Hey,
Ik heb eens een serieuze vraag, ik hoop dat er hier iemand is die deze kan beantwoorden.
Het gaat namelijk over RJ45 (cat.5), das een kabel voor internet.
Ik doe elektriciteit in school.. 4de jaar, & binnen 2 weken moet ik op onze zolder de preflexen ( gewoon kabels voor elektriciteit ) enzovoort leggen. Dus dat wil zeggen dat ik ook de RJ45 ( voor internet ) & de Coax ( voor tv ) enzovoort moet klaarleggen.
Maar, mijn vraag is de volgende :
Ik zit hier beneden met een router ( staat achter de TV ) & ik heb ook digitale tv. Dus ik veronderstel dat er coax ofzo is aangesloten op die router, of op dat bakje van de digitale tv. Nu, het gemakkelijkste zou zijn om een RJ45 aan te sluiten op de router & zo gewoon naar boven te trekken. Maar dat ziet mijn moeder niet zitten. Dus zijn er nog andere mogelijkheden om een internetverbinding te krijgen op de zolder ? ( op de kamers ligt er ook nog niets van internetverbinding maar er ligt wel coax voor de tv. )
Dus aangezien er coax ligt voor de tv, & ik hier zie dat die coax is aangesloten op een bakje van het internet ofzo.. dacht ik dat ik hetzelfde kan doen op de kamers ofzo.
Nuja ik weet niet of er hier zijn die van dit soort dingen verstand hebben maar als je het niet vraagt, weet je het niet natuurlijk.
Btw draadloos internet is geen optie..
Alvast bedankt op voorhand.
Grtz Michael
[Laatst bewerkt door Michael op vrijdag 21 november 2008, om 17:23]