Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Wireless internet op je mobiel.

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 06 Apr 2008, 18:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo.

Ik heb een nokia n70 (met bluetooth dus) waarmee ik verbinding kan maken met mijn computer - die weer in verbinding met onze internet ''ontvanger'' (Orange livebox) staat.

Is er een mogelijkheid om gratis te internetten via deze methode?
Nokia n70 - PC - Livebox = internet op mobiel?

Schijt aan of het snel of niet snel is, het is gratis.

Matthias

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 06 Apr 2008, 18:09
💸+
Bewerken Quote

Heb ik ook al een keer geprobeerd met een N73, en werkte niet. Internet gaat namelijk standaard via je provider dacht ik, kan je niet via je PC laten gaan aangezien die browser op je mobiel via je provider gaat dus .

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 06 Apr 2008, 18:15
💸+
Bewerken Quote

Die livebox heeft toch ook een draadloos mogelijkheid?
Gewoon wifi enable'n op je mobiel, en de encryptie-key invoeren en je hebt internet?

In ieder geval, op mijn gsm kan ik gewoon naar ons draadloos netwerk kiezen, key invoeren, hups internet via wifi netwerk

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 06 Apr 2008, 18:50
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

In ieder geval, op mijn gsm kan ik gewoon naar ons draadloos netwerk kiezen, key invoeren, hups internet via wifi netwerk

Me 2

zijn er geen programmatjes waarmee je zoiets kan maken?

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 06 Apr 2008, 18:52
💸+
Bewerken Quote

Gewoon Windows Mobile is die app er voor dat je dat kan instellen, hoezo bedoel je dan apart programma voor connectie met wifi netwerk te maken?

Christan
Pwn erd
Geplaatst op: 06 Apr 2008, 19:08
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

Die livebox heeft toch ook een draadloos mogelijkheid?
Gewoon wifi enable'n op je mobiel, en de encryptie-key invoeren en je hebt internet?

Als je draadloos op de LiveBox wilt hebben moet je 1.95 per maand extra gaan betalen ofzo en dan krijg je losse adapter voor je Livebox

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 06 Apr 2008, 19:12
💸+
Bewerken Quote

Uhm, hij heeft geen WiFi op zijn mobiel?
Hij heeft alleen bluetooth, en wilt via bluetooth naar zijn pc verbinden, en via zijn pc met internet.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 06 Apr 2008, 19:32
💸+
Bewerken Quote

Christan schreef:

[...]

Als je draadloos op de LiveBox wilt hebben moet je 1.95 per maand extra gaan betalen ofzo en dan krijg je losse adapter voor je Livebox

of je koopt voor 10 euri een usb wifi adapter en zet die aan je pc

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 06 Apr 2008, 21:17
💸+
Bewerken Quote

Christan schreef:

[...]

Nee hoor, er zit gewoon bluetooth + draadloos op.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 06 Apr 2008, 22:46
💸+
Bewerken Quote

Matt schreef:

[...]
Nee hoor, er zit gewoon bluetooth + draadloos op.

Bluetooth op je livebox? Draadloos wat? Draadlos is geen standaard, 802.11G en bluetooth (2.0) wel.

@ eerste reactie:
Waarom zou je dat niet kunnen doorlussen? Ik kan op mijn mobiel gewoon kiezen via welke verbinding ik mail ophaal, als hij iets anders dan zen standaard provider gegevens instelt, kan hij dat heus wel.
Of hij dat standaard kan of dat het mbv een progje moet is weer wat anders. Heb je het al geprobeerd? Verbinding maken, en zorgen dat die verbinding internet heeft, op google gezocht?

DJVG

Geplaatst op: 07 Apr 2008, 00:14
💸+
Bewerken Quote

Op de livebox zit idd blauwetand, ik kan via die manier internetten of via wifi, maar meestal gebruik ik toch mijn mooie wireless DJVGdotNET linux router

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 07 Apr 2008, 07:26
💸+
Bewerken Quote

DJVG schreef:

Op de livebox zit idd blauwetand, ik kan via die manier internetten of via wifi, maar meestal gebruik ik toch mijn mooie wireless DJVGdotNET linux router

Hoe doe jij het dan via bluetooth?

Nanne
Doe een wens!
Geplaatst op: 07 Apr 2008, 16:57
💸+
Bewerken Quote

Zie 5.6.1 Bluetooth

Je moet wel de juiste versie hebben. Dus kijk maar in je control panel of de functie ertussen staat.

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 07 Apr 2008, 17:52
💸+
Bewerken Quote

Nanne schreef:

Zie 5.6.1 Bluetooth

Je moet wel de juiste versie hebben. Dus kijk maar in je control panel of de functie ertussen staat.

Kan jij ergens zien hoe je internet kan enablen daaro?

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 09 Apr 2008, 22:05
💸+
Bewerken Quote

Bump met toestemming van Saven.

Oké, ik heb nog wat verder gezocht en ik kwam uit dat je GnuBox + m-Router kon gebruiken hiervoor, maar als ik dan connect met mijn bluetooth, dan zegt hij dat het niet kan:
Het aangevraagde adres is niet geldig in de context van de adres,

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login