Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Buitenaards leven

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 26 Jun 2008, 20:25
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Johan, heb je referenties?

Melvin
Geplaatst op: 26 Jun 2008, 20:29
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

[...]
Ben je gewoon dood klaar, dood is dood niks ziel niks geest... allemaal bijgeloof...
allemaal zo hypocryties

Ja idd die shar etc zijn allemaal fake

Tadnecty
Geplaatst op: 26 Jun 2008, 21:28
💸+
Bewerken Quote

Ah, dit is al bewezen...

Ons heelal is groot (niet oneindig groot, maar oneindig mét een einde. Dat betekent dus dat het heelal eindig is, maar steeds groter wordt).

Het is dus zo groot, dat de kans dat er ander leven is in het heelal 0 is. Gewoon onmogelijk. Hiermee is de kans dat er wél ander leven is in het heelal 1.

De kans dat wij met ander leven in contact kunnen komen is echter 0. het heelal is zo groot, dat we het andere leven nooit zouden kunnen bereiken. Het andromedastelsel vertoont bijvoorbeeld overeenkomsten met ons zonnestelsel en er zou leven mogelijk zijn, maar we zouden het nooit in een mensenleven kunnen bereiken. De afstand is namelijk heel groot.

Het andromedastelsel komt echter naar ons toe en we zouden dus over een paar miljard jaar het andromedastelsel binnen kunnen dringen, theoretisch gezien dan. tegen de tijd dat ons stelsel in botsing komt met het andromedastelsel is de mensheid allang uitgestorven.

We zijn namelijk niet zo perfect geschapen door god als we denken. Lees het boek De Zwerm van Frank Schatzing maar eens. Zeer mooie interessante eco-thriller.

De mens, Homo Sapiens, is een overgebleven tak van een grote familie. Ik ben de echte stamnaam kwijt, maar we zijn echt een subsoort. Alle andere takken zijn uitgestorven, maar alleen de Homo Sapiens is overgebleven. We leven al een tijdje, maar komt echt wel een eind aan.

Ufo's moet men niet te letterlijk nemen. Als jij een stipje door de lucht ziet vliegen en je kan het niet identificeren, is dat voor jou een UFO. UFO staat dus ook voor Ongeidentificeerd Vliegend Object (UVO in het Nederlands dus).

Johan, natuurlijk wil America een "space defence" hebben. Het gaat hier om de oorlog tussen onze landen. Er is al jaren een wedloop op een compleet leger in de ruimte en ze zijn er echt druk mee bezig. Degene die verliest zal namelijk heel slecht in het licht worden gesteld en zal de strijd in de ruimte verliezen.

over de ziel, geest en het lichaam kunnen we heel sterk in discussie gaan.

Dit is vaak omhuld met een dikke laag neppe hocuspocus en gedoe, maar je kan het ook van de wetenschappelijke kant benaderen.

Het is bewezen dat er 2 dingen zijn: de ziel/geest en het lichaam. Beide staan los van elkaars doel, maar hebben toch connecties.
Vergelijk het maar met software (de geest) en hardware (lichaam).

Hierin is de software sterker dan de hardware. Denk maar aan het placebo-effect. Als jij denkt dat je een spacecake eet, zal je ook denken dat je een effect voelt en zal je geest je lichaam aanzetten tot een placebo-high.

Denken is dus niet alleen maar biochemie (lichamelijk, biologisch), maar ook geestelijk.

Denk bij jouw geest NIET dat je later als een geest kan gaan ronddwalen. De geest is in de algemene taal gedefinieerd als je psyche of je eigen denken.

[Laatst bewerkt door Tadnecty op donderdag 26 juni 2008, om 21:48]
Johan
Ekte baaz.
Geplaatst op: 26 Jun 2008, 21:51
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

Johan, heb je referenties?

Van wat precies..

Jaapiej
krek
Geplaatst op: 26 Jun 2008, 23:53
💸+
Bewerken Quote

Tadnecty schreef:

De mens, Homo Sapiens, is een overgebleven tak van een grote familie. Ik ben de echte stamnaam kwijt, maar we zijn echt een subsoort. Alle andere takken zijn uitgestorven, maar alleen de Homo Sapiens is overgebleven. We leven al een tijdje, maar komt echt wel een eind aan.

Want?
Bron? Ondersteuning? Argumenten?

Tadnecty schreef:

over de ziel, geest en het lichaam kunnen we heel sterk in discussie gaan.

Dit is vaak omhuld met een dikke laag neppe hocuspocus en gedoe, maar je kan het ook van de wetenschappelijke kant benaderen.

Het is bewezen dat er 2 dingen zijn: de ziel/geest en het lichaam. Beide staan los van elkaars doel, maar hebben toch connecties.
Vergelijk het maar met software (de geest) en hardware (lichaam).

Hierin is de software sterker dan de hardware. Denk maar aan het placebo-effect. Als jij denkt dat je een spacecake eet, zal je ook denken dat je een effect voelt en zal je geest je lichaam aanzetten tot een placebo-high.

Denken is dus niet alleen maar biochemie (lichamelijk, biologisch), maar ook geestelijk.

Denk bij jouw geest NIET dat je later als een geest kan gaan ronddwalen. De geest is in de algemene taal gedefinieerd als je psyche of je eigen denken.

Maar, als de hardware (je lichaam) doodgaat/kapotgaat, kan de software (jouw geest, jouw denken, jouw ervaringen en manier van opvatten, e.d) toch niet meer functioneren, omdat het gebaseerd is op de hardware.

Johan
Ekte baaz.
Geplaatst op: 27 Jun 2008, 00:26
💸+
Bewerken Quote

Wanneer je in een aantal zaken wilt verdiepen rond om UFO's, encounters etc, raad ik je aan om Fastwalkers Ufo And Alien Disclosure te bekijken, het is het kijken waard!

In deze documentaire worden waarnemingen, gebeurtenissen, persoonlijke verhalen, etc aan het licht gebracht.
Na het zien zal er veel vragen zijn, maar toch een hoop duidelijkheid.

[Laatst bewerkt door Johan op vrijdag 27 juni 2008, om 00:30]
KoiSashuu
Geplaatst op: 27 Jun 2008, 08:48
💸+
Bewerken Quote

"Nu - Asperges telen op Mars" schreef:
LOS ANGELES - De bodem van Mars biedt mogelijkheden tot leven en lijkt bijvoorbeeld uitstekend geschikt voor de teelt van asperges. Dit zei de wetenschapper Sam Kounaves van de NASA donderdag.

Alles wijst erop dat de bodem op de planeet "leven mogelijk heeft gemaakt, maakt of zal maken".

Dit brachten Kounaves en zijn collega's van het Amerikaans ruimtevaartagentschap NASA donderdag met onverholen opwinding naar voren. Zij analyseren de informatie die de instrumenten op of rond Mars de NASA bieden.

Achtertuin

De Phoenix Marslander heeft eerder al ijs aangetroffen en werpt zich nu verder op de bodem van Mars. "De grond is vermoedelijk het soort dat je in je achtertuin hebt," aldus Kounaves.

De Phoenix Marslander vindt niets giftigs. "Er is niets dat leven uitsluit," aldus Kounaves.

Johan
Ekte baaz.
Geplaatst op: 28 Jun 2008, 00:19
💸+
Bewerken Quote

SpitsNieuws schreef:
Inwoners van Wales zijn er maar druk mee. Het land wordt al weken geteisterd door UFO's. Voor sceptici zijn het dan ook zware tijden, want mocht er een kans bestaan dat The Sun haar lezers nog niet overtuigd heeft van buitenaards leven, dan toch wel met bovenstaande foto. Het plaatje werd geschoten door Dimon Griffey, professor psychologie aan de Universiteit van Cardiff. "Er is geen rationele verklaring voor de dingen die ik gezien heb."

De 50-jarige Griffey reed met zijn zoon in de richting van Llangynidr Mountain toen er plotseling lichten boven de bergtoppen verschenen. "Er waren opeens zeven lichtbollen en was verder geen geluid", vertelt de professor naderhand. "Het was heel spookachtig."

Voor sceptici wordt het steeds moeilijker om buitenaards leven te ontkennen. Volgens de Britse krant is dit al de derde melding van een buitenaards toestel in een tijdsbestek van vijf dagen. Gisteren werd bijvoorbeeld al melding gemaakt van drie vrouwen die zeggen in 1981 door aliens ontvoerd te zijn. En ook de professor heeft nog een doorslaggevend argument: "Ik weet zeker dat ik me niets verbeeld, want mijn zoon heeft exact hetzelfde gezien."

[Laatst bewerkt door Johan op zaterdag 28 juni 2008, om 00:19]
Melvin
Geplaatst op: 28 Jun 2008, 09:39
💸+
Bewerken Quote

Sommige mensen denken dat ze een alien gezien hadden en dat geloof ik dus niet

Robertenzo
Geplaatst op: 28 Jun 2008, 10:38
💸+
Bewerken Quote

Over ufo's, ze bestaan.
Het is: Unidentified Flying Object.

Een ufo is een licht, verschijnsel of voorwerp in de lucht, dat ook na onderzoek niet kan worden geïdentificeerd.

Bron: wikipedia

BaXiess
Geplaatst op: 28 Jun 2008, 11:49
💸+
Bewerken Quote

tjup maar het ging nog steeds gewoon over buitenaards leven

Ik geloof trouwens ook niet in die onzin van wij zijn ontvoerd door aliens of ik heb een alien gezien oid. Die lichtbollen die je ziet en dat soort dingen zou ik dan nog wel kunnen geloven, men pa heeft ook al vaak iets in de lucht gezien waar we meestal geen verklaring aan konden geven. Aliens? Misschien, maar waarschijnlijker iets anders

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 28 Jun 2008, 12:19
💸+
Bewerken Quote

KoiSashuu schreef:

[...]

ja onze kleinkindertjes gaan rest van hun leven alleen maar asperges eten

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 28 Jun 2008, 12:55
💸+
Bewerken Quote

Robertenzo schreef:

Over ufo's, ze bestaan.
Het is: Unidentified Flying Object.

Een ufo is een licht, verschijnsel of voorwerp in de lucht, dat ook na onderzoek niet kan worden geïdentificeerd.

Bron: wikipedia

No shit sherlock

Modbreak

stfu sherlock

Melvin
Geplaatst op: 28 Jun 2008, 18:03
💸+
Bewerken Quote

Als er ufos zijn waarom knallen ze hem dan niet uit de lucht en onderzoeken die handel?

Ice
Kan koud overkomen.
Geplaatst op: 28 Jun 2008, 19:49
💸+
Bewerken Quote

er zal geen leven zijn net als wij. en dat is zo omdat dit leven zeer zeer uniek is.

Santi
Geplaatst op: 28 Jun 2008, 19:51
💸+
Bewerken Quote

Melvin schreef:

Als er ufos zijn waarom knallen ze hem dan niet uit de lucht en onderzoeken die handel?

omdat'ie dan kapot is

Uniqe
Geplaatst op: 28 Jun 2008, 23:50
💸+
Bewerken Quote

Ik ben best wel nuchter maar ik denk niet dat we het enige levende zijn in het heelal.

Joost
Geplaatst op: 29 Jun 2008, 08:31
💸+
Bewerken Quote

mijn moeder had gisteren zon ding gezien bij het raam...

KoiSashuu
Geplaatst op: 29 Jun 2008, 10:55
💸+
Bewerken Quote

Joost schreef:

mijn moeder had gisteren zon ding gezien bij het raam...

Lampion

Tadnecty
Geplaatst op: 29 Jun 2008, 15:29
💸+
Bewerken Quote

Hihaho schreef:

noem mij is een punt waar het stopt

Sorry, dat kan niet...

Tegen de tijd dat je bij het einde komt, ben je weer terug waar je begonnen was, of iets dergelijks. vergelijk het met een ballon die opgeblazen wordt.

Platlander-theorie

Jaapiej schreef:

[...]
Want?
Bron? Ondersteuning? Argumenten?

[...]
Maar, als de hardware (je lichaam) doodgaat/kapotgaat, kan de software (jouw geest, jouw denken, jouw ervaringen en manier van opvatten, e.d) toch niet meer functioneren, omdat het gebaseerd is op de hardware.

geef me even de tijd, je krijgt zo wat je wilt (of een gedeelte)

Ik heb er een presentatie over gehouden, over het oneindige einde van het heelal en een deel over de relativiteitstheorie en de roodverschuiving. Daarnaast heb ik een leraar ANW/Filosofie en die kan je allemaal precies navertellen wat ik heb gezegd.

[Laatst bewerkt door Tadnecty op zondag 29 juni 2008, om 18:08]
Jaapiej
krek
Geplaatst op: 29 Jun 2008, 15:58
💸+
Bewerken Quote

Tadnecty schreef:

[...]

Sorry, dat kan niet...

Tegen de tijd dat je bij het einde komt, ben je weer terug waar je begonnen was, of iets dergelijks. vergelijk het met een ballon die opgeblazen wordt.

Platlander-theorie

[...]

geef me even de tijd, je krijgt zo wat je wilt (of een gedeelte)

Ik heb er een presentatie over gehouden, over het oneindige einde van het heelal en een deel over de relativiteitstheorie en de roodverschuiving. Daarnaast heb ik een leraar ANW/Filosofie en die kan je allemaal precies navertellen wat ik heb gezegd.

Ja het kan mij eigenlijk vrij weinig interesseren wat jouw ANW/Filosofie leraar te vertellen heeft. Verder zegt het Filosofie gedeelte al genoeg, want dat zijn eigenlijk theorieën die mensen over bepaalde dingen hebben.

Maar daarbuiten bedoelde ik de ondersteuning dat er een eind zou komen aan het leven van de Homo Sapiens vanwege het feit dat we niet zo goed geschapen zijn als het lijkt ofzo.

Tadnecty
Geplaatst op: 29 Jun 2008, 20:12
💸+
Bewerken Quote

weet ook niet waarom ik mijn anwleraar erbij betrok
nouja, in ieder geval:

De Homo Sapiens behoren tot te familie Homo. Er waren vroeger meer Homo-soorten, maar die zijn uitgestorven, omdat ze zich niet goed konden aanpassen aan veranderende omstandigheden hier op aarde. De Homo Sapiens, wij dus, konden zich beter aanpassen (= evolutie), dus zijn we overgebleven.

Jaapiej, geloof je in "geschapen zijn" of "evolutie"?

Het feit dat we nu een groot deel van de wereld kunnen bevolken en aanwezig zijn in grote getalen, betekent niet dat wij perfect zijn. Misschien zijn we wel als verkoudheid in de winter: alleen dan steekt het de kop op en in de zomer hoor je er in Nederland bijna niets van.

We zijn echt niet zo perfect geschapen/geëvolueert als we vaak denken. Weet je wie écht bijna tegen perfectie aanzitten? Bacterien!
Die komen óveral voor: in de lucht, in ons lichaam, op ons lichaam, op ons eten. Ze kunnen zichzelf vaak vermenigvuldigen en op dit moment zullen ze alleen niet overleven in kokend water!
Dan lopen wij dus een hele tijd achter in onze evolutie.

Ik had nog iets anders willen zeggen, maar ben het vergeten tijdens het eten

Johan
Ekte baaz.
Geplaatst op: 29 Jun 2008, 21:37
💸+
Bewerken Quote

Om de oorsprong te willen weten van de mensheid moeten wij buiten onze planeet zoeken

Wouter
D O double G
Geplaatst op: 29 Jun 2008, 21:42
💸+
Bewerken Quote

Johan schreef:

Om de oorsprong te willen weten van de mensheid moeten wij buiten onze planeet zoeken

Jep,
En ik denk dat over miljoenen jaren de technologie er wel voor is.
Maar de vraag is dan of de mensheid er nog is?

En nog iets, wat bedoelen we nou met "Wereld"?

Johan
Ekte baaz.
Geplaatst op: 29 Jun 2008, 21:48
💸+
Bewerken Quote

Wouter schreef:

[...]
Jep,
En ik denk dat over miljoenen jaren de technologie er wel voor is.
Maar de vraag is dan of de mensheid er nog is?

En nog iets, wat bedoelen we nou met "Wereld"?

Het woord wereld is etymologisch afkomstig van were, dat man of mens betekent, en eld, dat leeftijd of tijdperk betekent; oorspronkelijk betekent wereld dus "tijdperk van de mens".

Verder bedoelen we er vaak mee;

- De Aarde - de planeet waarop de mensheid leeft.
- Wereld (semantiek) - een wereld in de modeltheoretische semantiek.
- Een leefgemeenschap.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login