Joris schreef:
[...]
als je even moeite doet om überhaupt de scripting volledig eens door te kijken zie je dat bij het inserten htmlspecialchars() en mysql_real_escape_string() worden gebruikt. Stripslashes() bij de output.
Htmlenties mag ook, maar htmlspecialchars doet eigenlijk hetzelfde
Shorttags scheelt een paar tekens maar compabiliteitsfouten geven. - Dat is waar, maar alle goede servers hebben daar geen problemen mee
HTML en PHP door elkaar heen is lelijk, is geen manier van scripten. - Alles in php is ook niet bepaald overzichtelijk
Overigens had ik wel een template-parser kunnen gebruiken.
Numeriek is onhandig en sloom. - True
Multiviews zijn zoekmachine-vriendelijke URLS, iets waar je tegenwoordig niet meer omheen kan. - Is een soort Mod Rewrite, MR is makkelijker en handiger en beter
Waarom htmlspecialchars als je iets in de DB stopt? - waarom niet
Nette code? - Ik weet niet wat jij netjes vind??
Verder moet ik toegeven dat ik het beter had kunnen maken...
Geef eens duidelijke verbeteringspunten in de scripting...
Htmlenties mag ook, maar htmlspecialchars doet eigenlijk hetzelfde.
Ehh, nee zit 1 verschil tussen.
Shorttags scheelt een paar tekens maar compabiliteitsfouten geven. - Dat is waar, maar alle goede servers hebben daar geen problemen mee.
Nee, dat zeg je verkeerd. Alle goede scripters doen dat niet.
HTML en PHP door elkaar heen is lelijk, is geen manier van scripten. - Alles in php is ook niet bepaald overzichtelijk
Wat is dat voor onzin?
Multiviews zijn zoekmachine-vriendelijke URLS, iets waar je tegenwoordig niet meer omheen kan. - Is een soort Mod Rewrite, MR is makkelijker en handiger en beter
Je kent multiviews niet eens en je vind mod rewrite nu al beter, goede onderbouwing!
Waarom htmlspecialchars als je iets in de DB stopt? - waarom niet
Omdat dat niet iets is wat de user heeft ingevoerd, jij bewerkt het door htmlentities eroverheen te halen.
Nette code? - Ik weet niet wat jij netjes vind??
Eh, geen HTML en PHP door elkaar heen, geen shorttags, goede foutafhadeling, classes, goede indenting enzovoort.
[Laatst bewerkt door Syncie op dinsdag 3 juni 2008, om 12:08]