Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Favo FTP

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 29 Jun 2008, 12:29
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

Kan ook, allemaal super cool met designen

@Nanne, die site . Ik kwam er op en ging er vanaf.

Want het draait natúúrlijk (vooral bij een informatiepagina van een bepaald programma) vooral om de graphics, niet om de functionaliteit en dus de informatie.
Of was het te moeilijk voor je?

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 29 Jun 2008, 18:51
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

[...]
Want het draait natúúrlijk (vooral bij een informatiepagina van een bepaald programma) vooral om de graphics, niet om de functionaliteit en dus de informatie.
Of was het te moeilijk voor je?

Met een aantrekkelijke layout, blijf je toch langer op de site en ziet het er allemaal overzichtelijker uit.

Bijvoorbeeld, daar in het menu zie je "Demo" en daar de "Features". Het oogt gewoon beter, dan zou ik ook eerder een programma daarvan downloaden.

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 29 Jun 2008, 18:55
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

Met een aantrekkelijke layout, blijf je toch langer op de site en ziet het er allemaal overzichtelijker uit.

Bijvoorbeeld, daar in het menu zie je "Demo" en daar de "Features". Het oogt gewoon beter, dan zou ik ook eerder een programma daarvan downloaden.

Als jij al voor het uiterlijk gaat hoef jij sowieso niet op die pagina te komen. Net zoals op de webpagina gaat het bij Wput om de functionaliteit, niet om het uiterlijk. Sterker nog, Wput hééft geen uiterlijk, omdat het een programma voor de commandline is.

Bart
Geplaatst op: 29 Jun 2008, 19:03
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

[...]
Als jij al voor het uiterlijk gaat hoef jij sowieso niet op die pagina te komen. Net zoals op de webpagina gaat het bij Wput om de functionaliteit, niet om het uiterlijk. Sterker nog, Wput hééft geen uiterlijk, omdat het een programma voor de commandline is.

Dat is niet wat ik bedoel.
Als de makers een mooi programma maken is dat heel leuk, maar dan is het ook een goede zet om er een mooie website eromheen te bouwen. Anders zal het veel minder gedownload worden

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 29 Jun 2008, 20:09
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

Dat is niet wat ik bedoel.
Als de makers een mooi programma maken is dat heel leuk, maar dan is het ook een goede zet om er een mooie website eromheen te bouwen. Anders zal het veel minder gedownload worden

Nee, helemaal niet. Dat ligt maar net aan de doelgroep. Lees nou eens goed: Wput is een programma voor de commandline. Dat betekent dus zonder mooie interface, zonder mooie kleurtjes. Dus waarom zou je je website beeldig maken als je doelgroep daar toch geen waarde aan hecht?

Bart
Geplaatst op: 29 Jun 2008, 21:39
💸+
Bewerken Quote

Naar welke doelgroep kijk jij dan?

Aangezien dit een FTP programma is, en dan ga ik denken aan mensen die websites maken. Dat houd dus scripting en designing in.

Johan
Ekte baaz.
Geplaatst op: 29 Jun 2008, 21:44
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

Aangezien dit een FTP programma is, en dan ga ik denken aan mensen die websites maken. Dat houd dus scripting en designing in.

Neem een voorbeeld aan jou website, eigenlijk hoef je alleen maar radio zenders erop te zetten want daar komen de bezoekers nou eenmaal voor op je website, en de rest is eigenlijk overbodig (behalve; contact & suport pagina) .
Als iemand een applicatie middel aanbied, dan zorg je dat er de juiste informatie over het product aanwezig is, de layout hoef niet eens zo geweldig te zijn want de bezoekers komen nou eenmaal voor het programma zelf, maar het moet wel goed overzichtelijk blijven.

Wouter
D O double G
Geplaatst op: 29 Jun 2008, 21:44
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

De mensen die je website bekijken is de doelgroep.
En wat jij denk over FTP programma's is helemaal fout.
Een FTP programma is alleen maar bedoeld om de bestanden op je host te zetten.
Niks design, wat heeft de design voor waarde als de bezoekers er toch niks aan hebben?

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 29 Jun 2008, 21:47
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

We hebben het hier dus over het programma Wput en de website van de makers. Ja dit is een FTP programma, maar dit is een commandline-based programma. Deze is dus bedoeld voor mensen die geen waarde hechten aan een fancy interface, maar alleen voor functionaliteit gaan. Dát is dus de doelgroep. En omdat dát de doelgroep is, heeft het ook geen zin of verdere waarde om een beeldschone webpagina te maken.

Snap je me - na deze derde uitleg - nu?

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 29 Jun 2008, 21:50
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

Dat upload je, so what?
Dan hoeft het programma nog niet mooi te zijn.
Je gaat namelijk niet designen met een FTP. En zoals iisys al zegt, bij wput gaat het om de functie, niet om het design, als je daar nu nog niet achter bent.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login