Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Het Sinterklaas-Topic

Jaapje
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 16:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

JoeyN schreef:

[...]

Inderdaad heb ik wel verdiend 0 onvoldoendes opschool

Dat vind ik echt zo'n sneue maatregel. Hieruit blijkt dus dat je ouders niks beters weten te verzinnen om je toch goede cijfers te laten halen.

Desondanks is het natuurlijk wel vet om zo'n kado te krijgen.

Paul
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 17:41
💸+
Bewerken Quote

JoeyN schreef:

[...]

Mijn laagste cijfer is een 7.5(gymnasium) en verder alleen maar cijfers boven de 8,5, maar geen 24 inch iMac hoor. Als je het niet gelooft kan ik nog mijn cijferlijst oploaden. Maar goed, ik heb verder ook niks te klagen. Ik ga dit jaar gewoon heel normaal Sinterklaas en Kerstmis vieren, en in Februari (met mijn zakgeld) een nieuwe PC kopen. Maar goed, dat is niet relevant in dit topic.

[Laatst bewerkt door Paul op maandag 1 december 2008, om 17:54]
Jaapje
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 18:03
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

[...]
Mijn laagste cijfer is een 7.5(gymnasium) en verder alleen maar cijfers boven de 8,5, maar geen 24 inch iMac hoor. Als je het niet gelooft kan ik nog mijn cijferlijst oploaden. Maar goed, ik heb verder ook niks te klagen. Ik ga dit jaar gewoon heel normaal Sinterklaas en Kerstmis vieren, en in Februari (met mijn zakgeld) een nieuwe PC kopen. Maar goed, dat is niet relevant in dit topic.

AAH. Noem dat alstjeblieft niet 'gymnasium' Komt in deze context namelijk behoorlijk arrogant over.

Je zit gewoon op het VWO, en hebt daarbij een klassieke moderne taal ipv Frans/Duits. Net zoals ik ook op het VWO zit, en daarbij het keuzevak O&O heb gekozen. (In feite zit ik dus op het Technasium)

Maargoed, met sinterklaas doen wij nooit zoveel. Zusje gelooft ook niet meer, dus gaan we altijd kado's kopen voor elkaar (samen met opa's + oma's). Daarbij kopen mijn ouders ook altijd een groot kado voor mij en mijn zus + zusje. Met de andere kant van de familie doen we nog wel serieus enzo, omdat mijn kleine nichtje van 6 nog gelooft.

[Laatst bewerkt door Jaapje op maandag 1 december 2008, om 18:05]
JoeyK
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 18:09
💸+
Bewerken Quote

Ik ben blij dat ik nog VMBO kan doen de maatschappij heeft ons allemaal nodig Havo/VWO voor het denk werk maar wie gaan de dingen uitvoeren? De schapen? Nee toch! We moeten het samen doen in de maatschappij dus alsjeblieft we gaan niet discussiëren over VMBO en slecht zijn.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 18:32
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

[...]

AAH. Noem dat alstjeblieft niet 'gymnasium' Komt in deze context namelijk behoorlijk arrogant over.

Je zit gewoon op het VWO, en hebt daarbij een klassieke moderne taal ipv Frans/Duits. Net zoals ik ook op het VWO zit, en daarbij het keuzevak O&O heb gekozen. (In feite zit ik dus op het Technasium)

Maargoed, met sinterklaas doen wij nooit zoveel. Zusje gelooft ook niet meer, dus gaan we altijd kado's kopen voor elkaar (samen met opa's + oma's). Daarbij kopen mijn ouders ook altijd een groot kado voor mij en mijn zus + zusje. Met de andere kant van de familie doen we nog wel serieus enzo, omdat mijn kleine nichtje van 6 nog gelooft.

Ow, ik heb ipv Frans/Duts of grieks/Latijn
Alle 4
+ Engels en NL maar dat spreekt voor zich.

Jaapje
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 19:16
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Ow, ik heb ipv Frans/Duts of grieks/Latijn
Alle 4
+ Engels en NL maar dat spreekt voor zich.

Dat komt dan waarschijnlijk omdat je nog geen vakkenpakket hebt gekozen. Ik heb alle 3 gehad behalve Grieks, omdat dat vak zo hard zuigt.

Riciboy
GewoonBriljant
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 19:22
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Je was me voor, wou net zeggen dat je met 0 onvoldoendes geen prestatie hebt op het VMBO. Denk dat je daarmee meer een EEE pc laptopding hebt verdient.

Wat is dit nou voor kankeropmerking, er zijn mensen die zoals Sander wél moeiten hebben met het VMBO en er wel hard voor moeten werken dan is het toch wel een prestatie om gewoon een goed rapport te krijgen. Effe serieus waarom word het focking vmbo hier op saven zo naar beneden gewerkt.

Sander schreef:

[...]
Waarom? Voor sommige mensen is VMBO wél moeilijk, en die verdienen het dan wel. Niet iedereen is gelijk.

+1 again

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 19:31
💸+
Bewerken Quote

JoeyN schreef:

Ik ben blij dat ik nog VMBO kan doen de maatschappij heeft ons allemaal nodig Havo/VWO voor het denk werk maar wie gaan de dingen uitvoeren? De schapen? Nee toch! We moeten het samen doen in de maatschappij dus alsjeblieft we gaan niet discussiëren over VMBO en slecht zijn.

- lerarentekort
- ict-tekort
die komen er toch echt niet veel van het VMBO af, daarnaast is het ook nog is zo dat mensen op hbo en universiteit een grotere studiebeurs krijgen dan mensen op het MBO simpelweg omdat de overheid mensen op hogere opleidingen wil hebben omdat dáár juist een tekort aan is.

En daarnaast is het ook zo dat mensen met een hogere opleiding later ook meer gaan verdienen, waarom liggen die salarissen hoger? Omdat er vraag naar die mensen is.

[Laatst bewerkt door sandr op maandag 1 december 2008, om 19:32]
Jaapje
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 19:46
💸+
Bewerken Quote

Riciboy schreef:

[...]

Wat is dit nou voor kankeropmerking, er zijn mensen die zoals Sander wél moeiten hebben met het VMBO en er wel hard voor moeten werken dan is het toch wel een prestatie om gewoon een goed rapport te krijgen. Effe serieus waarom word het focking vmbo hier op saven zo naar beneden gewerkt.

Maar dat ontkent hij toch ook niet? Jou opmerking is minstens zo kanker. Het is gewoon zo dat over het algemeen de VMBO leerlingen gewoon paupers zijn die geen zak uitvoeren. Het is niet zo dat wij het VMBO naar beneden halen, maar het VMBO haalt zichzelf naar beneden door gewoon niks te doen. (op die uitzonderingen na) Wij halen dus het VMBO helemaal niet naar beneden, maar wij bespreken hier alleen maar feiten die zich voordoen op het VMBO.

En nee, dit is geldt niet voor alle VMBO leerlingen, want ik weet ook wel dat er uitzonderingen zijn.

JoeyK
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 19:52
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
- lerarentekort
- ict-tekort
die komen er toch echt niet veel van het VMBO af, daarnaast is het ook nog is zo dat mensen op hbo en universiteit een grotere studiebeurs krijgen dan mensen op het MBO simpelweg omdat de overheid mensen op hogere opleidingen wil hebben omdat dáár juist een tekort aan is.

En daarnaast is het ook zo dat mensen met een hogere opleiding later ook meer gaan verdienen, waarom liggen die salarissen hoger? Omdat er vraag naar die mensen is.

Ja, ik heb het zelf ook nog af en toe moeilijk met het VMBO door Handel & Administratie en ben blij dat er nog zulke opleidingen daarvoor bestaan, en daarom ga ik ook naar 's-Hertogenbosch ICT-Academie volgend jaar.

Jaapje schreef:

[...]
Maar dat ontkent hij toch ook niet? Jou opmerking is minstens zo kanker. Het is gewoon zo dat over het algemeen de VMBO leerlingen gewoon paupers zijn die geen zak uitvoeren. Het is niet zo dat wij het VMBO naar beneden halen, maar het VMBO haalt zichzelf naar beneden door gewoon niks te doen. (op die uitzonderingen na) Wij halen dus het VMBO helemaal niet naar beneden, maar wij bespreken hier alleen maar feiten die zich voordoen op het VMBO.

En nee, dit is geldt niet voor alle VMBO leerlingen, want ik weet ook wel dat er uitzonderingen zijn.

Er zijn ook Vmbo'ers die het echt verneuken voor hun zelf en die het een makkie vinden. Zoals er gespeculeerd wordt over loverboy's in dit topic ben ik het niet mee eens. Want je hebt ook nog een punt 2 daar aan vast zitten zoals: ''Buitenlanders'' 1 op de 10000 jongens van de loverboy kant is Nederlands de rest zijn allemaal Marokkanen of turken die alleen maar profiteren.

[Laatst bewerkt door JoeyN op maandag 1 december 2008, om 19:53]
Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 20:17
💸+
Bewerken Quote

Sander schreef:

[...]
Wat tegen VMBO soms?
Waarom moet bij VMBO altijd het achterlijke turken beeld er bij worden gehaald
Natuurlijk zijn er veel van dat soort mensen, maar niet iedereen is zo..

Dat zeg ik toch ook niet. Maar je moet niet gaan pimpen met 'ik doe VMBO'

Al merk ik meestal wel een grote kloof tussen vmbo en havo.

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 20:22
💸+
Bewerken Quote

JoeyN schreef:

[...]

Pff alsof dat zo'n prestatie is

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 21:37
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

[...]
Dat komt dan waarschijnlijk omdat je nog geen vakkenpakket hebt gekozen. Ik heb alle 3 gehad behalve Grieks, omdat dat vak zo hard zuigt.

Grieks en Latijn is allebei kut

Sander
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 21:41
💸+
Bewerken Quote

Matt schreef:

[...]
Pff alsof dat zo'n prestatie is

zorg jij eerst nou maar dat je van de basisschool af komt

Martijn
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 21:49
💸+
Bewerken Quote

heh kut, mijn ma is jarig, moet nog taart regelen xd

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 22:11
💸+
Bewerken Quote

Mijn pa heeft vandaag denk ik een vreetbui xD.
Hij heeft 12 1 meter amandelspijs dinges gehaald, en een zak van 5 kilo taai taai xD.
Is over 2 weken weer helemaal weg hoor, neem dat maar van mij aan

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 23:36
💸+
Bewerken Quote

JoeyN schreef:

Klopt helemaal, de wereld zou toch vergaan zonder fietsenmakers?

Paul, laat me raden. Jij bent een nerdje die 2 jampotglazen als bril heeft. ( geen bash, gewoon een opmerking over zijn mogelijke uitstraling )

JoeyK
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 08:22
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

Paul, laat me raden. Jij bent een nerdje die 2 jampotglazen als bril heeft. ( geen bash, gewoon een opmerking over zijn mogelijke uitstraling )

Het ergste was nog als wij de niet waren, woonde die mooie ministers, advocaten, bankdirecteurs niet in zulke mooie huizen. Dat noemen ze samen werking! fietsenmaker is nog maar klein daarvan. De wegen etc.

Jaapje
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 08:33
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

Nu bespreken wij dus het 'stereotype VMBO-ers', wat dus volgens jullie niet mag, maar jullie gaan wel dit soort opmerkingen maken over het VWO?

Dan vind ik ook dat ik het recht heb om te zeggen dat jij er waarschijnlijk uitziet als een pauper met nike's die een petje draagt, en praat als een fopneger.

Jaapiej
krek
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 10:26
💸+
Bewerken Quote

JoeyN schreef:

[...]

Het ergste was nog als wij de niet waren, woonde die mooie ministers, advocaten, bankdirecteurs niet in zulke mooie huizen. Dat noemen ze samen werking! fietsenmaker is nog maar klein daarvan. De wegen etc.

Gozer jij hebt écht het IQ van een tuinhek he.

Wat denk je dat de, om het hier maar zo even te noemen, intelligente mensen doen? Zonder de 'intelligente' wetenschappers had jij niet zo'n mooi cadeau voor sinterklaas kunnen krijgen. Zonder de administratie van jouw pa zijn werk, had jij nu ook niet kunnen wonen, aangezien zij er voor zorgen dat je pa betaald krijgt.

De maatschappij loopt op de intelligentere mensen in onze samenleving, de echte arbeiders zijn in dit verhaal slechts pionnen. (lees: hulpstukken om iets verder te komen)

Denk nou niet dat VMBO mensen zo'n belangrijk onderdeel zijn in onze maatschappij, want dat is nou eenmaal niet zo.

Headshot
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 11:15
💸+
Bewerken Quote

Jaapiej schreef:

[...]
Gozer jij hebt écht het IQ van een tuinhek he.

Wat denk je dat de, om het hier maar zo even te noemen, intelligente mensen doen? Zonder de 'intelligente' wetenschappers had jij niet zo'n mooi cadeau voor sinterklaas kunnen krijgen. Zonder de administratie van jouw pa zijn werk, had jij nu ook niet kunnen wonen, aangezien zij er voor zorgen dat je pa betaald krijgt.

De maatschappij loopt op de intelligentere mensen in onze samenleving, de echte arbeiders zijn in dit verhaal slechts pionnen. (lees: hulpstukken om iets verder te komen)

Denk nou niet dat VMBO mensen zo'n belangrijk onderdeel zijn in onze maatschappij, want dat is nou eenmaal niet zo.

Voor een deel ben ik het met je eens.

Maar, VMBO is wel degelijk belangrijk voor de maatschappij. Ik ben het met je eens dat meer mensen voor VWO/HAVO moeten kiezen en dat ze te snel voor VMBO kiezen.

Saven
admin
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 11:42
💸+
Bewerken Quote

Headshot schreef:

[...]
Voor een deel ben ik het met je eens.

Maar, VMBO is wel degelijk belangrijk voor de maatschappij. Ik ben het met je eens dat meer mensen voor VWO/HAVO moeten kiezen en dat ze te snel voor VMBO kiezen.

Tuurlijk zijn mensen met VMBO belangrijk.
Anders is er straks niemand die voor mij de bestelling bij de mc donalds/burgerking kan opnemen

Johan
Ekte baaz.
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 12:15
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
Tuurlijk zijn mensen met VMBO belangrijk.
Anders is er straks niemand die voor mij de bestelling bij de mc donalds/burgerking kan opnemen

HAHAHAHAHAHA NOT.
BTW, je basht nu VMBO mensjes, dus waar blijven die procenten

[Laatst bewerkt door Johan op dinsdag 2 december 2008, om 12:17]
Headshot
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 12:53
💸+
Bewerken Quote

Johan schreef:

[...]
HAHAHAHAHAHA NOT.
BTW, je basht nu VMBO mensjes, dus waar blijven die procenten

Inderdaad, Saven je ego is op hol geslagen.

Jaapiej
krek
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 13:36
💸+
Bewerken Quote

Saven heeft in dit geval toch echt gelijk.
De 'slimmen' hebben namelijk geen zin om dag en nacht aan de weg te werken. En aangezien de 'dommen' niets anders kunnen, moeten ze wel.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login