Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Gratis CMS

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 02 Jun 2008, 21:36
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

Waarom geloof ik dit niet helemaal Volgensmij weet jij niet wat Assets betekent en waarom is dat de enige mapnaam met een hoofdletter?

[...]
Veilig.. Jaja waar zijn je htmlentities/specialchars?

héhé pwned

Ruttie
Heeft gesproken.
Geplaatst op: 02 Jun 2008, 21:50
💸+
Bewerken Quote

Hmm, ook nog thema's in de omloop ofzo ?

Jaapje
Geplaatst op: 02 Jun 2008, 22:18
💸+
Bewerken Quote

Ruttie schreef:

Hmm, ook nog thema's in de omloop ofzo ?

Haha, voor dit paupercms'je? heel erg leuk dat je de basis van php door hebt, maar dit betekent nog niet dat je goed kan scripten ofzo hoor.

Nanne
Doe een wens!
Geplaatst op: 02 Jun 2008, 22:42
💸+
Bewerken Quote

Voor een beginner mischien best goed. Maar zoals velen in dit topic niet weten is er een verschil tussen hobby-programmeren en programmeren voor bedrijf/proffecioneel iets. Een hobby programmeur kan zich niks schelen of het een nou sneller is of het ander.. Als het maar werkt. Zoals Joris nu heeft geprogrammeerd. Maar zoals Saven/Syncie programmeren is meer met classes en structuur.

Als je je werk verkoopt moet het natuurlijk wel gestructuureerd zijn en niet zoiets zoals dit. Want php en html worden bijv. door elkaar gebruikt (en niet met een template systeem).

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 00:10
💸+
Bewerken Quote

Welk CMS?

Gerwin
aka "Thaan"
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 01:27
💸+
Bewerken Quote

-knip-

[Laatst bewerkt door Gerwin op woensdag 15 juni 2011, om 09:43]
Died
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 06:51
💸+
Bewerken Quote

Sorry hoor, maar wat een tyfus scripting.
Tabs? Template parser?
Alleen al omdat je code zo'n rotzooi is kijk ik nieteens verder dan de index

Joris
moderator
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 07:52
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

Waarom geloof ik dit niet helemaal Volgensmij weet jij niet wat Assets betekent en waarom is dat de enige mapnaam met een hoofdletter?

[...]
Veilig.. Jaja waar zijn je htmlentities/specialchars?

als je even moeite doet om überhaupt de scripting volledig eens door te kijken zie je dat bij het inserten htmlspecialchars() en mysql_real_escape_string() worden gebruikt. Stripslashes() bij de output.

Htmlenties mag ook, maar htmlspecialchars doet eigenlijk hetzelfde

Shorttags scheelt een paar tekens maar compabiliteitsfouten geven. - Dat is waar, maar alle goede servers hebben daar geen problemen mee

HTML en PHP door elkaar heen is lelijk, is geen manier van scripten. - Alles in php is ook niet bepaald overzichtelijk
Overigens had ik wel een template-parser kunnen gebruiken.

Numeriek is onhandig en sloom. - True

Multiviews zijn zoekmachine-vriendelijke URLS, iets waar je tegenwoordig niet meer omheen kan. - Is een soort Mod Rewrite, MR is makkelijker en handiger en beter

Waarom htmlspecialchars als je iets in de DB stopt? - waarom niet

Nette code? - Ik weet niet wat jij netjes vind??

Verder moet ik toegeven dat ik het beter had kunnen maken...

Geef eens duidelijke verbeteringspunten in de scripting...

Jesse
House<3
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 08:27
💸+
Bewerken Quote

Niet zo'n mooi systeem
De code trekt op niks zoals Ivo al zei dusja.

Ik ga mijn bandwith niet vern**ken voor je MiniCMSsie

Kersentaart
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 08:30
💸+
Bewerken Quote

'Joris kan niet scripten.be Adminpanel'
. Dit ga ik dus nooit van mijn leven gebruiken.

Joris
moderator
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 08:48
💸+
Bewerken Quote

Vast weer een belg die denkt dat ie cool is... En velen van jullie kunnen überhaupt niet scripten toch?

Jaapiej
krek
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 09:04
💸+
Bewerken Quote

Joris schreef:

Vast weer een belg die denkt dat ie cool is... En velen van jullie kunnen überhaupt niet scripten toch?

Alsof dat ook maar een argument zou kunnen zijn dat jouw CMS eruit ziet als shit.

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 09:14
💸+
Bewerken Quote

Niet elke pagina is XHTML 1.0 (Transitional) Valid, voor mij een reden om hem niet te downloaden.

Joris
moderator
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 10:47
💸+
Bewerken Quote

Suma schreef:

Niet elke pagina is XHTML 1.0 (Transitional) Valid, voor mij een reden om hem niet te downloaden.

Die pagina die niet xhtml 1.0 valid is komt omdat er hier van die noobjes zijn die pagina's aanmaken en er content opzetten dat niet xhtml-valid is

Van oorsprong is hij helemaal XHTML 1.0 Valid

Headshot
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 11:00
💸+
Bewerken Quote

lol, had hem gezien op Sitedeals. En je bied dit aan voor 250 euro met doorverkooprechten. Je moet wel gek zijn als je dit koopt.

Syncie
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 12:06
💸+
Bewerken Quote

Joris schreef:

[...]

als je even moeite doet om überhaupt de scripting volledig eens door te kijken zie je dat bij het inserten htmlspecialchars() en mysql_real_escape_string() worden gebruikt. Stripslashes() bij de output.

Shorttags scheelt een paar tekens maar compabiliteitsfouten geven. - Dat is waar, maar alle goede servers hebben daar geen problemen mee

HTML en PHP door elkaar heen is lelijk, is geen manier van scripten. - Alles in php is ook niet bepaald overzichtelijk

Multiviews zijn zoekmachine-vriendelijke URLS, iets waar je tegenwoordig niet meer omheen kan. - Is een soort Mod Rewrite, MR is makkelijker en handiger en beter

Htmlenties mag ook, maar htmlspecialchars doet eigenlijk hetzelfde.
Ehh, nee zit 1 verschil tussen.

Shorttags scheelt een paar tekens maar compabiliteitsfouten geven. - Dat is waar, maar alle goede servers hebben daar geen problemen mee.
Nee, dat zeg je verkeerd. Alle goede scripters doen dat niet.

Wat is dat voor onzin?

Je kent multiviews niet eens en je vind mod rewrite nu al beter, goede onderbouwing!

Omdat dat niet iets is wat de user heeft ingevoerd, jij bewerkt het door htmlentities eroverheen te halen.

Eh, geen HTML en PHP door elkaar heen, geen shorttags, goede foutafhadeling, classes, goede indenting enzovoort.

[Laatst bewerkt door Syncie op dinsdag 3 juni 2008, om 12:08]
Jesse
House<3
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 12:12
💸+
Bewerken Quote

Kersentaart schreef:

'Joris kan niet scripten.be Adminpanel'
. Dit ga ik dus nooit van mijn leven gebruiken.

Dat was ik

@ Joris:
Koop een boek ofzo
En kom terug als je het kan. Tot binnen uhm paar jaartjes

[Laatst bewerkt door Jesse op dinsdag 3 juni 2008, om 12:14]
iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 13:32
💸+
Bewerken Quote

Je hebt jezelf idd bewezen, jochie.

Joris
moderator
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 15:47
💸+
Bewerken Quote

KUT! Er is iets fout gegaan met het zippen van het script!

Hier is de goede versie: [url]http://joriswillemsen.nl/downloadcms.php[/url]

Er ontbraken namelijk bestanden...

@ Syncie: ik reageer later

[Laatst bewerkt door Joris op dinsdag 3 juni 2008, om 15:50]
Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 15:50
💸+
Bewerken Quote

Joris schreef:

KUT! Er is iets fout gegaan met het zippen van het script!

Hoe kan het bij 500kb nou verkeerd gaan met zippen?

Joris
moderator
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 15:52
💸+
Bewerken Quote

Geen idee
Het is nu in ieder geval opgelost.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 16:27
💸+
Bewerken Quote

zitten er ook nog bugs in ofniet?

want als die er niet inzitten noem ik het toch wel een geslaagd hobbyprogrammeur script...

Saven
admin
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 16:32
💸+
Bewerken Quote

Joris schreef:

[...]

htmlspecialchars bij het invoeren? jij bent niet wijs data moet je als data opslaan, niet vanalles mee doen al, pas als je het er uit haalt

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 16:56
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
htmlspecialchars bij het invoeren? jij bent niet wijs data moet je als data opslaan, niet vanalles mee doen al, pas als je het er uit haalt

is wel sneller bij het laden als je het omzet voor dat het de database ingaat

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 03 Jun 2008, 16:59
💸+
Bewerken Quote

op de php-code ga ik geen commentaar geven, dat heeft syncie al duidelijk genoeg gemaakt.

Ik heb wel een paar aanmerkingen op je sql:
Bij de table 'instellingen' heb je o.a de velden 'offline', 'naam' en 'titel'. Deze velden maak je in je code nergens gebruik van, dus nogal erg overbodig.

'ip' in de tabel 'vmsg' en 'ipbans' een varchar(25), deze kan je beter een varchar(39) maken zodat ipv6 ook mogelijk is.

De tabellen 'ipbans' en 'vmsg' gebruik je geeneens in je code? waarom zit die tabellen er dan in?

Verder bij 'ipbans' heb je 'sinds' staan, ik neem aan dat dat een datum is? dat kan je beter een int(10) of een datetime maken.

bij paginas 'content' een varchar(12000) pfft, doe dan gewoon 'text' maar niet zo'n eenorme varchar .
verder heb je daar ook het veld 'alert', gebruik je ook nergens. ook nogal overbodig.

Verder select je vaak alles ( * ) uit een tabel, terwijl je maar 1 of 2 velden er uit nodig hebt van die tabel. Selecteer dan alleen die 2 velden, en niet de rest ook. scheelt je in parsetime.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login