Joris schreef:
htmlspecialchars blijf ik toch gebruiken... en stripslashen bij het laden.
HTML en PHP door elkaar doen degelijk veel mensen, is ook mijn manier van scripten, zo heb ik het ook geleerd. Shorttag's geeft in mijn geval geen compabiliteitsfouten en die numeriek doe ik meestal gewoon anders.
Over multiviews zal ik nog na gaan denken, en classes hoef je niet te kunnen om te scripten. Ik heb wel een poging gedaan om het te leren, maar ik ben er mee op gehouden, ik ben nl. bezig met ajax aan het leren
[...]
In die blog-cursus van jou doe je het anders wel anders Maarja.
Wat jij wil, nja ik gebruik geen mysql_real_escape_string en geen stripslashes, want als je het goed doet heb je beide functies niet nodig(Nee niets met magic quotes GPC).
Het feit dat veel mensen HTML en PHP door elkaar heen gebruiken betekend nog niet dat dat goed is, integendeel.
Shorttags geven in JOUW GEVAL geen gezeur maar dat is niet overal zo en klanten willen software die volgens de normen is geschreven en niet door een luie zak die 2 tekens meer typen te veel vind.
Numeriek doe je meestal anders, nja hier niet en daar kijk ik naar.
Multiviews, nadenken, is wat aan de late kant, maargoed.
Classes moet je zeker kunnen, mja dat snap je blijkbaar niet, is niet erg hoor, geeft mij alleen maar weer gelijk. Een poging om het te leren, of je bent dom of je bent te vroeg gestopt. Classes zijn niet moeilijk, je moet het gewoon doorhebben.
AJAX leren, ook wat aan de late kant, en je moet prioriteiten stellen. Leer eerst fatsoenlijk PHP, begin daarna aan andere dingen.
En over die cursus, die is meer dan een jaar oud, ik ga met mijn tijd mee en dat zie je in mijn code dus.
[Laatst bewerkt door Syncie op maandag 2 juni 2008, om 21:18]