Paul schreef:
[...]
Grieks en Latijn mogen dan geen vakken zijn waar je banen mee kan krijgen, maar als je ze succesvol uitvoert dan kan je jezelf wel mooi een geslaagd gymnasiast noemen.
Dat vind ik nu net het vervelendste eraan. 'Jezelf een geslaagd gymnasiast kunnen noemen', terwijl de taal je helemaal niet interesseert, en je de taal dus simpelweg hebt gekozen voor de status.
Paul schreef:
Bovendien staat 'geslaagd voor vwo, gymnasiumklasse' een stuk beter dan bij het atheneum.
Tja, Grieks en Latijn hebben meer waarde dan je denkt.
Ik heb zelf 3 jaar Latijn gehad, dus ik weet hoeveel waarde dit vak heeft. Tuurlijk is het handig in de eerste 2 leerjaar, omdat heel veel woorden (Frans/Duits) afgeleid zijn uit het Latijn. Maar ga mij niet vertellen dat de dingen die je met Latijn leert in het 4e/5e/6e leerjaar nuttig kunnen zijn voor een vervolgopleiding. (muv een medische opleiding oid)
En waarom is er uberhaupt een andere naam voor vwo + latijn/grieks? Waarom ook niet een aparte naam voor vwo + natuurkunde & scheikunde met wiskunde B?
Maarja, mijn 5e 4e (echte, volgens het rooster lopende) schoolweek begint alweer morgen, dus ga zo slapen.
[Laatst bewerkt door Jaapje op zondag 7 september 2008, om 22:40]