Stfn schreef:
[...]
Dat jij toevallig overal het hoogste en het beste wil zijn kunnen wij niks aan doen. Niet iedereen is zo slim om HAVO/VWO te doen dus niet zeiken. Ieder z`n eigen keus toch.
Dus jij zegt dat je dom wordt geboren? Voor mij is de definitie van dom niks meer dan de wil niet hebben om je ergens in te kunnen verdiepen en er tijd aan te besteden.
Denk jij dat alle VWO'ers het makkelijk hebben en veel (zoals uniqe het omschrijft) vrije tijd hebben? Natuurlijk zijn er een aantal die het zo makkelijk hebben, maar veel kiezen ervoor om er tijd en moeite in te steken, om een diploma te halen waar ze daadwerkelijk ook nog eens iets mee kunnen.
Uniqe schreef:
[...]
Als je een dag in mijn schoenen zou staan zou je dat niet zeggen .
Je kent me situatie niet en wat ik overdag en in het weekend doe dus wat jij zegt is bullshit.
Jij weet niet wat ik doe overdag en in het weekend.
Wat is het verschil? Het verschil is dat ik beter plan en dus een hogere opleiding heb kunnen doen. Had jij ook kunnen doen, heb je niet voor gekozen. Niks mis mee, toont alleen wel goed de aard van een persoon.
Dat jij geen HAVO hebt gedaan terwijl je dat wel kon zegt (buiten je sociale situatie om en enigerlei andere externe problemen) heel wat over jouw, namelijk zoals ik al eerder zei, iets over je wilskracht en doorzettingsvermogen. Jij wilt geen vrije tijd inleveren. Best, maar denk jij dat in het leven alles naar je toekomt? Als jij straks een baan hebt en een huis dat als je vind dat je niet genoeg vrije tijd hebt, je de belastingspapieren, telefoonrekening en je baan maar gewoon even aan de kant schuift? Vind ik nogal raar.