DJVG schreef:
[...]
Hoeveel jaar garantie had je? 1~2 jaar?
Heb je gewoon nog garantie, je mag er vanuit gaan dat het product 3 jaar meegaat, zodra je het daar op gaat gooien weten ze dat nu moeten oppassen, want in een rechtzaak win jij het !
Data kopieren doen ze btw. niet, valt niet onder de garantie.
Leuk voorbeeld is trouwens @ MyCom, mevrouw had een toshiba laptop gekocht, en ging na 2 jaar kapot, nu zat er maar 1 jaar garantie op en het zou ongeveer 700 euro gaan kosten (nieuw mobo + scherm (geen gar.)). Maar daar gingen wij niet akkoord mee bij toshiba, dus ik bellen blabla nee geen garantie blabla, en toen zei ik, maar volgens mij mag ik er vanuit gaan dat een product 3 jaar degelijk functioneert, en BAM ja meneer dat klopt, om problemen te voorkomen wordt hij vandaag opgehaald en onder garantie gerepareerd!
Nee, garantie dus net niet meer (was 1 jaar vanaf 20070710).
Ik had Lacie gemaild:
Mail NAAR support schreef:
Gepost: 15 juli 2008 @ 4:31
Sinds vandaag werkt mijn harde schijf niet goed meer. Als ik hem opstart maakt hij een raar, zoemend geluid. Normaal gesproken maakt hij een 'opstartend' geluid, drives die beginnen met draaien (van stilstaand naar snel (7200RPM)), maar nu begint hij daar wel mee, maar blijft hij haken op dezelfde, te langzame snelheid (hij haalt de 7200RPM niet, of zo klinkt het in ieder geval). Hij wordt ook niet herkent door mijn computer. Wat kan ik hier het beste doen om mijn data terug te krijgen? Er is vast nog wel een andere optie dan gelijk naar een data recovery bedrijf te gaan. Ik heb hem gekocht bij de lokale Dixons en ik heb de bon nog.
Ik hoop gauw antwoord te ontvangen.
Mail VAN support schreef:
Gepost: 16 juli 2008 @ 1:59
Geachte,
dank voor uw schrijven. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn zou ik u in eerste instantie willen voorstellen om het toestel eens uit te testen met een andere voeding. De reden hiervoor is dat de oorzaak van het probleem even goed aan de voeding als aan de drive zou kunnen liggen dan aan de LaCie drive. Indien dit het geval is zou het zonde zijn om het toestel een aantal weken kwijt te zijn voor een herstelling die niet nodig is. Omdat ik besef dat u waarschijnlijk niet in het bezit bent van een tweede voeding stel ik voor om contact op te nemen met uw verdeler van onze producten. Daar kan u het toestel heel waarschijnlijk laten uitproberen met een andere voeding én op een andere computer. Uit deze test zal blijken wat er precies defect is. Als blijkt dat de voeding defect is moet u me dat laten weten, dan volstaat het om u een nieuwe voeding op te sturen. Indien het toestel zou defect zijn mag u me dat ook laten weten, dan kunnen we overgaan tot de herstelling van de drive onder garantie. Laat me de uitkomst van deze test weten kunnen we nog altijd zien welke stappen we dienen te ondernemen.
-afsluiting-
Dus ik ga zo ff naar de TCtron, vragen of ik even een voeding mag testen. Ik hoop dat het daar aan ligt, dan heb ik m'n data nog gewoon.
Ik laat het zo horen.
-update-
Bij de TCTron én de Dixons hadden ze de voeding niet (plugje is niet zo universeel). Ben ik bij de lokale Hardware Outlet geweest, daar hadden ze hem ook niet. Praatje gemaakt met de verkoper, heb m daar achtergelaten voor reparaties. Sinds de garantie er toch al af is en ik die voeding ws toch nergens meer kan krijgen (design van de huidige 500GB Lacie is al vernieuwd + die connector van de adapter is dus behoorlijk niet-universeel), laat ik hen er maar gewoon naar kijken.
Zal ik Lacie dan maar gewoon vragen om een nieuwe voeding? Kan nooit kwaad, en ik hoef m'n hdd niet op te sturen om die voeding thuis te krijgen
Misschien verkopen op marktplaats, om de reparatiekosten deels te vergoeden
[Laatst bewerkt door iisys op woensdag 16 juli 2008, om 15:45]