Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Schematisch overzicht

Tadnecty
Geplaatst op: 02 Apr 2008, 11:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hey,

ik zou niet weten waar het moet staan op saven, dus dan maar hier

Ik heb nl. een probleem met ?????????, het gaat over P??????n (jippie )

Ik ben dus verdomme met de laatste vraag bezig:

????????????????

Maar die snap ik niet. Nou hoeft het geen compleet antwoord zijn op die vraag, maar als jullie me al een eind op weg zouden kunnen helpen, zou dat al fijn zijn

laterz

tnt

EDIT

Oeps, heb ik zomaar de vraag verwijderd, zodat je hem niet meer kan vinden via google

[Laatst bewerkt door Tadnecty op zondag 6 april 2008, om 17:02]
DJVG

Geplaatst op: 02 Apr 2008, 12:22
💸+
Bewerken Quote

Nou redelijk logisch dus.

Ik zou maken welke route het verkeer volgt, als het gaat om echt de programmeer taal, dan zijn het noobs, want data is geen programmeer taal , webserver zal denk ik in python of C++ geschreven zijn en IE in C++.

Maar vraag eerst een even of diegene wel verstand heeft van waar hij over praat!

P.S.
Wtf: Versie: v5.0 premium release van saven.nl?

[Laatst bewerkt door DJVG op woensdag 2 april 2008, om 12:23]
Santi
Geplaatst op: 02 Apr 2008, 13:11
💸+
Bewerken Quote

DJVG schreef:

P.S.
Wtf: Versie: v5.0 premium release van saven.nl?

Vista-like Saven wou gelijk hebben dat dit v5 is.

@TS: Je moet die toets zelf maken!

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 02 Apr 2008, 13:40
💸+
Bewerken Quote

Ik denk dat je zoiets moet antwoorden: als je een zoekopdracht opgeeft, wordt dit door jouw browser verzonden naar de server van Google. Google kijkt welke sites voldoen aan jouw query (in Google's db, al weet ik verder niet hoe Google hiermee omgaat). Deze worden weer teruggestuurd naar jouw browser.

Als ze nog doelen op het dataverkeer wat betreft het aankomen bij Google's server, moet je ff in je command prompt het command TRACERT bestuderen.

DJVG, stfu Data moet toch dmv een programmeertaal verzonden worden Idd C++ bijv, dmv de browser, maar op de server wordt het door de webserver ontvangen, en daarna verder bewerkt door het script op de server. Geen idee wat dat bij Google is.

Tadnecty
Geplaatst op: 02 Apr 2008, 14:00
💸+
Bewerken Quote

@TS: Je moet die toets zelf maken!

Het is een P.O. (= Practische Opdracht). Er staan 6 studielasturen op voor deze (we krijgen er 3 per periode, verschillend van 5 tot 20 studielasturen)

Bedankt voor de hulp, ik kan hier nl. al heel wat verder mee. Het is jammer dat het onbekend is welke programmeertaal Google gebruikt, maar weet iemand in welke cattegorie dat onbekende programmeertaal valt?

Nanne
Doe een wens!
Geplaatst op: 02 Apr 2008, 14:39
💸+
Bewerken Quote

Dit is heel makkelijk te beandwoorden want als je een request maakt word je doorgestuurd naar een Proxy (squid). Zodat de verbinding extra snel is. En de Squid servers cachen ook nog is (data opslaan zodat het extra snel gaat).

DJVG

Geplaatst op: 02 Apr 2008, 15:23
💸+
Bewerken Quote

Nanne schreef:

Dit is heel makkelijk te beandwoorden want als je een request maakt word je doorgestuurd naar een Proxy (squid). Zodat de verbinding extra snel is. En de Squid servers cachen ook nog is (data opslaan zodat het extra snel gaat).

OMG?

iisys schreef:

DJVG, stfu Data moet toch dmv een programmeertaal verzonden worden Idd C++ bijv, dmv de browser, maar op de server wordt het door de webserver ontvangen, en daarna verder bewerkt door het script op de server. Geen idee wat dat bij Google is.

Correct, veronden, je zegt het goed. De data zelf is geen programmeertaal, dat zijn alleen maar éénen en nullen.

Nanne
Doe een wens!
Geplaatst op: 02 Apr 2008, 15:51
💸+
Bewerken Quote

DJVG schreef:

[...]
OMG?

Google heeft heel veel servers in Nederland die alleen maar Squid hebben. (en dan waarschijnlijk een paar servers voor google.nl)

Squid word gebruikt als proxy en ook heel veel voor grote sites zoals Google en Wikipedia. Zodat ze heel veel traffic besparen als de request 2x word gedaan.

Lees het stuk "For Websites"

Servers van Google:

(zelf gemaakt kunnen fouten inzitten)

Elke server werkt weer anders. Die Indexerings computers zijn allemaal eigen software.

Hier alle servers van wikimedia. (dit komt wel van 2006 zullen vast wel wat nieuwe servertjes bij zijn)

[Laatst bewerkt door Nanne op woensdag 2 april 2008, om 15:51]
DJVG

Geplaatst op: 02 Apr 2008, 15:55
💸+
Bewerken Quote

Nanne schreef:

[...]

Google heeft heel veel servers in Nederland die alleen maar Squid hebben. (en dan waarschijnlijk een paar servers voor google.nl)

Squid word gebruikt als proxy en ook heel veel voor grote sites zoals Google en Wikipedia. Zodat ze heel veel traffic besparen als de request 2x word gedaan.

Lees het stuk "For Websites"

Servers van Google:
[Afbeelding]
(zelf gemaakt kunnen fouten inzitten)

Elke server werkt weer anders. Die Indexerings computers zijn allemaal eigen software.

Hier alle servers van wikimedia. (dit komt wel van 2006 zullen vast wel wat nieuwe servertjes bij zijn)

Ik ben geen noob maar zoals je het in in je vorige bericht posten stond het nogal "weird"

Tadnecty
Geplaatst op: 02 Apr 2008, 16:06
💸+
Bewerken Quote

Ik denk dat ik wel wat kan met je grafisch/schematisch overzicht van de google servers!

nogmaals bedankt!

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login