Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Buitenaards leven

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 29 Jun 2008, 21:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wouter schreef:

[...]
Jep,
En ik denk dat over miljoenen jaren de technologie er wel voor is.
Maar de vraag is dan of de mensheid er nog is?

En nog iets, wat bedoelen we nou met "Wereld"?

In feite zou de mensheid binnen een jaar, zij het niet binnen een maand, vernietigd kunnen zijn (of een paar minuten, whtvr). Ik denk niet dat er in miljoenen jaren tijd niks fataals gebeurd.
En dus is de techniek er tegen die tijd ook niet meer.

Johan
Ekte baaz.
Geplaatst op: 29 Jun 2008, 21:57
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

[...]
In feite zou de mensheid binnen een jaar, zij het niet binnen een maand, vernietigd kunnen zijn (of een paar minuten, whtvr). Ik denk niet dat er in miljoenen jaren tijd niks fataals gebeurd.
En dus is de techniek er tegen die tijd ook niet meer.

De mensheid hoeft niet persee op een planeet te blijven, wie weet vordert de technologie binnenkort zo snel, dat we makkelijk opzoek kunnen gaan naar bewoonbare planeten buiten ons zonnestelsel en daar een kolonie kunnen opbouwen.
Als je het zo bekijkt wordt de overlevings termijn van de mensheid groter.

Edit: Bush wilt een maanbasis om gevaar van buiten onze planeet te bestrijden, klik hier.

[Laatst bewerkt door Johan op maandag 30 juni 2008, om 19:18]
Johan
Ekte baaz.
Geplaatst op: 05 Oct 2008, 17:34
💸+
Bewerken Quote

14 Oktober

Joepel
HE IS BACK!
Geplaatst op: 05 Oct 2008, 18:14
💸+
Bewerken Quote

Ik denk dat er meer achter zit dan dat wij zelf kunnen bedenken,
Als je nadenkt dat de planeet ineens is bestaan dat lijkt mij zo onwerkelijk,

Ik geloof wel in het verhaal dat er 2 mensen zijn gestart op de wereld, en dat langzaam zo het is uit gebreid,

En leven na de dood daar ben ik ook wel voor, Zou mooi zijn als we een keer echt een antwoord kregen van hoe en wat maarja;P

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 05 Oct 2008, 21:15
💸+
Bewerken Quote

Johan schreef:

14 Oktober

?

Rian
Geplaatst op: 05 Oct 2008, 21:32
💸+
Bewerken Quote

Johan schreef:

14 Oktober

Wat is daarmee? De nieuwe MacBook's doel je vast niet op?

Wouter
D O double G
Geplaatst op: 05 Oct 2008, 21:46
💸+
Bewerken Quote

Johan schreef:

14 Oktober

Wereld donordag?

Hier doelt die denk ik op:

[url]http://frontpage.fok.nl/nieuws/100405/-Groot-ruimteschip-verwacht-op-14-oktober.html[/url]

[Laatst bewerkt door Wouter op zondag 5 oktober 2008, om 21:47]
Tadnecty
Geplaatst op: 05 Oct 2008, 21:51
💸+
Bewerken Quote

Ik denk niet dat we het begin van alles ergens aan kunnen wijzen. Sowieso niet met het God-idee.

Energie kan niet verdwijnen en ook niet uit niets ontstaan. Dus waarmee is het dan wel begonnen?

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 05 Oct 2008, 21:57
💸+
Bewerken Quote

Tadnecty schreef:

Ik denk niet dat we het begin van alles ergens aan kunnen wijzen. Sowieso niet met het God-idee.

Energie kan niet verdwijnen en ook niet uit niets ontstaan. Dus waarmee is het dan wel begonnen?

In ieder geval niet met de oerknal.

Er was niets en dat is ook nog ontploft?
Nee, ik blijf bij het christelijk scenario.

Jaapiej
krek
Geplaatst op: 05 Oct 2008, 22:18
💸+
Bewerken Quote

Matt schreef:

[...]
In ieder geval niet met de oerknal.

Er was niets en dat is ook nog ontploft?
Nee, ik blijf bij het christelijk scenario.

De betreffende energie zat in de gassen en andere stoffen die zich in het universum bevinden.
En geloof jij nou serieus dat er een Goddelijk persoon hierboven op ons neerkijkt en toen die zich verveelde maar dacht van ik maak even een planeetje? Ben je er echt zo een?

@boven Matt
Ben je nou serieus de natuurwetten in twijfel aan het trekken?
nvm, verkeerd gelezen

[Laatst bewerkt door Jaapiej op zondag 5 oktober 2008, om 22:19]
Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 05 Oct 2008, 22:22
💸+
Bewerken Quote

Jaapiej schreef:

[...]
De betreffende energie zat in de gassen en andere stoffen die zich in het universum bevinden.
En geloof jij nou serieus dat er een Goddelijk persoon hierboven op ons neerkijkt en toen die zich verveelde maar dacht van ik maak even een planeetje? Ben je er echt zo een?

@boven Matt
Ben je nou serieus de natuurwetten in twijfel aan het trekken?
nvm, verkeerd gelezen

Beetje respect aub. God maakte de wereld niet voor de lol.

Stfn
1th
Geplaatst op: 06 Oct 2008, 08:14
💸+
Bewerken Quote

Matt schreef:

[...]

Waarvoor wel dan ?
Want stel dat die zou bestaan wat heeft die er dan aan om ons hier op een planeet te zetten en zelf een beetje god te spelen ?

Tadnecty
Geplaatst op: 06 Oct 2008, 09:30
💸+
Bewerken Quote

Dus je gelooft in het God scenario?

Dan verwerp je ook het feit dat de aarde al ouder is dan 5000 jaar.

Volgens het oerknal-principe was alle energie (in de vorm van stoffen en gassen) samengeperst in een klein oppervlak, maar waar komt dat allemaal vandaan dan?

[Laatst bewerkt door Tadnecty op maandag 6 oktober 2008, om 09:38]
Jaapiej
krek
Geplaatst op: 06 Oct 2008, 13:10
💸+
Bewerken Quote

Matt schreef:

[...]

Omfg? Respect voor wat? Respect voor jouw gedachten? Voor de God die alles gemaakt heeft?
Respect voor jouw gedachten enzo heb ik zeker, maar ga niet doen alsof je je niet beseft dat het zeer onlogisch en eigenlijk onwerkelijk is.

En waarom maakte God onze goede aarde dan?
En wie maakte God dan? Hijzelf?
Komop, blijf alsjeblieft een beetje realistisch.

Tadnecty schreef:

[...]

Volgens het oerknal-principe was alle energie (in de vorm van stoffen en gassen) samengeperst in een klein oppervlak, maar waar komt dat allemaal vandaan dan?

Dat is het gevolg van het feit dat alle gassen zich miljarden jaren lang in het universum hebben bevonden. Blijkbaar is er op een bepaalde manier druk ontstaan die de gassen/stoffen samengeperst heeft.
Ik ben ook geen wetenschapper, ik weet ook niet alles.

Johan
Ekte baaz.
Geplaatst op: 06 Oct 2008, 13:52
💸+
Bewerken Quote

Tadnecty schreef:

Is het zelfde soort vraag als: hoe wordt een kind geboren.. op een antwoord zoek je weer een nieuwe antwoord, net zolang tot je het niet meer weet (hopelijk begrijp je wat ik bedoel)

Tadnecty
Geplaatst op: 06 Oct 2008, 14:04
💸+
Bewerken Quote

I understand. Jouw kind-vraag is zelfs dezelfde vraag die ik stel, maar dan in een veel verder stadium. Het kind had er namelijk niet kunnen zijn zonder vader/moeder, zij niet zonder ouders en hun voorouders niet zonder de aarde, de aarde niet zonder oerknal en de oerknal niet zonder stoffen, de stoffen niet zonder energie en de energie niet zonder energie.

Ik doelde op het antwoord op de vraag: Wat is er vóór de oerknal/God en waardoor is de situatie die er nu is ontstaan. Niet met de oerknal, want hoe kan dat ooit een begin zijn. De enorme explosie moet toch ergens uit zijn ontstaan. En dan zijn er weer de stoffen: die moeten ook ergens uit zijn ontstaan. En ik vroeg me af waar de stoffen vandaan komen.

Uiteindelijk kom ik er toch op uit dat er of:
1. uit niets iets kan ontstaan
of
2. er geen begin is (wetenschappelijk, niet religieus)

[Laatst bewerkt door Tadnecty op maandag 6 oktober 2008, om 14:05]
Santi
Geplaatst op: 06 Oct 2008, 14:18
💸+
Bewerken Quote

waar maakt iedereen zich toch druk over, we zijn er nu toch?

Jaapiej
krek
Geplaatst op: 06 Oct 2008, 14:24
💸+
Bewerken Quote

Tadnecty schreef:

Uiteindelijk kom ik er toch op uit dat er of:
1. uit niets iets kan ontstaan
of
2. er geen begin is (wetenschappelijk, niet religieus)

Als ik er zo over nadenk, dan ga ik toch voor 2, hoewel dat natuurlijk redelijk apart is.

BaXiess
Geplaatst op: 06 Oct 2008, 18:29
💸+
Bewerken Quote

Wij leven als mensen continu in een wereld waarin tijd logistiek voorbij gaat met hetzelfde ritme als altijd, daarom kunnen wij niet bevatten waar je eigenlijk als je logisch nadenkt als enige conclusie op uitkomt: Het complete bestaan, is een oneindig proces, energie kan niet gecreeërd worden, en energie kan niet afnemen, daaruit conluderen we dat het er altijd geweest is, zonder begin of eind

-Baxiess

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 06 Oct 2008, 18:34
💸+
Bewerken Quote

Matt schreef:

[...]

LOL
God
tsja hoe zeg je dat
bestaat niet?

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 06 Oct 2008, 19:23
💸+
Bewerken Quote

Ik denk niet dat aliens in ufo's komen aangevlogen. Natuurlijk zal er vast wel leven zijn ergens in het heelal. Maar ik denk niet dat die wezens in ufo's vliegen en eruit zien zoals wij ons voorstellen. Misschien zijn ze zelfs al om ons heen, maar hebben wij de zintuigen niet om ze waar te nemen. Ook iets wat zou kunnen, alhoewel het dan onbewijsbaar zou zijn. Want leven zoals wij het ons voor stellen, hoeft niet hetzelfde te zijn zoals het 'leven' op andere planeten.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 06 Oct 2008, 19:27
💸+
Bewerken Quote

BorisSoad schreef:

Ik denk niet dat aliens in ufo's komen aangevlogen. Natuurlijk zal er vast wel leven zijn ergens in het heelal. Maar ik denk niet dat die wezens in ufo's vliegen en eruit zien zoals wij ons voorstellen. Misschien zijn ze zelfs al om ons heen, maar hebben wij de zintuigen niet om ze waar te nemen. Ook iets wat zou kunnen, alhoewel het dan onbewijsbaar zou zijn. Want leven zoals wij het ons voor stellen, hoeft niet hetzelfde te zijn zoals het 'leven' op andere planeten.

Dat zou ook zeker kunnen zijn, maar misschien kunnen wij hen ook niet waarnemen, en aangezien we ook niet zomaar tegen een onzichtbare alien aanlopen hebben we het hier over andere dimensies wat weer iets heel anders is.

Leven op planeten heeft nou eenmaal bepaalde benodigdheden, waarvan water er 1 is. Zonder water geen leven, fact.

BaXiess
Geplaatst op: 06 Oct 2008, 21:33
💸+
Bewerken Quote

dude waarom zonder water geen leven? misschien ergens ver weg in het heelal is er wel een andere stof die leven mogelijk maakt. of heeft een wereld zich zo ontwikkeld dat ze kunnen leven op iets anders.. zoiets weet je natuurlijk nooit zeker

Tadnecty
Geplaatst op: 07 Oct 2008, 11:10
💸+
Bewerken Quote

Zonder water geen ménsen nee.

Maar dat zegt niet dat er niet andere organismen zijn

Robertenzo
Geplaatst op: 07 Oct 2008, 17:20
💸+
Bewerken Quote

Jep Tadnecty..
Want zonder water is er geen leven.
Maar met water kan er toch wel leven zijn...

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login