Thaan schreef:
[...]Het gros van Nederland doet VMBO-T omdat ze niet de capaciteit en mogelijkheden hebben om HAVO/VWO te doen, als je dat dan wel hebt, is er geen ENKELE reden om toch VMBO-T te gaan doen. Niet nodig voor de vervolgopleiding? Nou en? Het leven is ploeteren, niks de makkelijke weg kiezen, je kan het, dan zal je het doen ook. Hup, terug naar de HAVO jij. Met de HAVO zal die vevolgopleiding dan alleen maar beter gaan. Bedrijf opzetten is heel leuk, betekent niet dat je moet stoppen met de opleiding waarvan jij het voorrecht hebt gekregen om die te kunnen doen.
Kinderen in Zimbabwe hebben die mogelijkheid niet eens.
Oké mischien verdedig ik het VMBO toch een beetje teveel maar in mijn geval heb je bar weinig nodig van wat je op de Middelbare school leert in mijn vervolgopleiding en adviseerde de 'voorlichter' van de desbetreffende school ook om VMBO-T te doen met een bepaald vakkenpakket, oké HAVO staat dan wel beter op je diploma maar uiteindelijk gaat het later allemaal om werkinzicht en inzet en iets later ook om werkervaring waar een goede baas ook meer aan weegt dan aan een diploma (al vind ik lager dan VMBO-T wel zeer ernstig).
Maargoed, meningen zullen altijd verdeeld blijven.
En als je alles met kinderen in Zimbabwe gaat vergelijken weet ik er ook nog wel een paar.
[Laatst bewerkt door Rian op maandag 7 april 2008, om 00:01]