Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Het Sinterklaas-Topic

Stfn
1th
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 13:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Met familie uit eten op 6 december en bij mijn vriendin hebben we lootjes getrokken Ook altijd leuk haha.

Jaapiej schreef:

Saven heeft in dit geval toch echt gelijk.
De 'slimmen' hebben namelijk geen zin om dag en nacht aan de weg te werken. En aangezien de 'dommen' niets anders kunnen, moeten ze wel.

Oja ? En wat wou jij dan gaan doen als lerende VWO'er ? Dacht je dan soms dat je een al veel beter baantje kreeg ?

Jij bent typische voorbeeld zo te zien van "Ik doe VWO/HAVO en ben beter & slimmer dan de rest". Dat soort mensen mag ik dus al niet

[Laatst bewerkt door Stfn op dinsdag 2 december 2008, om 13:59]
Johan
Ekte baaz.
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 14:08
💸+
Bewerken Quote

Jaapiej schreef:

Saven heeft in dit geval toch echt gelijk.
De 'slimmen' hebben namelijk geen zin om dag en nacht aan de weg te werken. En aangezien de 'dommen' niets anders kunnen, moeten ze wel.

ROFLMAO!, wat een domme geblaat

Alex
Kansloos
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 14:31
💸+
Bewerken Quote

Voor Sinterklaas gister bij MediaMarkt deze speakers gekocht nadat mn vorige set kaduuk was.

Om toch maar even ontopic te blijven..

[Laatst bewerkt door Alex op dinsdag 2 december 2008, om 14:33]
Riciboy
GewoonBriljant
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 14:33
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
Tuurlijk zijn mensen met VMBO belangrijk.
Anders is er straks niemand die voor mij de bestelling bij de mc donalds/burgerking kan opnemen

nu gedraag je je echt als een kankerlijer

Jaapiej
krek
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 14:59
💸+
Bewerken Quote

Stfn schreef:

Met familie uit eten op 6 december en bij mijn vriendin hebben we lootjes getrokken Ook altijd leuk haha.

[...]
Oja ? En wat wou jij dan gaan doen als lerende VWO'er ? Dacht je dan soms dat je een al veel beter baantje kreeg ?

Jij bent typische voorbeeld zo te zien van "Ik doe VWO/HAVO en ben beter & slimmer dan de rest". Dat soort mensen mag ik dus al niet

Kerel, nergens geef ik aan dat ik VWO/HAVO of wat dan ook doe. Ik geef alleen aan hoe ik over de zaken denk, en als je dat niet accepteren dan zit je toch niet goed hier op een forum.

Het enige dat ik probeerde duidelijk te maken was dat alle technologie en andere doordachte zaken niet uit de lucht zijn komen vallen, en dat de ontwikkelaars hiervan belangrijker voor de maatschappij zijn geweest dan anderen.
Dit omdat onze vriend Joey vond dat de VMBO'ers oh zo belangrijk waren voor de maatschappij.

@johan
Het is inderdaad ietwat overdreven en vooral heel arrogant, maar echt wel gebaseerd op de realiteit!

[Laatst bewerkt door Jaapiej op dinsdag 2 december 2008, om 15:04]
Jaapje
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 15:13
💸+
Bewerken Quote

Mee eens, Joey doet nu alsof de VMBO-ers zo zielig zijn omdat ze naar beneden worden gehaald, terwijl het gewoon zo IS dat VMBO-ers later het werk voor de VWO-ers gaan doen.

En @ stfn:
Ja, ik denk zeker dat ik later een veel beter baantje krijg. Ik kan namelijk zometeen Rechten gaan studeren. Vervolgens kan ik Rechter/Advocaat worden, en bakken met geld gaan verdienen. Niet arrogant bedoeld ofzo, maar het IS nu eenmaal zo dat over het algemeen de VWO-ers een betere baan krijgen dan de VMBO-ers.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 15:39
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

Mee eens, Joey doet nu alsof de VMBO-ers zo zielig zijn omdat ze naar beneden worden gehaald, terwijl het gewoon zo IS dat VMBO-ers later het werk voor de VWO-ers gaan doen.

En @ stfn:
Ja, ik denk zeker dat ik later een veel beter baantje krijg. Ik kan namelijk zometeen Rechten gaan studeren. Vervolgens kan ik Rechter/Advocaat worden, en bakken met geld gaan verdienen. Niet arrogant bedoeld ofzo, maar het IS nu eenmaal zo dat over het algemeen de VWO-ers een betere baan krijgen dan de VMBO-ers.

Wat een gezeik, meestal doen de VMBO-ers later werk voor de mensheid zelf en niet voor de VWO-ers dus doe maar niet stoer met je ik ben VWO-er gedrag, je argumenten slaan ook helemaal nergens op.

Saven
admin
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 15:45
💸+
Bewerken Quote

Riciboy schreef:

[...]

nu gedraag je je echt als een kankerlijer

het spijt mij maar die opmerking moest gewoon ff gemaakt worden
nu weer ontopic anders procentjes

Stfn
1th
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 15:52
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

En @ stfn:

Beter lezen. Er staat als lerende VWO'er dan maakt het geen fuck uit wat je doet. Jij kan dan net zoveel doen als mij. Over de toekomst zeg ik nergens wat ?

En de meeste mensen bij de Mac hebben volgens mij geen eens een opleiding. Of bestaat dat een hamburgers bakken opleiding ?

Saven schreef:

[...]
het spijt mij maar die opmerking moest gewoon ff gemaakt worden
nu weer ontopic anders procentjes

Had je post nog niet gelezen dus daarom nog reactie van mij

Jaapje schreef:

De vriend van mijn zus zit momenteel in 6vwo, en hij werkt heel veel bij een bedrijf in de IT. Hij heeft hiervoor een cursus moeten volgen, zodat hij wat meer kennis heeft over de dingen die in dat bedrijf spelen. Deze baan had hij niet kunnen krijgen als hij VMBO had gedaan, omdat er mensen gezocht werden die minimaal 16 waren die minimaal met hun HAVO bezig zijn.

Maar over het algemeen maakt het niet veel uit als je nog leerling bent dat bedoel ik. Maar dit is eigenlijk toch een nutteloze discussie.
Laat iedereen gewoon lekker zelf leren wat die wil.

[Laatst bewerkt door Stfn op dinsdag 2 december 2008, om 16:05]
Jaapje
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 15:57
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

[...]

Wat een gezeik, meestal doen de VMBO-ers later werk voor de mensheid zelf en niet voor de VWO-ers dus doe maar niet stoer met je ik ben VWO-er gedrag, je argumenten slaan ook helemaal nergens op.

Kun jij mij ook even uitleggen welke argumenten nergens op slaan? Kan ik ze even toelichten en eventueel uitbreiden. Bovendien geef jij zelfs helemaal GEEN argumenten op je stelling, dus ben JIJ hier in feite aan het 'zeiken'.

Het is gewoon een feit dat in het bedrijf de mensen met de hoogste opleiding het hoogst in het bedrijf staan. Het is echt niet zo dat een directeur van een bedrijf van het VMBO komt, en een VWO-er de arbeid verricht. Het VWO is niet gemaakt om later iets met de handen te gaan doen. Het HAVO is al meer praktijkgericht, en het VMBO is precies geschikt voor mensen die later iets met de handen oid. gaan doen. Wil een VMBO-er een echte kantoorbaan (in de economie bijvoorbeeld), dan zal hij door moeten studeren totdat hij op HBO/WO niveau zit.

Geen gezeik dus, maar alleen feiten, en dus ook geen 'mening' die ik moet beargumenteren.

edit:
@up:
De vriend van mijn zus zit momenteel in 6vwo, en hij werkt heel veel bij een bedrijf in de IT. Hij heeft hiervoor een cursus moeten volgen, zodat hij wat meer kennis heeft over de dingen die in dat bedrijf spelen. Deze baan had hij niet kunnen krijgen als hij VMBO had gedaan, omdat er mensen gezocht werden die minimaal 16 waren die minimaal met hun HAVO bezig zijn.

En ik las saven's post ook niet echt, dus vanaf nu ga ik on-topic

[Laatst bewerkt door Jaapje op dinsdag 2 december 2008, om 16:01]
Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 16:09
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
Tuurlijk zijn mensen met VMBO belangrijk.
Anders is er straks niemand die voor mij de bestelling bij de mc donalds/burgerking kan opnemen

!!!

editzor
woeps andere post niet gezien:
OT:
Ik krijg nieuwe nikies
en nog een paar dingen wat ik niet weet

[Laatst bewerkt door Frenk op dinsdag 2 december 2008, om 16:11]
Paul
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 21:13
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

Klopt helemaal, de wereld zou toch vergaan zonder fietsenmakers?

Paul, laat me raden. Jij bent een nerdje die 2 jampotglazen als bril heeft. ( geen bash, gewoon een opmerking over zijn mogelijke uitstraling )

Je zit er net naast, ik heb twee contactlenzen. Overigens zit er niemand in mijn klas die aan die kenmerken voldoet, dus dat valt wel mee. Sorry, mijn vorige bericht klonk erg arrogant maar zo was het niet bedoelt, ik dwaalde alleen maar een beetje af.
Ik wou alleen maar zeggen dat het verschil tussen HAVO/VWO/VMBO eigenlijk niet zo heel erg groot is als we allemaal denken. Het verschil is alleen maar dat er statistisch verschillen in zitten. Maar daarop kan je zeggen: er zijn leugens, er zijn grove leugens en statistieken. Op een gymnasium heb je net zoveel mooie meisjes als op het VMBO oid.

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 22:43
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

[...]

Nu bespreken wij dus het 'stereotype VMBO-ers', wat dus volgens jullie niet mag, maar jullie gaan wel dit soort opmerkingen maken over het VWO?

Dan vind ik ook dat ik het recht heb om te zeggen dat jij er waarschijnlijk uitziet als een pauper met nike's die een petje draagt, en praat als een fopneger.

Lol, dat zijn juist van die 'stereo-VMBO' -ers.

Wouter
D O double G
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 22:50
💸+
Bewerken Quote

Ik mag bij de buren aankloppen de zak van de pakjes voor de deur zetten en snel wegrennen.

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 23:05
💸+
Bewerken Quote

JoeyN maakt een topic over sinterklaas en et gaat over VMBO? HAHA!

DJVG

Geplaatst op: 03 Dec 2008, 11:31
💸+
Bewerken Quote

Heerlijk, heerlijk…
Ik ga zo’n lange reactie schrijven dat ik het zelfs in word doe…

De discussie die hier steeds weer opnieuw komt, gaat nergens toe lijden, al kanker je elkaar helemaal af…

Ik, DJVG, heb niet eens een middelbare opleiding, geen VMBO, niks. Het enige aantoonbare wat ik nu kan laten zien is een ICT-Certificaat van Niveau 1 MBO, niet eens een diploma dus…
Nu begrijp ik wel dat er hier mensen zijn met een andere manier van denken over mensen op het VMBO, maar als ik mezelf eventjes als voorbeeld neem, ik wil wel leren, maar eigenlijk alleen leren de dingen die ik leuk vind, de andere dingen moet wel, zoals Nederlands en Engels, maar door mijn dyslexie is dat ook lastig en ben ik dus te ‘lui’ om dat goed op te pakken.

Veel mensen, ik zeg dus niet allemaal, die op het VMBO (en ook HAVO) zitten vinden het veel prettiger om iets te betekenen voor de maatschappij dan eerst veel te leren en er dan later achterkomen dat ze het misschien helemaal niet leuk vinden…
Als ik eventjes naar mijzelf kijk, ik werk bij MyCom, ik heb geen diploma, maar toch ben ik 2e hoofd technische dienst, dan kan je wel zeggen, maar je komt niet hoger dan MyCom, vraag ik me af of dat wel helemaal waar is.

Als ik namelijk straks 2 jaar veel technische dienst ervaring heb bij een bedrijf met een goede naam, is dat ook belangrijk en dat ik dan niet bovenaan in een bedrijf terecht kom begrijp ik, maar ik kan me wel proberen op te werken.

Dat ik niet op geld uit ben, zoals die wannabe-advocaat Jaapje (als hij dat wilt worden) wel is, is toch helemaal niet belangrijk….zijn we vergeten dat we iets moeten doen wat we leuk vinden, en het is hartstikke mooi meegenomen als we dan heel toevallig ook nog eens heel veel verdienen, kan je een mooi huis van kopen, lekker op vakantie gaan etc.…en dat je daar gelukkig van wordt is ook logisch, maar zonder kan je ook gelukkig zijn.

Ik ben ook hartstikke gelukkig, school gaat dan wel niet perfect, maar ik voel me gelukkig, geen problemen meer thuis, werk gaat goed vind ik leuk, en ondertussen heb ik ook nog hele mooie sociale contacten, dat is toch belangrijker dan dat je een dikke bolide voor je huis?

Nu weet ik voor 99% zeker dat er na mijn reactie een heleboel mensen komen, nee man, geld is wel belangrijk, oké, kan, voor jou persoonlijk dan.

Denk nu eerst eens bij jezelf na hoe je gelukkig kan worden en hoe je dat wilt doen, zonder te bashen. Wees eerlijk, we kennen elkaar toch niet.

En natuurlijk heb je er altijd van die foute tussen zitten, maar ignore them, heb je niks aan, je wordt er niet beter van…

Dat jij straks weer lekker aan je jointje ligt te zuigen ergens in een greppel, heeft er niks mee te maken of je een goede opleiding gehad hebt, maar eerder of je je goed voelt, en toevallig is bewezen dat de personen op het vmbo zich minder goed voelen dan de mensen die HAVO of VWO doen, vervelend, maar in plaats van ze neer te halen kunnen we ze ook proberen te helpen om er doorheen te komen…

Denk er eens over na, en geef niet zomaar spontaan een reactie…

Greetz.

P.S. JoeyN Stop die iMac 24 inch lekker in een gat waar je hem niet zal vinden, want waarschijnlijk kan je de aan en uit knop nog niet eens vinden, en als je al 2 jaar in het vak zit en je kan nog niet eens een beveiliging policies aan te passen, zou ik toch bij mezelf gaan nadenken om eens serieus en volwassen te worden, want als je zo blijft doorgaan, alsof je alles weet, komt er een moment dat er serieuze mensen zich tegen je gaan keren.

[Laatst bewerkt door DJVG op woensdag 3 december 2008, om 11:40]
BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 15:07
💸+
Bewerken Quote

DJVG schreef:

...

Als je deze post leest zou je toch nooit meer denken dat het hier over sinterklaas gaat. .

Niets tegen jou ofzo DJVG, de post is kwalitatief beter dan heel veel wat hier wordt gezegd, maar ik wou weer eens even kijken wat de savenerds met sinterklaas gingen doen

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login