Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Draadloos internet, Netwerk verbinding

BaXiess
Geplaatst op: 26 Jun 2008, 13:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Helleuw savenerds, ik heb een probleempje en vroeg me af of een van jullie me misschien kan helpen

Ik heb een draadloos netwerk via een Dlink router en Dlink usb ontvanger. Allemaal heel leuk en aardig maar ik heb er nu na verzoek van men pa een WPA sleutel op gezet. Nou, op mijn vaders computer de WPA sleutel ingesteld en daarna in het control paneltje van Dlink op men pa's computer die WPA sleutel ingevoerd, zonder problemen weer internet. Daarna op mijn ps3 ook de WPA sleutel ingevoerd, ook zonder problemen internet.

Maarja, nu komt het probleem, mijn eigen computer doet moeilijk. Zodra ik mijn computer opstart krijg ik zowieso nooit gelijk internet. Hij doet elke keer eerst moeilijk met netwerkadres verkrijgen. Hij heeft een verbinding, in dat windows dingetje van netwerkverbindingen staat 'Bezig netwerkverbinding te krijgen' oid, en daarna is mijn verbinding weg, dit heb ik soms 5 minuten, dit heb ik soms een half uur, en daarna heb ik opeens gewoon internet. Dit had ik niet voor ik die WPA sleutel had ingevoerd. Ik kon eerst ook niet in het programma van dlink zelf komen omdat windows dan heel leuk zijn eigen netwerkverbinding programma opstarten. Na vandaag eindelijk gelukt om in het programma van Dlink zelf te komen en daar de WPA sleutel in te voeren maar ook dat hielp niet echt super want het zelfde probleem bleef zich voordoen. Nu heb ik dan weer wel internet maar ik ben bang dat zodra ik men computer opnieuw opstart ik het zelfde probleem weer krijg. Dus iemand suggestie's voor wat ik kan doen om dit probleem in de toekomst te verhelpen?

Alvast bedankt ^^

whoops, vergeten te melden, men OS is XP..

[Laatst bewerkt door BaXiess op donderdag 26 juni 2008, om 14:00]
Stijn
<b>Neuker</b>
Geplaatst op: 26 Jun 2008, 13:48
💸+
Bewerken Quote

Welke OS gebruik je?
VISTA zou wel eens problemen geven bij een WPA sleutel.

BaXiess
Geplaatst op: 26 Jun 2008, 14:01
💸+
Bewerken Quote

Staat nu ook in begin post, windows XP

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 26 Jun 2008, 14:27
💸+
Bewerken Quote

Het kan te maken hebben dat je pc te ver weg is of dat je WPA key veelste lang is.

Xonsky
Geplaatst op: 26 Jun 2008, 15:32
💸+
Bewerken Quote

Krijg je altijd hetzelfde IP zoja stel is een vast ip in. Ik heb ook soms problemen met laptopje om op inet te gaan ...
Maar ik zit dan ook met een dubbele router.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 26 Jun 2008, 15:34
💸+
Bewerken Quote

Zelf alles instellen moet het probleem verhelpen, zelf DNS servers en gateway enzo invoeren. Hoef je niet de hele tijd te zoeken naar verbinding.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 26 Jun 2008, 18:16
💸+
Bewerken Quote

Weet je zeker dat je wel de goede WPA key invult?

BaXiess
Geplaatst op: 26 Jun 2008, 18:52
💸+
Bewerken Quote

Suma schreef:

Het kan te maken hebben dat je pc te ver weg is of dat je WPA key veelste lang is.

Mijn pc staat tegenover die van men vader op 2 meter van de router momenteel dus daar zal het niet aan liggen XD Mijn WPA is nu 14 tekens lang, zou dat problematisch kunnen zijn?

Xonsky schreef:

Krijg je altijd hetzelfde IP zoja stel is een vast ip in. Ik heb ook soms problemen met laptopje om op inet te gaan ...
Maar ik zit dan ook met een dubbele router.

Hmm ik heb maar 1 router.. dus hij zou daar niet zoveel problemen mee moeten kunnen krijgen gok ik..

Guz schreef:

Zelf alles instellen moet het probleem verhelpen, zelf DNS servers en gateway enzo invoeren. Hoef je niet de hele tijd te zoeken naar verbinding.

Hmm okeej ga ik dat eens proberen, al weet ik niet waar XD

Sharp schreef:

Weet je zeker dat je wel de goede WPA key invult?

Juah vrij zeker, eerst typ ik hem altijd snel in maar als het een keer nooit lukt (heb ik met alle wachtwoorden) typ ik hem nog maals op een snelheid in dat ik zeker weet dat het goed gaat..

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login