Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

An Inconvenient Truth

JoeyK
Geplaatst op: 24 Nov 2008, 20:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Avond,

Het is zover over 20 jaar zijn wij niet bestendigt tegen water...

filmdocumentaire

De mensheid leeft op een tijdbom. Als de grote meerderheid van de wetenschappers gelijk heeft, rest ons slechts tien jaar om te voorkomen dat de aarde in de ban komt van een golf aan extreme weersomstandigheden met overstromingen, droogte, epidemieën en dodelijke hittegolven. Een catastrofe die we zelf veroorzaken.

De spraakmakende film An Inconvenient Truth van Al Gore, voormalig vicepresident van de Verenigde Staten, is op maandag 24 november te zien bij SBS 6. De film uit 2006 won verschillende prijzen en was een belangrijk onderdeel van zijn klimaatcampagne. Voor die campagne kreeg Al Gore in 2007 de Nobelprijs voor de Vrede.

SBS 6 heeft de avond van 24 november tot De Groenavond uitgeroepen. Keurmeester Rob Geus van De Smaakpolitie verruilt eenmalig zijn witte jas om met De Groenpolitie huisbezoeken af te leggen bij bekende Nederlanders. Hoe milieubewust de sterren zijn, is te zien in de vroege en late editie van Shownieuws. Bovendien is er een speciale aflevering van Piets Weerbericht waarin hij zijn visie op de veranderende weersomstandigheden geeft.

De Groenavond op SBS 6 wordt mede mogelijk gemaakt door Eneco.

Bron: SBS6.nl

Kijken jullie op dit moment? Laat je mening (serieus) achter!

Saven
admin
Geplaatst op: 24 Nov 2008, 20:41
💸+
Bewerken Quote

Wou em eigenlijk stiekem wel zien
Maar geen tijd

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 24 Nov 2008, 20:42
💸+
Bewerken Quote

En ik lach jullie lang en breed uit omdat ik in de veluwe woon.

Maarten
Geplaatst op: 24 Nov 2008, 20:44
💸+
Bewerken Quote

Matt schreef:

En ik lach je uit omdat je homo bent en trance luistert.

Modbreak

...ga het nou niet voor jezelf verpesten. nu gewoon ontopic blijven dus iedereen

DounraDev
melvin = KLOOTVIOOL
💸+
Bewerken Quote

Matt schreef:

Ik woon bijna in Duitsland
@Maarten: Wel het domste te doen nu er een sort of muiterij op Saven.nl is uitgebroken

[Laatst bewerkt door DounraDev op maandag 24 november 2008, om 20:45]
Gerwin
aka "Thaan"
💸+
Bewerken Quote

-knip-

[Laatst bewerkt door Gerwin op woensdag 15 juni 2011, om 11:52]
JoeyK
Geplaatst op: 24 Nov 2008, 20:47
💸+
Bewerken Quote

Er zijn wel meer dan duizend verhalen over van alles eerst zien dan geloven

Maarten
Geplaatst op: 24 Nov 2008, 20:49
💸+
Bewerken Quote

Leuk hoe ze altijd die aandacht krijgen, maar het later maar onzin is.

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 24 Nov 2008, 21:07
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

[...]

HAHA

DounraDev
melvin = KLOOTVIOOL
Geplaatst op: 24 Nov 2008, 21:10
💸+
Bewerken Quote

Matt schreef:

[...]
HAHA

Offtopic: Dit WAS een serieus onderwerp tot de meeloper kwam...
Ontopic: Zit het nu te kijken met de laptop op myn schoot maar het is duf!

Maarten
Geplaatst op: 24 Nov 2008, 21:12
💸+
Bewerken Quote

DounraDev schreef:

[...]
Offtopic: Dit WAS een serieus onderwerp tot de meeloper kwam...
Ontopic: Zit het nu te kijken met de laptop op myn schoot maar het is duf!

Wie noem je een meeloper?

Santi
Geplaatst op: 24 Nov 2008, 21:17
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

[...]
Wie noem je een meeloper?

matt..

vage film, en nog engels ook :/ hij zei sucks!!

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 24 Nov 2008, 21:23
💸+
Bewerken Quote

Matt, als jij droog blijft zitten, zal je er toch wat van voelen. Miljoenen randstad vluchtelingen zullen richting jou veluwe trekken om onderdak te zoeken. Vruchtbare grond wordt verneukt door mensen die er hun tentjes op gaan zetten. Nee, dat wordt geen leuke tijd. Ik kijk wel hoe het allemaal zal gaan lopen, maar als al die doembeelden waar worden uit deze documentaire en als ook nog eens alle pc's uitvalleni n 2038 zie ik het denk ik eventjes niet meer zitten. Als ik dan al niet dood ben in 2012, want dat hebben de mayas ook nog voorspeld. Jezus, wat leven wij in een kut tijd als je het zo bekijkt.

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 24 Nov 2008, 21:30
💸+
Bewerken Quote

BorisSoad schreef:

Jezus, wat leven wij in een kut tijd als je het zo bekijkt.

Of juist niet, als je bedenkt dat de mensheid er (hopelijk) beter uit komt.
Stel:
- Iedereen gaat dood.
Er blijven altijd een paar leven. Natuurlijke selectie. Waar we uiteindelijk alleen maar beter van worden (natuurlijke evolutie achtige dingetjes, blah blah).
- We gaan naar een hoger bewustzijn oid, zoals sommigen voorspellen.
Hoger is beter.
- Er gebeurt niks.
Okay, iig gaat de technologie vooruit, dus dat kan gezien worden als vooruitgang.

Conclusie: zeg nu /care, leef met de dag, en als de dag daar is zeg je gewoon weer /care. Want In the end, everything we did is just everything we've done. Er is geen uitspraak meer waar dan die.

Digital
Animestyle.nl
Geplaatst op: 24 Nov 2008, 21:41
💸+
Bewerken Quote

Zag net die maps met overstromingen, zag zo mijn flevolandje onderlopen

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 24 Nov 2008, 21:46
💸+
Bewerken Quote

BorisSoad schreef:

Matt, als jij droog blijft zitten, zal je er toch wat van voelen. Miljoenen randstad vluchtelingen zullen richting jou veluwe trekken om onderdak te zoeken. Vruchtbare grond wordt verneukt door mensen die er hun tentjes op gaan zetten. Nee, dat wordt geen leuke tijd. Ik kijk wel hoe het allemaal zal gaan lopen, maar als al die doembeelden waar worden uit deze documentaire en als ook nog eens alle pc's uitvalleni n 2038 zie ik het denk ik eventjes niet meer zitten. Als ik dan al niet dood ben in 2012, want dat hebben de mayas ook nog voorspeld. Jezus, wat leven wij in een kut tijd als je het zo bekijkt.

Jij gelooft dit echt? Er zijn echt heel veel ''scientists'' die nu er druk mee bezig zijn, het komt goed hoor, tegen de tijd dat het een probleem word is er iets op verzonnen.

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 24 Nov 2008, 22:22
💸+
Bewerken Quote

Matt schreef:

[...]
Jij gelooft dit echt? Er zijn echt heel veel ''scientists'' die nu er druk mee bezig zijn, het komt goed hoor, tegen de tijd dat het een probleem word is er iets op verzonnen.

Ik denk niet dat we altijd het water tegen kunnen houden. En als iedereen zo'n mentaliteit heeft van; tegen die tijd is het al wel goed dan gebeurt er ook niets. Natuurlijk zullen er tijdelijke oplossingen gemaakt worden en misschien zullen die het wel houden zo lang als wij leven, maar ik denk niet dat het altijd tegen gehouden kan worden. En @ iisys: voor de mensheid zou je het inderdaad wel als iets goeds kunnen zien. Maar voor mij zuigt het behoorlijk als ik op mijn twintigste in me kist lig dankzij natuurlijke selectie.

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 24 Nov 2008, 22:24
💸+
Bewerken Quote

BorisSoad schreef:

[...]
Ik denk niet dat we altijd het water tegen kunnen houden. En als iedereen zo'n mentaliteit heeft van; tegen die tijd is het al wel goed dan gebeurt er ook niets. Natuurlijk zullen er tijdelijke oplossingen gemaakt worden en misschien zullen die het wel houden zo lang als wij leven, maar ik denk niet dat het altijd tegen gehouden kan worden. En @ iisys: voor de mensheid zou je het inderdaad wel als iets goeds kunnen zien. Maar voor mij zuigt het behoorlijk als ik op mijn twintigste in me kist lig dankzij natuurlijke selectie.

Ga eens na:
In 1950 hadden de rijkste mensen een zwart wit TV van 10 inch en nu hebben normale mensen full hd tv's van 50 inch. Wat ik probeer te zeggen is dat de techniek supersnel vooruit gaat. Zelfs met de olympische spelen hebben ze wolken verplaatst voor het goede weer. Dus het komt echt wel goed.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 25 Nov 2008, 03:41
💸+
Bewerken Quote

Zonnenpanelen produceren is een vervuilender proces dan ze ooit aan schone energie zullen opleveren in hun levensspan a ongeveer 15 jaar.

Dit zeggende: gil maar wat je wilt, een nieuwe ijstijd komt er heus wel aan. Dat gaat al miljoenen jaren zo, en dat gaat gewoon door.

Niks nieuws dus.

Nothing to see here people, move along.

Stfn
1th
Geplaatst op: 25 Nov 2008, 07:28
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

[...]

Ik woon ook in de Veluwe

Verder wou hem wel zien maar geen tijd voor.

JoeyK
Geplaatst op: 25 Nov 2008, 08:54
💸+
Bewerken Quote

Zoals Thaan zegt over die zonnepanelen kloppen inderdaad maar ze willen wint molens plaatsen op zonnepanelen, dus ondertussen vervuilen zij het land ook weer. Maar goed er kan wel zo'n film zijn op SBS6 maar wie zegt dat dit echt gaat gebeuren het enigste wat wij kunnen doen is wachten.

Headshot
Geplaatst op: 25 Nov 2008, 09:52
💸+
Bewerken Quote

JoeyN schreef:

het enigste wat wij kunnen doen is wachten.

Die tekst slaat dus echt helemaal nergens op, als er als zo iets zou kunnen gebeuren zou dat aan ons hebben gelegen en als we er iets aan zouden kunnen doen, zouden wij dat juist kunnen.

Maarten
Geplaatst op: 25 Nov 2008, 11:30
💸+
Bewerken Quote

Stfn schreef:

[...]
Ik woon ook in de Veluwe

Verder wou hem wel zien maar geen tijd voor.

Heb het toch niet over jou .
Jij bent tenminste een goede gast.

Tadnecty
Geplaatst op: 25 Nov 2008, 11:35
💸+
Bewerken Quote

we gaan langzaam achteruit Door de tokkies van de samenleving. Maar goed dat de Maya's zo goed zijn in het voorspellen van dingen

Melvin
Geplaatst op: 25 Nov 2008, 13:20
💸+
Bewerken Quote

Ik vind het onzin om me daar nu al druk over te maken.Eerst zien dan geloven

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login