Hoi,
Ik heb een paar maanden geleden een topic geopend waarin ik vroeg welke PC ik het best kon kopen. Ik had destijds een budget rond de 500 EUR. Omdat ik deze maand heel veel extra heb gewerkt, heb ik natuurlijk ook heel veel extra geld gekregen. Mijn budget is hierdoor ook verhoogd.
Ik zat er aan te denken om de Dell 530s te kopen. Dit is een mooie smalle desktop PC, die je op de zijkant kunt leggen. Ik heb deze PC aangepast (2 gig intern, 500 gig harde schijf, E8200 proces, 256 videokaart: bagger dus, maar ben hiermee niet veeleisend.), en ik kwam uit op een bedrag van 630 EUR. Omdat ik via het werk van mijn vader kortingen kan regelen, en omdat er nog wat tijdelijke kortingsactie's bezig zijn, kan ik deze PC bestellen voor 520 EUR inclusief verzendkosten.
Dit is ver beneden mijn budget, dus zat ik er aan te denken om een laptop te kopen.
Waarom:
- Een laptop is draagbaar, je kunt overal op internet waar je maar een draadloze verbinding hebt (schoolnetwerk is niet beveiligd).
- Een laptop is mooi.
- Ik kan in de bank computeren, wat weer goed is voor mijn sociale leven met mijn gezin.
- Een laptop is (net als de 530s) klein, zodat deze niet op de grond hoeft te staan, maar op mijn ladeblok onder mijn bureau past.
Nu heb ik een laptop samengesteld op Dell, met ongeveer de zelfde specs (Videokaart is onboard ofzo, en processor is 0,2 ghz minder). Ik zit er dus aan te denken om de desktop te vervangen door een laptop.
Maar, is dit wel handig? Ik wil namelijk mijn laptop gewoon aan kunnen sluiten op mijn monitor (hp w1907), omdat ik bijna alleen maar boven zit. Als ik dan een keer in de tuin/bank wil gaan zitten, kan ik de stekkertjes eruit halen en de laptop meenemen.
Het probleem is dat ik dan elke keer die stekkertjes erin moet duwen, voordat ik kan computeren op mijn oude vertrouwde monitor. Ik weet überhaupt niet of het mogelijk is om een monitor aan te sluiten..
Mijn vraag aan jullie:
Wat zal ik doen:
- Een desktop kopen (waarom?)
- Een laptop kopen (waarom? en hoe kan ik het probleem met die stekkertjes voorkomen, want ik heb alleen nog maar 'docking stations' gezien waarbij je het beeldscherm van de laptop gebruikt.)
Danku voor het lezen.