Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Waarom word je dronken?

KoiSashuu
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 07:22
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Painmaker schreef:

[...]
Omdat bananen opzij groeien en de zwaartekracht de top naar beneden krom trekt.

[...]

Gewoon google...
adasdasd

Ok, dááár heb ik dus iets aan! +1
Dus, ff samengevat:

Alcohol komt via je maag in het bloed.
Het bloed brengt de alcohol naar je hersenen en de alcohol beïnvloed de 'overdrachtsstofjes' die ervoor zorgen dat prikkels aan de hersenen worden overgegeven. Omdat de prikkels op een andere manier de hersenen bereiken ga je je anders gedragen.

[Laatst bewerkt door KoiSashuu op dinsdag 8 april 2008, om 07:27]
Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 07:25
💸+
Bewerken Quote

Dude, ik snap niks meer van je gay post

Stfn
1th
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 07:46
💸+
Bewerken Quote

Het komt doordat de alcohol steeds verder en dieper in je hersenen terecht komt. Hoe meer je drinkt hoe meer er in je hersenen dus komt en hoe dieper. Je zou je hersenen kunnen opdelen in verschillende zone`s. De buitenste zone is die van aangeschoten en de alle binnenste zone is alcoholvergiftiging alles daar tussen staat op een rijtje. Dus als je een paar glazen drinkt ben je bijvoorbeeld aangeschoten dat betekend dat de alcohol nog niet diep in je hersenen zit. Drink jij nog een stuk of 6 glazen bijv. meer dan komt de alcohol steeds dieper terecht en word je dronken (niet meer recht kunnen lopen enzo) drink je dan nog verder door dan komt het zo diep in je hersenen dat het kan zijn dat je alcoholvergiftiging hebt maar als het echt te erg is komt het in het gedeelte van je hersenen dat ervoor zorgt dat je automatische adem haalt en dat soort dingen en dan kan je dus een ademstilstand krijgen

Hoop dat je er wat aan hebt

Spoiler 😨 (selecteer om te bekijken)
En dat voor een VMBO leerling

[Laatst bewerkt door Stfn op dinsdag 8 april 2008, om 07:47]
Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 08:07
💸+
Bewerken Quote

Painmaker schreef:

[...]
Omdat bananen opzij groeien en de zwaartekracht de top naar beneden krom trekt.

[...]

Gewoon google...
adasdasd

fout bananen zijn krom omdat ze naar de zon groeien

En je wordt dronken omdat er alcohol inje bloed banen terecht komt...

Tadnecty
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 13:09
💸+
Bewerken Quote

THC (wiet,hasj) werkt hetzelfde. Ik denk dat er wel een paar simulaties/video's op internet staan waarin je de werking ziet, ik heb ze iig. wel gezien.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 14:03
💸+
Bewerken Quote

Tadnecty schreef:

THC (wiet,hasj) werkt hetzelfde. Ik denk dat er wel een paar simulaties/video's op internet staan waarin je de werking ziet, ik heb ze iig. wel gezien.

Wiet & Hasj werkt totaal NIET hezelfde als alcohol, als je er niks vanaf weet moet je er dus ook niks over zeggen. Alcohol heeft hele andere effecten dan Wiet bijvoorbeeld.

Inuyasha
Wie anders? ^^
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 14:44
💸+
Bewerken Quote

Ik hoop dat je een beetje Engels kan, hoewel dit stuk redelijk pittig is voor een middelbare scholier. Ik heb ook geen idee welk niveau je doet, maar probeer dit eens door te nemen. Officiele bronnen, mocht je die nodig hebben, staan onderaan. Heb je een vraag hierover, kan je het altijd stellen. Ik doe een medische studie, dus dat moet wel lukken.

Wouter
D O double G
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 16:31
💸+
Bewerken Quote

Alcohol komt in je bloed, alleen die druppeltjes alcohol zijn zo klein dat ze door je wand heen gaan naar de hersenen, die verstoren het zenuwstelsel en geven op een gegeven moment geen prikkels meer door of je moet lopen, praten enz.
Snappie?

Inuyasha
Wie anders? ^^
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 16:48
💸+
Bewerken Quote

Wout schreef:

Alcohol komt in je bloed, alleen die druppeltjes alcohol zijn zo klein dat ze door je wand heen gaan naar de hersenen, die verstoren het zenuwstelsel en geven op een gegeven moment geen prikkels meer door of je moet lopen, praten enz.
Snappie?

Voor de helft waar...druppeltjes alcohol, alcohol lost zowel op in vet als in water. Niets geen druppeltjes dus.

Alcohol kan in de hersenen geraken doordat het enerzijds, zoals jij zegt, kleine moleculen betreft. Dat is een waarheid, de andere is dat alcohol gedeeltelijk in vet oplost. Daardoor kan het de bloed-hersen barriere passeren.

Voor de TS: lees eens wat over de bloed-hersen barriere. Dat heeft er namelijk ook mee te maken.

Wouter
D O double G
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 17:04
💸+
Bewerken Quote

Inuyasha schreef:

[...]
Voor de helft waar...druppeltjes alcohol, alcohol lost zowel op in vet als in water. Niets geen druppeltjes dus.

Alcohol kan in de hersenen geraken doordat het enerzijds, zoals jij zegt, kleine moleculen betreft. Dat is een waarheid, de andere is dat alcohol gedeeltelijk in vet oplost. Daardoor kan het de bloed-hersen barriere passeren.

Voor de TS: lees eens wat over de bloed-hersen barriere. Dat heeft er namelijk ook mee te maken.

Op een film bij bio waren het druppeltjes die je door de bloedvaten zag gaan

Tadnecty
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 17:08
💸+
Bewerken Quote

Wiet & Hasj werkt totaal NIET hezelfde als alcohol, als je er niks vanaf weet moet je er dus ook niks over zeggen. Alcohol heeft hele andere effecten dan Wiet bijvoorbeeld.

Weer een bewijs dat er mensen zijn die NIET GOED LEZEN!!!

Ik zeg dat THC (ongeveer) hetzelfde werkt als alcohol. Ik zeg NIET dat alcohol en THC hetzelfde effect geven.

THC (e.a. cannabidoiden) werken op je wat en wanneer (verlies van plaats en tijdsbesef)
Alcohol werkt op je hoe en waarom (hoe moet ik lopen, waarom doe ik dit)

Een combinatie van beide heet stronken en geeft een wisselwerking van het wat, wanneer, hoe en waarom.

Alcohol en THC worden beide in de hersenen opgenomen, waar het in de receptoren gaan zitten. THC gaat zich gedragen als de stof die zich normaal aan de receptor verbindt (heb ik ff gegoogled: anandamine).
Alcohol doet ongeveer hetzelfde, maar bij andere receptoren.

Inuyasha
Wie anders? ^^
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 17:44
💸+
Bewerken Quote

Wout schreef:

[...]
Op een film bij bio waren het druppeltjes die je door de bloedvaten zag gaan

Ja, om het aanschouwelijk te maken misschien. Damn, denk na gast. Druppels in je bloed, ga maar ff gauw terug naar de biologieles

[Laatst bewerkt door Inuyasha op dinsdag 8 april 2008, om 17:45]
Inuyasha
Wie anders? ^^
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 17:51
💸+
Bewerken Quote

Tadnecty schreef:

[...]

Weer een bewijs dat er mensen zijn die NIET GOED LEZEN!!!

Ik zeg dat THC (ongeveer) hetzelfde werkt als alcohol. Ik zeg NIET dat alcohol en THC hetzelfde effect geven.

THC (e.a. cannabidoiden) werken op je wat en wanneer (verlies van plaats en tijdsbesef)
Alcohol werkt op je hoe en waarom (hoe moet ik lopen, waarom doe ik dit)

Een combinatie van beide heet stronken en geeft een wisselwerking van het wat, wanneer, hoe en waarom.

Alcohol en THC worden beide in de hersenen opgenomen, waar het in de receptoren gaan zitten. THC gaat zich gedragen als de stof die zich normaal aan de receptor verbindt (heb ik ff gegoogled: anandamine).
Alcohol doet ongeveer hetzelfde, maar bij andere receptoren.

Kleine toevoeging

Alcohol werkt op bijv. GABA-receptoren (ook nog andere, staat in dat Wiki-stukje). THC is een agonist van anandamine, een neurotransmitter (= neurale 'locale signaalstof'). THC is een canabinoide, die bindt aan de cannabinoid receptor CB1.

Kortom, deze stoffen beinvloeden de neurale signaalwegen.

[Laatst bewerkt door Inuyasha op dinsdag 8 april 2008, om 17:53]
Tadnecty
Geplaatst op: 08 Apr 2008, 20:28
💸+
Bewerken Quote

dit is dus het antwoord op je vraag, TS!

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login