Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

2012

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 31 Aug 2008, 19:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

19 Jan 2038, dán gaan we allemaal dood.
En om jullie nieuwsgierig te maken ga ik lekker NIET zeggen wat er dan is, zoek het zelf maar uit .

Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 31 Aug 2008, 20:00
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

En om jullie nieuwsgierig te maken ga ik lekker NIET zeggen wat er dan is, zoek het zelf maar uit .

ALIENS

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 31 Aug 2008, 20:30
💸+
Bewerken Quote

BorisSoad schreef:

[...]
Okey, daar ben ik het mee eens. Maar hoe nauwkeurig kunnen die berekeningen van honderden jaren terug zijn? zijn ze gecontroleerd, en zou er echt zo'n 'laser' zoals jij het noemde kunnen ontstaan? Het klinkt allemaal vrij sterk

Ye, zo'n laser achtig iets valt nog te bezien natuurlijk, maar die berekeningen zíjn nauwkeurig. De Maya's staan om hun rekenkunsten bekend.
sandr schreef:

Laatst mogelijk noteerbare datum volgens de 'Unix timestamp'. Aantal seconden sinds 1 jan 1970, de Unix Epoch. Alle digitale tijden, alle data ed worden in computers opgeslagen als een signed 32-bit integer, een nummertje dus. In 2038 is dat nummer te groot om te onthouden door computers en zijn we dus de lul.

Wouter
D O double G
Geplaatst op: 31 Aug 2008, 21:39
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

[...]
Laatst mogelijk noteerbare datum volgens de 'Unix timestamp'. Aantal seconden sinds 1 jan 1970, de Unix Epoch. Alle digitale tijden, alle data ed worden in computers opgeslagen als een signed 32-bit integer, een nummertje dus. In 2038 is dat nummer te groot om te onthouden door computers en zijn we dus de lul.

Ehm, wtf?
Omdat pc's data's niet meer bij kunnen houden.. gaan wij toch niet dood?
Eerder de pc's ofzo?

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 31 Aug 2008, 21:49
💸+
Bewerken Quote

Wouter schreef:

[...]
Ehm, wtf?
Eerder de pc's ofzo?

Misschien alleen de pc nerds?

Ruttie
Heeft gesproken.
Geplaatst op: 31 Aug 2008, 22:11
💸+
Bewerken Quote

Eerst was het toch 2010?

Hugo
Geplaatst op: 31 Aug 2008, 22:17
💸+
Bewerken Quote

Nou dan wordt je moslim tot 2012, komt het uit ben je gered.
Is het niet zo kan je neuqen of christen worden.

Trouwens wel net op tijd want in 2012 verloopt mijn NS voordeelurenkaart =D

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 31 Aug 2008, 22:35
💸+
Bewerken Quote

Wouter schreef:

[...]
Ehm, wtf?
Eerder de pc's ofzo?

Weet je hoeveel computers op dit systeem gebouwd zijn Allemaal ja
Nee we gaan er niet dood aan (ws niet iig), maar het zal wel ernstige gevolgen hebben.

Nanne
Doe een wens!
Geplaatst op: 31 Aug 2008, 22:41
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

[...]
Misschien alleen de pc nerds?

Vooral banken, winkels en websites zullen problemen krijgen. Ook zullen alle mobieltjes die er nu zijn niet meer werken (of terugspringen naar 1970).

BaXiess
Geplaatst op: 31 Aug 2008, 22:41
💸+
Bewerken Quote

Even serieus, ik heb echt veel gelezen over 2012 en jij bent de eerste die deze theorie ooit met de moslims in contact heb gebracht Sommige mensen denken dat de wereld vergaat, sommige dat we inderdaad naar een hoger bewustzijn gaan. Ik geloof het liefst in het naar een hoger bewustzijn gaan, we zouden dan contact kunnen hebben met de dode, negatiefe emoties worden uitgebannen en iedereen kan elkaars aura lezen. Helaas ben ik bang dat er niks gebeurt. De maya kalender houd op inderdaad, maar zover ik weet hebben de maya's geen duidelijke betekenis achter gelaten van het aflopen van die kalender. Voor het zelfde geld waren ze van plan dat als ze nog bestonden in 2012 een nieuwe kalender te gaan maken omdat ze zo ver van te voren wel genoeg vonden voor nu

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 31 Aug 2008, 22:49
💸+
Bewerken Quote

Wouter schreef:

[...]
Ehm, wtf?
Eerder de pc's ofzo?

En dus zouden we in 2012 wel doodgaan omdat de Maja's dat voorspelt hebben
iisys schreef:

[...]
Nee we gaan er niet dood aan (ws niet iig), maar het zal wel ernstige gevolgen hebben.

is ook een beetje overdreven .

[Laatst bewerkt door sandr op zondag 31 augustus 2008, om 22:52]
Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 31 Aug 2008, 23:56
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

[...]

Ja, denk aan de grote bedrijven als Sony, Phillips enz die hebben allemaal een datanetwerk en als al die computer crashen oid dan kan je wel raden wat er gebeurd, geen klantenservice en alle data zal verloren gaan, als dit gebeurd kunnen ze het wel schudde.

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 07:42
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
is ook een beetje overdreven .

Nee, helemaal niet Dat we doodgaan misschien ja, maar het zou zeker wel gevolgen hebben. Ga maar eens na wat er nu allemaal computer gestuurd is en wat er allemaal afhangt van tijdberekeningen ed.

Stfn
1th
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 07:55
💸+
Bewerken Quote

duurt nog 30 jaar tegen die tijd ben ik al 46 dan kijken we wel weer verder

Wouter
D O double G
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 08:14
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

[...]
Nee, helemaal niet Dat we doodgaan misschien ja, maar het zou zeker wel gevolgen hebben. Ga maar eens na wat er nu allemaal computer gestuurd is en wat er allemaal afhangt van tijdberekeningen ed.

Nou, dan gaan we 2000 jaar terug leven. Zoals de jagers

BaXiess
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 10:23
💸+
Bewerken Quote

Wouter schreef:

[...]
Nou, dan gaan we 2000 jaar terug leven. Zoals de jagers

Jaaaaaaa, behalve dat als bekend is dat de complete wereld in chaos verkeerd omdat zo goed als alle computers crashen, de mensen die kwaad willen doen het wel heel makkelijk kunnen. Bewakings camera's werken niet meer, gemodeniseerde kluizen gaan met het simpelste gemak open. Een aantal gevangenis deuren gaan opeens allemaal open. Daarbij ligt het complete internet plat, veel tv stations werken tegenwoordig ook met computers dus veel tv zal er ook niet zijn. Radio het zelfde, dus niemand die op de hoogte is van wat er allemaal gebeurd, behalve dat je weet dat de computers het niet meer doen. Ach, het is toch pas over 30 jaar, en we overdrijven een beetje, niet dus we hebben als er geen oplossing voor wordt gevonden een serieus probleem

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 11:22
💸+
Bewerken Quote

Omg, we hebben weer een Robertenzo topic hoor

Robertenzo
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 11:56
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

Omg, we hebben weer een Robertenzo topic hoor

Spoiler 😨 (selecteer om te bekijken)
Mijn topic's gaan altijd beetje afdwalen van het normale onderwerp

En ik breng het in verband met moslims omdat hun dat filmpje hadden gemaakt, en iemand zij erbij dat het over 2012 ging ofzo .
Later blijkt dit bullshit te zijn, maya..

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 16:45
💸+
Bewerken Quote

Weet je. Het zuigt best wel dat wij dit allemaal mee moeten maken. Wat is het toch een verlepte rot wereld. . Helaas ben ik ook nog geen ouwe bompa in 2038 die toch geen technologie meer begrijpt en zal ik nog steeds gebruik maken van die shit.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 17:09
💸+
Bewerken Quote

is die 2038 shizzle niet te voorkomen met een simpele sofwtare update dat er een nieuwe epoch in 2030 is ofzo en de klok dan 60 jaar terug wordt gezet en dan merkt de gebruiker er niks van?

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 17:47
💸+
Bewerken Quote

nou we gaan allemaal keihard deaud

Melvin
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 17:50
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

nou we gaan allemaal keihard deaud

Geloof je dat nou echt?

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 18:08
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

is die 2038 shizzle niet te voorkomen met een simpele sofwtare update dat er een nieuwe epoch in 2030 is ofzo en de klok dan 60 jaar terug wordt gezet en dan merkt de gebruiker er niks van?

Idd, zoiets zou je wel verwachten . Zijn er eigenlijk al allemaal superslimme gasten mee bezig die op zoek zijn naar een idee om dit voor te zijn?

BaXiess
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 18:21
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

nee want het gaat niet om de software maar om de hardware volgens mij die het niet meer aan kan. Maar de belangrijkste computers zullen allemaal wel een hardware update krijgen, en computers zullen vanaf een bepaald jaar ook wel zo gemaakt worden dat het wel gewoon nog werkt

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 18:30
💸+
Bewerken Quote

BaXiess schreef:

[...]
nee want het gaat niet om de software maar om de hardware volgens mij die het niet meer aan kan. Maar de belangrijkste computers zullen allemaal wel een hardware update krijgen, en computers zullen vanaf een bepaald jaar ook wel zo gemaakt worden dat het wel gewoon nog werkt

het getal is ook het aantal seconden sinds 1970, maar als we dan vanaf 2030 opnieuw beginnen met tellen kunnen we weer tot ergens 2090 vooruit

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login