Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

2012

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 18:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BorisSoad schreef:

[...]
Idd, zoiets zou je wel verwachten . Zijn er eigenlijk al allemaal superslimme gasten mee bezig die op zoek zijn naar een idee om dit voor te zijn?

Er is een simpele versie, start alle databases opnieuw, met tellen, formatteer de schijven die deze seconden hebben.
Dan kunnen we weer een paar honderd jaar verder

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 18:44
💸+
Bewerken Quote

Melvin schreef:

[...]
Geloof je dat nou echt?

Ja!

Michael
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 18:48
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

[...]
Weet je hoeveel computers op dit systeem gebouwd zijn Allemaal ja
Nee we gaan er niet dood aan (ws niet iig), maar het zal wel ernstige gevolgen hebben.
Maar.. ik versta het niet zo goed.. de computers kunnen die getallen niet meer opslaan fzo.. als ze nu gewoon een 'nieuwe berekening' doen.. dat de pc's dan vanaf een andere datum beginnen tellen fzo..
weet ik veel

BaXiess
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 18:58
💸+
Bewerken Quote

Als het zover is dan moet je ervoor zorgen dat de hardware opnieuw begint met tellen inderdaad. Zover ik weet kan je dat niet zomaar doen met een software update? Al heb ik nu zoiets van waarom niet.. Naja eigenlijk zou je inderdaad kunnen zeggen dat als je gewoon je software update die ervoor zorgt dat je computer bij het getal voor het getal dat hij niet meer kan tellen opnieuw begint bij 1 en dat dan converteert naar de nieuwe telling. Al los je het probleem dan niet op maar schuif je het door naar de nieuwe generatie

RobiN
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 19:06
💸+
Bewerken Quote

BaXiess schreef:

Als het zover is dan moet je ervoor zorgen dat de hardware opnieuw begint met tellen inderdaad. Zover ik weet kan je dat niet zomaar doen met een software update? Al heb ik nu zoiets van waarom niet.. Naja eigenlijk zou je inderdaad kunnen zeggen dat als je gewoon je software update die ervoor zorgt dat je computer bij het getal voor het getal dat hij niet meer kan tellen opnieuw begint bij 1 en dat dan converteert naar de nieuwe telling. Al los je het probleem dan niet op maar schuif je het door naar de nieuwe generatie

als dat dan om de 60 jaar wordt gedaan, is het hele probleem opgelost.

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 20:14
💸+
Bewerken Quote

Nee, dat kan dus niet, omdat je dan geen data meer kan opslaan van vóór 2038. Je denkt misschien dat dat ook niet nodig is, maar er zijn zekerweten systemen die dat nodig hebben.

Wikipedia schreef:

Solutions.

There is no easy fix for this problem for existing CPU/OS/File System combinations. Changing the definition of time_t to use a 64-bit type would break binary compatibility for software, data storage, and generally anything dealing with the binary representation of time. Changing time_t to an unsigned 32-bit integer, effectively allowing timestamps to be accurate until the year 2106, would affect many programs that deal with time differences, and thus also break binary compatibility in many cases.

Most operating systems for 64-bit architectures already use 64-bit integers in their time_t. The move to these architectures is already under way and many expect it to be complete before 2038. Using a (signed) 64-bit value introduces a new wraparound date in about 290 billion years, on Sunday, December 4, 292,277,026,596. This problem, however, is not widely regarded as a pressing issue. As of 2007, however, hundreds of millions of 32-bit systems are deployed, many in embedded systems, and it is far from certain they will all be replaced by 2038. Further, long before that date programs which project any kind of pattern into the future will begin to run into problems. E.g.; by 2028, projecting a trend ten years will encounter the "bug".

Despite the modern 18- to 24-month generational update in computer systems technology, embedded computers may operate unchanged for the life of the system they control. The use of 32-bit time_t has also been encoded into some file formats, which means it can live on for a long time beyond the life of the machines involved.

A variety of alternative proposals have been made, some of which are in use, including storing either milliseconds or microseconds since an epoch (typically either January 1, 1970 or January 1, 2000) in a signed-64 bit integer, providing a minimum of 300,000 years range.[4][5] Other proposals for new time representations provide different precisions, ranges, and sizes (almost always wider than 32 bits), as well as solving other related problems, such as the handling of leap seconds.

Michael
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 20:22
💸+
Bewerken Quote

Maar uiteindelijk.. het zal toch wel op te lossen zijn..
er is ook iets als een milleniumbrug geweest fzo ( ergens gelezen op wikipedia ) & dat is ook opgelost..

Tadnecty
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 20:22
💸+
Bewerken Quote

Denkt iedereen nou echt dat wij over 30 jaar (verdamt noch mal!), nog steeds dezelfde computers hebben met dezelfde 32bit codering of wat voor shizzle dan ook. De kluizen die nu in de banken staan, vindt je over 30 jaar hooguit nog bij een consument thuis, maar niet bij een bank.

Melvin
Geplaatst op: 01 Sep 2008, 20:50
💸+
Bewerken Quote

Tadnecty schreef:

Denkt iedereen nou echt dat wij over 30 jaar (verdamt noch mal!), nog steeds dezelfde computers hebben met dezelfde 32bit codering of wat voor shizzle dan ook. De kluizen die nu in de banken staan, vindt je over 30 jaar hooguit nog bij een consument thuis, maar niet bij een bank.

Hebben we dan wel eens een bank?

Rubis
Je weet zelf
Geplaatst op: 02 Sep 2008, 19:36
💸+
Bewerken Quote

ik vind het best wel eng

Paul
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 14:35
💸+
Bewerken Quote

10. Gedachtevormen zijn erg belangrijk en hebben veel invloed op je dagelijkse leven. We creëren onze realiteit met onze gedachtevormen. Als we altijd negatief denken, dan trekken we dat ook aan. Als we positief denken, dan zullen we ook positieve mensen en gebeurtenissen aantrekken in ons leven. Wees je bewust van je gedachten en verwijder elke onnodig negatieve of oordelende.

Het boek dat The Secret heet gaat hier uitgebreid op in. In ieder geval kunnen we aannemen dat wat gaat gebeuren in 2012 met positieve
energie te maken heeft. Ik denk dat door een 'verstoring' in de positieve energie er iets heel groots veranderd. We kunnen nog lang niet met zekerheid zeggen wat er precies gebeurd, maar een hoger bewustzijn is heel aannemelijk.
Overigens ben ik wel onder de indruk van het tijdprobleem in 2038. Zoiets simpels zou een hele simpele oplossing moeten hebben.

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 14:50
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

[...]
Het boek dat The Secret heet gaat hier uitgebreid op in. In ieder geval kunnen we aannemen dat wat gaat gebeuren in 2012 met positieve
energie te maken heeft. Ik denk dat door een 'verstoring' in de positieve energie er iets heel groots veranderd. We kunnen nog lang niet met zekerheid zeggen wat er precies gebeurd, maar een hoger bewustzijn is heel aannemelijk.
Overigens ben ik wel onder de indruk van het tijdprobleem in 2038. Zoiets simpels zou een hele simpele oplossing moeten hebben.

Dus jij zegt dat de positieve energie verstoord gaat worden? Of dat er juist iets goeds gebeurd (wat misschien een soort verlichting voor ons allemaal zou zijn dat we goddelijk inzicht krijgen ofzo of weet ik veel wat ik me daarbij moet voorstellen)... Geloven de maya's dat het einde van de wereld per se iets slechts is?

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 15:14
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

Nee, dat kan dus niet, omdat je dan geen data meer kan opslaan van vóór 2038. Je denkt misschien dat dat ook niet nodig is, maar er zijn zekerweten systemen die dat nodig hebben.

[...]

dan zet je er toch gewoon een - voor en dan is het zoveel seconden vóór 2038 , alleen heb je dan wel een probleem in 2106 aangezien dan alle getallen van het 32 bit systeem voorbij zijn

KoiSashuu
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 16:49
💸+
Bewerken Quote

Met 'Het einde van de wereld' bedoelen ze niet dat de aarde ophoudt te bestaan,
Maar dat er een nieuwe wereld begint. (Die begint in 2012. De laatste wereld eindigede in 1987. We leven nu in een tussenwereld)

The Secret is inderdaad een heel mooi boek enzo,
Ik heb het meermalen gelezen en geloof er ook wel in.

BaXiess
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 18:24
💸+
Bewerken Quote

voor iedereen die the secret kent en leuk vindt, raad ik je echt de film what the bleep do we know aan. ge-wel-dige film, en je zal zien dat the secret nog veel dieper gaat en dat ook natuurwetenschappen verklaren dat the secret inderdaad werkt

JoeyK
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 18:56
💸+
Bewerken Quote

2019 Nederland Filevrij!

BaXiess
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 19:38
💸+
Bewerken Quote

JoeyN schreef:

2019 Nederland Filevrij!

HAHAHA, nee.
Joey, ga weg en kom nooit meer terug
alsjeblieft?

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 20:13
💸+
Bewerken Quote

BaXiess schreef:

[...]
HAHAHA, nee.
Joey, ga weg en kom nooit meer terug
alsjeblieft?

^
What he says

Paul
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 21:42
💸+
Bewerken Quote

BorisSoad schreef:

[...]
Dus jij zegt dat de positieve energie verstoord gaat worden? Of dat er juist iets goeds gebeurd (wat misschien een soort verlichting voor ons allemaal zou zijn dat we goddelijk inzicht krijgen ofzo of weet ik veel wat ik me daarbij moet voorstellen)... Geloven de maya's dat het einde van de wereld per se iets slechts is?

Nouja, er zal iets gebeuren met de positieve energie die er nu is. Dat denk ik, ik kan het niet bewijzen, het is slechts een theorie. Maar wel een theorie gebaseerd op 'the secret'. Misschien dat we in een hoger bewustzijn komen doordat we opeens meer positieve energie aantrekken, er meer balans komt. Overigens heeft iemand al nagedacht over 1987 en het einde van de koude wereldoorlog? Die jaren liggen heel dicht bij elkaar. Misschien heeft het begin van dit nieuwe tussentijdperk ervoor gezorgd dat dit is opgelost. Er worden ook betrekkelijk minder oorlogen gevochten dan vroeger.. Al is er natuurlijk nog wel veel geruzie.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 21:44
💸+
Bewerken Quote

aight mijn voorspelling voor 2012: iedereen gebruikte google chrome

Michael
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 22:15
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

[...]
Nouja, er zal iets gebeuren met de positieve energie die er nu is. Dat denk ik, ik kan het niet bewijzen, het is slechts een theorie. Maar wel een theorie gebaseerd op 'the secret'. Misschien dat we in een hoger bewustzijn komen doordat we opeens meer positieve energie aantrekken, er meer balans komt. Overigens heeft iemand al nagedacht over 1987 en het einde van de koude wereldoorlog? Die jaren liggen heel dicht bij elkaar. Misschien heeft het begin van dit nieuwe tussentijdperk ervoor gezorgd dat dit is opgelost. Er worden ook betrekkelijk minder oorlogen gevochten dan vroeger.. Al is er natuurlijk nog wel veel geruzie.

De koude oorlog is dan gestopt, maar zoals ze nu bezig zijn, zou het wel kunnen dat er een nieuwe wereldoorlog komt in 2012.. want met rusland, polen, georgie.. de vorige wereldoorlog is daar ook begonnen in polen.

KoiSashuu
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 22:19
💸+
Bewerken Quote

Er komt niet zomaar oorlog hoor,
Voor WO I waren er al spanningen, en iedereen dacht dat zij het beste waren.
En toen de een of andere kroonprins werd vermoord, gaf Oostenrijk-Hongarije de schuld aan Servië.
Servië werd geholpen door Frankrijk en Rusland.
En Oostenrijk-Hongarije riep de hulp van Duitsland.

Nu zijn er allemaal hele goede regels en relaties onderling,
Dus er breekt niet zo snel zo'n grote oorlog uit... Denk ik.

Michael
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 22:20
💸+
Bewerken Quote

KoiSashuu schreef:

Er komt niet zomaar oorlog hoor,
Voor WO I waren er al spanningen, en iedereen dacht dat zij het beste waren.
En toen de een of andere kroonprins werd vermoord, gaf Oostenrijk-Hongarije de schuld aan Servië.
Servië werd geholpen door Frankrijk en Rusland.
En Oostenrijk-Hongarije riep de hulp van Duitsland.

Nu zijn er allemaal hele goede regels en relaties onderling,
Dus er breekt niet zo snel zo'n grote oorlog uit... Denk ik.

Ik heb het niet over WO I maar II, maarja, ik hoop in ieder geval ook niet dat er een oorlog uitbreekt. Er zijn wel wetten & regels &al die zever, maar als je ziet hoe dat Rusland er niet achter kijkt.
Ik hoop het beste maar ik denk het slechtste.

KoiSashuu
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 22:24
💸+
Bewerken Quote

WOII kwam doordat het slecht ging met het volk, omdat er veel mensen dood waren enzo door WOI.
Hitler begon een politieke partij en wilde dat het beter zou gaan met het Duitse volk.

Hij kreeg aanhangers, en uiteindelijk liet Hitler zijn aanhangers geloven dat de joden hadden gezorgd dat het nu zo slecht ging.
Mensen gingen joden haten, en Hitler deed zijn politieke partij voor als iets heel moois en goeds.
En uiteindelijk kwam daar oorlog van, waar ook weer landen elkaar gingen helpen enzo.

BaXiess
Geplaatst op: 03 Sep 2008, 22:50
💸+
Bewerken Quote

ja en dat kan nu ook gebeuren. Russischse leiders (bijvoorbeeld) maken iedereen met hun propaganda wijs (waar ze in het verleden behoorlijk goed in waren) dat Georgie de oorzaak is van mogelijke problemen die zij hebben. Europa zal vervolgens moeten helpen in de situatie maar je hebt misschien landen als China die er handig misbruik van maken en mee doen met de oorlog voor hun eigen redenen. Zo zou het kunnen gebeuren, maar waarschijnlijk niet. Je weet nooit hoe een oorlog uitbreekt want dan kan je het vroeg tijdig voorkomen.

Kijk naar irak, voordat bush kwam met zijn 'we moeten met irak vechten want hun leider is corrupt' hadden vrij weinig mensen het idee dat er in het midden oosten een oorlog zou uitbreken met amerika als hoofdrol speler. Je kan het niet voorspellen.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login