sandr schreef:
[...]
- lerarentekort
- ict-tekort
die komen er toch echt niet veel van het VMBO af, daarnaast is het ook nog is zo dat mensen op hbo en universiteit een grotere studiebeurs krijgen dan mensen op het MBO simpelweg omdat de overheid mensen op hogere opleidingen wil hebben omdat dáár juist een tekort aan is.
En daarnaast is het ook zo dat mensen met een hogere opleiding later ook meer gaan verdienen, waarom liggen die salarissen hoger? Omdat er vraag naar die mensen is.
Ja, ik heb het zelf ook nog af en toe moeilijk met het VMBO door Handel & Administratie en ben blij dat er nog zulke opleidingen daarvoor bestaan, en daarom ga ik ook naar 's-Hertogenbosch ICT-Academie volgend jaar.
Jaapje schreef:
[...]
Maar dat ontkent hij toch ook niet? Jou opmerking is minstens zo kanker. Het is gewoon zo dat over het algemeen de VMBO leerlingen gewoon paupers zijn die geen zak uitvoeren. Het is niet zo dat wij het VMBO naar beneden halen, maar het VMBO haalt zichzelf naar beneden door gewoon niks te doen. (op die uitzonderingen na) Wij halen dus het VMBO helemaal niet naar beneden, maar wij bespreken hier alleen maar feiten die zich voordoen op het VMBO.
En nee, dit is geldt niet voor alle VMBO leerlingen, want ik weet ook wel dat er uitzonderingen zijn.
Er zijn ook Vmbo'ers die het echt verneuken voor hun zelf en die het een makkie vinden. Zoals er gespeculeerd wordt over loverboy's in dit topic ben ik het niet mee eens. Want je hebt ook nog een punt 2 daar aan vast zitten zoals: ''Buitenlanders'' 1 op de 10000 jongens van de loverboy kant is Nederlands de rest zijn allemaal Marokkanen of turken die alleen maar profiteren.
[Laatst bewerkt door JoeyN op maandag 1 december 2008, om 19:53]