Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Rookverbod =)

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 01 Jul 2008, 17:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Syncie schreef:

Oneens, een scheiding tussen de rokersruimte en de gewone ruimte is i.m.o. meer dan genoeg. Grootste bullshit ooit dat roken in cafe's enzo verboden wordt. Ik rook zelf niet maar vrienden van me wel en ik heb er echt geen probleem mee met als die een sigaret opsteken.

Dat heb ik ook, maar het is gewoon van dat als je lekker aan het eten zit of dergelijke in een café dat je weer van die rookwolken in me smoel krijg. Als ze lekker buiten gaan roken, no problem.

Paul
Geplaatst op: 01 Jul 2008, 17:48
💸+
Bewerken Quote

Ach, mensen die roken zijn toch zo stom geweest om er aan te beginnen. Hadden ze maar nooit een peuk meegeroken. Bovendien is een rooklucht nooit fijn. Ik vind het gewoon terecht, want tenslotte is roken een verslaving, en dus hoort het ook als verslaving gestraft te worden. Hierdoor krijgen mensen ook steeds minder behoefte om te blijven roken of er aan te beginnen.
Tja, het klinkt hard, maar zo kijk ik er wel tegen aan. Overigens niks tegen de mensen die wel roken.

[Laatst bewerkt door Paul op dinsdag 1 juli 2008, om 17:50]
iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 01 Jul 2008, 17:49
💸+
Bewerken Quote

Silence schreef:

Als iedereen in een cafe gaat roken dan zouden ze iedereen eruit moeten gooien en dan hebben ze ook niet veel omzet meer die avond...

Vind het maar bullshit

Als ze dat niet zouden doen riskeren ze een behoorlijk hoge boete.

Als dit echt zorgt dat kinderen minder snel aan roken verslaafd raken (zoals in Amerika is aangetoond), vind ik het een goed plan. Lijkt me op zich ook wel logisch enzo.

Boeit me verder niet echt, behalve dat het in een restaurant van mij niet hoeft. Café tuurlijk wel.

Jaapje
Geplaatst op: 01 Jul 2008, 19:13
💸+
Bewerken Quote

Bavaria schreef:

Ja want eerst stonk het niet alleen naar zweet maar naar rook + zweet, nog erger .

Nee hoor, toen was er zoveel rook dat je die zweet niet meer rook.

Artofdead schreef:

Ove die zweet gedoe, nieuwe kleren aan elke dag en douche helpt ook

Je vind het niet erg om nieuwe kleren aan te doen omdat je kleren naar zweet stinken, maar je vind het echt ontzettend vervelend om je kleren te wassen omdat ze naar rook stinken.

Tadnecty
Geplaatst op: 01 Jul 2008, 19:33
💸+
Bewerken Quote

Eens, in andere landen is de omzet bij de horeca soms verdriedubbeld en dat alleen door het rookverbod. Gewoon omdat mensen met astma, allergie enzo weer lekker naar café's kunnen!

Rookmeur gaat het dus niet om, gaat gewoon om de gezondheid van andere mensen. Kijk, als ik lekker in een restaurant zit te eten en er gaat ineens iemand even lekker roken. Dat gaat niet echt ten goede van mijn eetlust he

En waar is die sigaret nou eigenlijk goed voor? Dat je een beetje nicotine binnen krijgt? Ik heb een keer een sigaret gerookt en voelde mezelf echt niet "chill" worden ofzo. Ik heb ook nog nooit iemand horen zeggen: "Ow man, ik heb laatst met mn vrienden lekker 5 pakken Marlboro zware shaq opgehaald en in 1 avond opgerookt. We waren zooo fucking wasted..."

kijk, met alcohol is dat wel zo. Daar voel je gewoon een effect enzo. Volgens mij worden jullie rokerts echt alleen maar chill, omdat jullie zo geestelijk/lichamelijk afhankelijk zijn van die troep.

En in een café krijg ik ook geen kanker door degene die naast mij een biertje drinkt, maar wel van degene die rookt in hetzelfde café!

Uniqe
Geplaatst op: 01 Jul 2008, 19:39
💸+
Bewerken Quote

Het is meer dat je geestelijk afhangkelijk bent van die shit. als ik nooit was begonnen zou ik het ook nooit chill vinden ik zeg het je heel erg eerlijk ik ben er mee begonnen omdat iedereen het deed pure meeloperij totdat je zelf een keer een pakje koopt eruit gaat roken en voor dat je weet ben je verslaafd ik heb er wel spijt van, maarja het stoppen is moeilijk heb een keer een weekje niet gerookt en voelde me zo kut me handen begonnen gewoon met trillen enzovoort. Wat ik hiermee wil zeggen is begin er niet aan kost je veel geld en je krijgt er spijt van.

Ik vind het wel lekker voor de niet-rokers, asmatische mensen enzovoort maarja ik vind het best wel kut .

Jaapje
Geplaatst op: 01 Jul 2008, 20:29
💸+
Bewerken Quote

Tadnecty schreef:

Rookmeur gaat het dus niet om, gaat gewoon om de gezondheid van andere mensen. Kijk, als ik lekker in een restaurant zit te eten en er gaat ineens iemand even lekker roken. Dat gaat niet echt ten goede van mijn eetlust he

Daarom zijn de ROOKRUIMTE'S bedacht, gast. Moet je goed kijken waar je gaat zitten, want het staat meestal wel aangegeven waar je mag/niet mag roken.

Tadnecty schreef:

En waar is die sigaret nou eigenlijk goed voor? Dat je een beetje nicotine binnen krijgt? Ik heb een keer een sigaret gerookt en voelde mezelf echt niet "chill" worden ofzo. Ik heb ook nog nooit iemand horen zeggen: "Ow man, ik heb laatst met mn vrienden lekker 5 pakken Marlboro zware shaq opgehaald en in 1 avond opgerookt. We waren zooo fucking wasted..."

Waar is chocolade nu goed voor? Waar is chips nu goed voor? Zo kun je dus over elk ongezond product wel dat arument gebruiken.

Tadnecty schreef:

kijk, met alcohol is dat wel zo. Daar voel je gewoon een effect enzo. Volgens mij worden jullie rokerts echt alleen maar chill, omdat jullie zo geestelijk/lichamelijk afhankelijk zijn van die troep.

Jij kunt dit alleen zeggen als je elke roker op heel de wereld kent, wat dus niet het geval is. Ik rook alleen een enkele keer in het weekend, en ik ben echt niet afhankelijk van die sigaret, anders had ik ddw ook wel gerookt.

Tadnecty schreef:

En in een café krijg ik ook geen kanker door degene die naast mij een biertje drinkt, maar wel van degene die rookt in hetzelfde café!

Kanker krijg je niet van meeroken, aangezien je longen zich weer kunnen herstellen. (Tenzij je 24/7 in een café zit mee te roken, maar dan ga je eerst nog dood aan het bier dat je dan al op hebt.)

Wouter
D O double G
Geplaatst op: 01 Jul 2008, 20:37
💸+
Bewerken Quote

1 sigaret is 30x zo erg als meeroken.

Cocabottle
Geplaatst op: 01 Jul 2008, 21:34
💸+
Bewerken Quote

Oneeeens...

Na het moshen bij een gig ruik ik liever naar rook dan naar zweet van 50 mensen. + roken is chill + CDA/PVDA/CU is kut + op lowlands mag je straks ook niet meer roken.

Santi
Geplaatst op: 01 Jul 2008, 22:04
💸+
Bewerken Quote

Cocabottle schreef:

Oneeeens...

Na het moshen bij een gig ruik ik liever naar rook dan naar zweet van 50 mensen. + roken is chill + CDA/PVDA/CU is kut + op lowlands mag je straks ook niet meer roken.

nee? dat is toch open? dat zou ik dan wel weer best raar vinden..

Dogwatch
Geplaatst op: 01 Jul 2008, 22:47
💸+
Bewerken Quote

dat er een rookverbod op je werks is vind ik goed, want daar heb je geen keus en moet je dan wel in de rook zitten, maar een rook verbod in een kroeg pure onzin je kiest zelf om een kroeg in te gaan je weet dat er gewoon gerookt word en er zijn heus wel wat kroegen waar niet gerookt word

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 01 Jul 2008, 22:51
💸+
Bewerken Quote

Cocabottle schreef:

Oneeeens...

Maar Pinkpop en Lowlands zijn kut metalfestivals in NL...
Graspop (BE) of W.O.A. (DE) zijn pas echte Metalfests
maar je hebt gelijk

Bavaria
Ik ben een kuikentje
Geplaatst op: 01 Jul 2008, 23:05
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

[...]

Nee hoor, toen was er zoveel rook dat je die zweet niet meer rook.

Weet je wat het probleem is, rook ruik je de volgende dag nog in je haren en in je kleren, dit is niet bij zweet het geval. En daarbij is het nog je eigen zweet en niet die van iemand anders.

Cocabottle
Geplaatst op: 02 Jul 2008, 02:35
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

[...]
Maar Pinkpop en Lowlands zijn kut metalfestivals in NL...
Graspop (BE) of W.O.A. (DE) zijn pas echte Metalfests
maar je hebt gelijk

Niks tegen metal hoor, maar niet alle chille muziek is metal.

Santi schreef:

[...]
nee? dat is toch open? dat zou ik dan wel weer best raar vinden..

Lowlands is in tenten, maar er is geen horeca in de tenten dus snap t probleem niet. Het gaat hier toch om de werknemers, zodat hun een goede werk omgeving hebben? maar wat heeft dat dan met een tent te maken waar niemand in werkt?

[Laatst bewerkt door Cocabottle op woensdag 2 juli 2008, om 02:37]
DJVG

Geplaatst op: 02 Jul 2008, 12:43
💸+
Bewerken Quote

Gisteren toevallig nog eventjes naar enkele cafetjes geweest en bij allemaal mochten we gewoon nog roken, simpel gezegt omdat iedereen er rookt.

Het mag niet maar we doen het wel!

Bavaria
Ik ben een kuikentje
Geplaatst op: 02 Jul 2008, 13:13
💸+
Bewerken Quote

DJVG schreef:

Gisteren toevallig nog eventjes naar enkele cafetjes geweest en bij allemaal mochten we gewoon nog roken, simpel gezegt omdat iedereen er rookt.

Het mag niet maar we doen het wel!

Ja kei leuk, de eigenaar een boete aannaaien.

Santi
Geplaatst op: 02 Jul 2008, 15:51
💸+
Bewerken Quote

Bavaria schreef:

[...]
Ja kei leuk, de eigenaar een boete aannaaien.

kan de hoereca-gelegenheid-eigenaar de boete niet op de persoon in kwestie verhalen?

dat zou wel leuk zijn.

Bavaria
Ik ben een kuikentje
Geplaatst op: 02 Jul 2008, 16:14
💸+
Bewerken Quote

Santi schreef:

[...]
kan de hoereca-gelegenheid-eigenaar de boete niet op de persoon in kwestie verhalen?

dat zou wel leuk zijn.

Nee, want de mensen hebben geen rookverbod, alleen de eigenaar heeft voor zijn bedrijf een rookverbod opgekregen.

Saven
admin
Geplaatst op: 02 Jul 2008, 16:32
💸+
Bewerken Quote

Kersentaart schreef:

Eens. En als je vind dat het naar zweet ruikt, gebruik je toch gewoon deo of een luchtje ofzo.

Doh dat is toch het probleem. Ik doe dat wel, maar het gros van de mensen niet

Tadnecty
Geplaatst op: 02 Jul 2008, 21:06
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

[...]
Daarom zijn de ROOKRUIMTE'S bedacht, gast. Moet je goed kijken waar je gaat zitten, want het staat meestal wel aangegeven waar je mag/niet mag roken.

[...]
Waar is chocolade nu goed voor? Waar is chips nu goed voor? Zo kun je dus over elk ongezond product wel dat arument gebruiken.

[...]
Jij kunt dit alleen zeggen als je elke roker op heel de wereld kent, wat dus niet het geval is. Ik rook alleen een enkele keer in het weekend, en ik ben echt niet afhankelijk van die sigaret, anders had ik ddw ook wel gerookt.

[...]
Kanker krijg je niet van meeroken, aangezien je longen zich weer kunnen herstellen. (Tenzij je 24/7 in een café zit mee te roken, maar dan ga je eerst nog dood aan het bier dat je dan al op hebt.)

Ondanks al jouw bezwaren, moet je gewoon toegeven dat het roken langzamerhand uitgestoten wordt uit de samenleving en veel mensen hier flink op vooruit gaan.

Rookruimtes zitten vaak vlak bij de anti-rookruimte, wat dus geen ruk helpt. Kijk, ik en veel anderen hebben overlast van die rooklucht en dan ben ik die rokers liever kwijt dan rijk.

hey, jij kent toch ook niet elke roker in de wereld?

En denk jij dat het enige gevolg van meeroken kanker is? Dacht het niet he

Wouter
D O double G
Geplaatst op: 02 Jul 2008, 21:29
💸+
Bewerken Quote

Als ik roker was, zou ik het ook niet fijn vinden om in zo'n rookruimte te roken, een kleine ruimte die dan helemaal blauw staat.

Stfn
1th
Geplaatst op: 02 Jul 2008, 21:46
💸+
Bewerken Quote

Degene die met deze nieuwe wet kwam is niet goed wijs

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login