charset=iso-8859-1n" : "(anti-spam-(anti-spam-(anti-spam-(anti-spam-content-type:)))) text/plain; charset=iso-8859-1n"; $sContent = "Dit is een automatisch gegenereerd e-mailbericht die vanaf je site is verstuurd.nn"; foreach($_POST as $key => $value) { if (substr($key,0,1) == 1) { $key = substr($key,1); } $sContent .= ucfirst(strtolower($key)).": ".$value."nn"; } $sContent .= "IP: ".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."nn"; $sContent .= "Tijdstip: ".date("D j M, Y G:i")."nn"; $enter = " "; $sContent = ($bHTML) ? nl2br(htmlspecialchars($sContent)) : str_replace("n",$enter,$sContent) ; foreach ($aMail as $sMailAdress) { mail(trim($sMailAdress),$sSubject,$sContent,$headers); } if ($bBedanktmail) { $sBedanktmail = ($bHTML) ? nl2br(htmlspecialchars($sBedanktmail)) : str_replace("n",$enter,$sBedanktmail) ; mail($sFrom,$sBedanktsubj,$sBedanktmail,$headers); } if (isset($bBedanktTxt) && $bBedanktTxt == TRUE) { print($sBedanktTxt); } else { ob_clean(); header("location: $sBedanktURL"); print('<meta http-equiv=refresh content="0; url='.$sBedanktURL.'">'); } } } else { print("<form action="".$_SERVER['REQUEST_URI']."" METHOD="POST">n"); ?>
<!-- Zet hieronder je formulier neer -->
<div class="contactform"><label for="Naam">Naam:</label>
<input class="textfield" name="Naam" type="text" />
<div class="clear2">&nbsp;</div>
<label for="Email">E-mail:</label><input
 class="textfield" name="Email" type="text" />
<label for="Age">Leeftijd:</label> <input
 class="textfield" name="Age" type="text" />
<label for="Comments">Bericht:</label> <textarea
 class="textfield" name="Comments" cols="30"
 rows="8"></textarea>
<label for="Verstuur"><span class="hide">Verstuur</span></label>
<input name="Verstuur" class="button" value="Verstuur"
 type="button" />
</div>
</div>
<!-- Einde formulier -->

Even voor de duidelijkheid: Ik wil niet dat er een bedankmail wordt verstuurd.
Ik wil gewoon dat er 'Bedankt voor je mail!' komt te staan.

[Laatst bewerkt door KoiSashuu op dinsdag 25 maart 2008, om 19:22]
Jaapje
Geplaatst op: 25 Mar 2008, 19:27
💸+
Bewerken Quote

KoiSashuu schreef:

Even voor de duidelijkheid: Ik wil niet dat er een bedankmail wordt verstuurd.
Ik wil gewoon dat er 'Bedankt voor je mail!' komt te staan.

Dan google je toch gewoon op een 'php contact formulier' en dan kijk je of er een bedankmail in zit verwerkt? En als dat niet zo is dan kopieer je netjes de code die op die pagina staat, pas je die variabelen aan, en pleurt alles op je FTP. Is dat nou zo moeilijk, en is daar nu zo'n topic voor nodig?

edit:
Even een voorbeeldje, omdat je anders waarschijnlijk deze reactie toch negeert.

Ga naar deze site. Kopieer de code die in het tekstvak staat naar kladblok. Wijzig de variabelen waar bij staat dat je die moet veranderen (In dit geval $recipient, want dat betekend ontvanger, en de ontvanger dat ben jij, dus moet je daar je email adres invullen) Klik in kladblok op 'bestand > opslaan als'. Kies uit 'alle bestanden' bij opslaan als type. Typ vervolgens contact.php als bestandsnaam, en klik op opslaan. Ga naar de map waar je contact.php hebt opgeslagen, en klik op je rechtermuisknop. Vervolgens klik je op kopieër, en daarna moet je naar je FTP gaan. Als je eenmaal bent aangekomen in je FTP moet je op je rechtermuisknop > plakken klikken.

Om te testen ga je naar jewebadres.nl/contact.php (waarbij je 'jewebadres' natuurlijk moet veranderen in jou echte web adres.)

Succes

[Laatst bewerkt door Jaapje op dinsdag 25 maart 2008, om 19:34]
JoeyK
Geplaatst op: 25 Mar 2008, 19:38
💸+
Bewerken Quote

Web50 ondersteund geen PHP, neem dus een andere host klik hier

KoiSashuu
Geplaatst op: 25 Mar 2008, 19:39
💸+
Bewerken Quote

Ik heb me vanmiddag aangemeld, en mijn account zou binnen 2 uur gemaakt worden.
Ik heb op de bevestigingslink geklikt, en ik kan nog niet inloggen...

PS: Het is 50webs, niet web50

[Laatst bewerkt door KoiSashuu op dinsdag 25 maart 2008, om 19:40]
Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 25 Mar 2008, 19:40
💸+
Bewerken Quote

JoeyN schreef:

Web50 ondersteund geen PHP, neem dus een andere host klik hier

!!

Dat die gozert eens op die site kijkt of er uberhaupt PHP ondersteunt word

KoiSashuu
Geplaatst op: 25 Mar 2008, 21:02
💸+
Bewerken Quote

Ik ben nu ingelogd op gethost...
Maar ik snap er nix van...

Waar moet ik alles nu oploaden?
In 'domains' zit een map met de naam van mijn site.
In die map zitten nog 3 mappen, en in al die mappen zitten bestanden

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 25 Mar 2008, 22:46
💸+
Bewerken Quote

Beste KoiSashuu,

Als je de mail goed gelezen hebt zie je dat daarin staat dat je account binnen 24 uur gereed is. Maar dat je na enkele minuten al kunt inloggen, morgenochtend zijn de DNS wijzigingen actief en kun je je geuploade bestanden bekijken.

Al je bestanden moet je uploaden in de map Public_html anders komen ze niet op je website te staan. Voortaan eerst even hier kijken: [url]http://faq.gethost.nl/[/url]

Sh1ver
Geplaatst op: 26 Mar 2008, 12:59
💸+
Bewerken Quote

Al je PHP Code staat in Comment slimpie , zoals er al ervoor werd gezegd zou ik je idd eens aanraden om wat meer te zoeken en niet voor elk pietlulligding een topic te openen of wat dan ook...

KoiSashuu
Geplaatst op: 26 Mar 2008, 16:13
💸+
Bewerken Quote

Al mn PHP code staat in comment?

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 26 Mar 2008, 16:33
💸+
Bewerken Quote

KoiSashuu schreef:

Al mn PHP code staat in comment?

, daar moet die dus uit..
Alles staat tussen die /* en */, comment dus, daar moet het uit zei sh1ver al.

Verder de url die je gaf, was de direct admin url...
Als je script wilt laten zien, moet je het publieke path laten zien, http://gebruikersnaam.gethost.nl/pathvanjescript/scriptding.php

dus.. jesus, GOOGLE is. Voor je weet stomme vragen gaat stellen, google eerst GOED, anders procenten..

Sh1ver
Geplaatst op: 26 Mar 2008, 17:17
💸+
Bewerken Quote

Ook niet alleen die /* */ (sorry maar wil je niet verbeteren hoor Badeendje ) maar het komt meerendeel door die // omdat die alles op de eerste lijn in comment houden.

Dus kopieer het script van Guz of van waar je het ook hebt nog een keer en laat de enters staan, die staan er niet voor de lol

Robertenzo
Geplaatst op: 26 Mar 2008, 17:17
💸+
Bewerken Quote

Je lijkt net op mij... ook te lui om te googlen..
Maar ik begin steeds minder lui te worden en ik begin nu ook te googlen .

Weet jij wel eens wat google is?
Google is een machine om te zoeken..

- uitleg:

Je mot script uploaden (via je FTP) naar een plek in de public_help..
Dana mot je naar:

[url]dracolian.gethost.be/contact.php[/url]

DAAR staat je script dan denk ik :4

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login