Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

NL lit. :r

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 03 Apr 2008, 22:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

OMF

Toetsenweek Gaat tot nu toe wel, maar morgen Nederlands
Kom ik er net achter dat we ws veel meer krijgen dan die leraar heeft opgegeven >_<

Stel je voor. Je doet profiel NT/NG (natuur&techniek/natuur&gezondheid).
WTH moet je dan met de letterlijke betekenis (woord voor woord) van deze begrippen:
Antropocentrisme, individualisme, empirisme, realisme, estheticisme, classicisme, epigram, sonnet, aforisme, essay, maniërisme, translatio, imitatio, aemulatio, strofebouw, parafrase, versleer, distichon, terzet, kwatrijn, volrijm, klinkerrijm/assonatie, beginrijm/alliteratie, enjambement, metrum, versmaat, versvoet, elisie, jame, trochee, anapest, dactylus, amfibrachys, epenthesis en antithese ?!

Ja, ik zie je al denken, WTH. Idd, ik ken ze nu onderhand wel, maar dan nog heb ik iets van, WTH

Geef je mening, vertel wat jullie moeten doen voor nederlands, leef je uit.

En nu nog een hoofdstuk over evolutie leren (hoort niet bij Nederlands)

RobiN
Geplaatst op: 03 Apr 2008, 22:50
💸+
Bewerken Quote

heb ik ook. (zelfde klas )

alleen ik weet ze dus nog niet: scheitbegrippen.

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 03 Apr 2008, 23:10
💸+
Bewerken Quote

Idd, ik kijk naar die begrippen, en dan heb ik echt zoiets van:

JoeyK
Geplaatst op: 03 Apr 2008, 23:50
💸+
Bewerken Quote

Heb volgende week toetsweek..

Rian
Geplaatst op: 04 Apr 2008, 00:16
💸+
Bewerken Quote

Wat is dat met die toetsenweken, ik krijg gewoon alle toetsen verdeeld over het jaar, veel beter.

Jeffrey122
JeffreySoftware.nl
Geplaatst op: 04 Apr 2008, 01:14
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

Wat is dat met die toetsenweken, ik krijg gewoon alle toetsen verdeeld over het jaar, veel beter.

Jah.. Krijg ik ook ( Zit wel nog in lagere school ) Ik krijg alleen kerst proeven, en eindejaars proeven. En andere proever verdeelt over het hele jaar.. Gelukkig ga ik niet naar Nederland naar school..

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 04 Apr 2008, 06:41
💸+
Bewerken Quote

!! @ die begrippen.
Hoe spreek je trouwens "jame" uit? "ja-mé" ofzo?

Santi
Geplaatst op: 04 Apr 2008, 09:09
💸+
Bewerken Quote

welk hoog niveau doe jij dan iis?

RobiN
Geplaatst op: 04 Apr 2008, 09:23
💸+
Bewerken Quote

Santi schreef:

welk hoog niveau doe jij dan iis?

4VWO

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 04 Apr 2008, 09:29
💸+
Bewerken Quote

RobiN schreef:

[...]

4VWO

He, hij vroeg naar iis. Dat ben ik, dus ik antwoord.

4VWO.

Juw, wij hadden vorig jaar ook gewoon toetsen verdeeld over het jaar, aan de ene kant veel relaxter, maar aan de andere kant hebben we nu wel na een toetsenweek een paar huiswerkvrije weken

Jaapje
Geplaatst op: 04 Apr 2008, 09:43
💸+
Bewerken Quote

Bij ons zijn toetsweken afgeschaft, omdat we anders te weinig uren les hadden. Nu hebben we dus gewoon alles verdeeld over het jaar.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 04 Apr 2008, 10:37
💸+
Bewerken Quote

lol kzit ook op 4 vwo (voor de 2e keer ) met NT maar heb die lijst toch egt nooit uit me kop hoeve leren

Rian schreef:

wij krijgen ook het hele jaar toetsen én aan het eind van een jaar een toetsweek

[Laatst bewerkt door sandr op vrijdag 4 april 2008, om 10:57]
Riciboy
GewoonBriljant
Geplaatst op: 04 Apr 2008, 10:54
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

Juistem me2

Paul
Geplaatst op: 04 Apr 2008, 15:09
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

"veel beter"
Argumenten? Toetsweken zijn handiger omdat je je dan in één week alle rottigheid achter de rug kan krijgen, en daarna 2 maanden kan gaan klooien en weet ik veel wat.
Al moet ik wel zeggen dat je toch wel nerveus wordt van zo'n toetsweek.
Die begrippen Nederlands zijn totaal overbodig. Heeft er iemand ooit van het woord anapest gehoord? Ik ben het woord nog nooit tegenkomen, en hel, wie wel?

[Laatst bewerkt door Paul op vrijdag 4 april 2008, om 21:33]
Gonaz
Geplaatst op: 04 Apr 2008, 15:33
💸+
Bewerken Quote

Dat Nederlands systeem versta ik toch altijd nog niet. We krijgen so's (schriftelijke overhoringen) en op het einde van elk semester examens.
Ontopic: voor nederlands moeten we jongerentaal bespreken. Dus iedereen, ga naar het topic van jongerentaal op saven Jongerentaal.
Enne voor het moment is het hier de laatste week van de paasvakantie, die alweer veel te kort was

btw: de helft van de termen die jij opnoemt gebruiken wij in de lessen Latijn, zou nog gemakkelijk zijn voor ons .

Waarom WTH, als je teksten (en kunstwerken) uitgebreid en in detail wil bestuderen kun je niet rond deze termen heen. Dat jij dat niet wil doen kan ik goed verstaan maar in het Secundair Onderwijs willen ze je een basis geven om vlot verder in het leven over alles een beetje te kunnen meepraten. Na 6 jaar heb ik dat eindelijk door

[Laatst bewerkt door Gonaz op vrijdag 4 april 2008, om 15:53]
iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 04 Apr 2008, 16:49
💸+
Bewerken Quote

Ja, Gonaz, dat snap ik, maar als ik teksten en kunstwerken in detail zou willen bestuderen had ik wel het profiel CM oid gekozen.
En dan nog, de lesmethode van binnen 2 dagen al die begrippen is echt geen goede methode. Ik geef je 10 euro als ik volgende week die begrippen nog ken
Als we het nou uitgebreid zouden bespreken in de lessen, en dan ook in meerdere lessen, oké. Maar dan hoef je het ook niet te 'leren', of iig niet te stampen. Dan heb je het (bij wijze van) 'van huis' meegekregen, net zoals iedereen hier weet wat een IP-adres is en waar IP voor staat. Dat weten we allemaal omdat we het zo vaak zijn tegengekomen, zonder het besef het echt te 'leren'.

Gonaz
Geplaatst op: 04 Apr 2008, 17:27
💸+
Bewerken Quote

Idd iisys, wij gebruiken die termen in de lessen. Als je ze alleen maar moet leren zonder er verder iets mee te doen is dat redelijk nutteloos. Je traint alleen je geheugen op vanbuiten leren, lijkt me

Gkhn
duh mothafoKING
Geplaatst op: 04 Apr 2008, 17:40
💸+
Bewerken Quote

ja dan moet je t naar t vmbo eh

Melvin
Geplaatst op: 04 Apr 2008, 17:56
💸+
Bewerken Quote

Wat een verhalen

Xaliom
# Oi Oi Oooooi ::
Geplaatst op: 04 Apr 2008, 17:59
💸+
Bewerken Quote

Heb helemaal geen toetsen , Heb nu nog vakantie . Mn laatste week van de twee. Maandag 7 april trg naar school.

Died
Geplaatst op: 04 Apr 2008, 23:55
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

Ik ook.
Hoewel ik wel twee toetsweken heb. Maari k krijg ze dus ook door het jaar heen.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login