Heerlijk, heerlijk…
Ik ga zo’n lange reactie schrijven dat ik het zelfs in word doe…
De discussie die hier steeds weer opnieuw komt, gaat nergens toe lijden, al kanker je elkaar helemaal af…
Ik, DJVG, heb niet eens een middelbare opleiding, geen VMBO, niks. Het enige aantoonbare wat ik nu kan laten zien is een ICT-Certificaat van Niveau 1 MBO, niet eens een diploma dus…
Nu begrijp ik wel dat er hier mensen zijn met een andere manier van denken over mensen op het VMBO, maar als ik mezelf eventjes als voorbeeld neem, ik wil wel leren, maar eigenlijk alleen leren de dingen die ik leuk vind, de andere dingen moet wel, zoals Nederlands en Engels, maar door mijn dyslexie is dat ook lastig en ben ik dus te ‘lui’ om dat goed op te pakken.
Veel mensen, ik zeg dus niet allemaal, die op het VMBO (en ook HAVO) zitten vinden het veel prettiger om iets te betekenen voor de maatschappij dan eerst veel te leren en er dan later achterkomen dat ze het misschien helemaal niet leuk vinden…
Als ik eventjes naar mijzelf kijk, ik werk bij MyCom, ik heb geen diploma, maar toch ben ik 2e hoofd technische dienst, dan kan je wel zeggen, maar je komt niet hoger dan MyCom, vraag ik me af of dat wel helemaal waar is.
Als ik namelijk straks 2 jaar veel technische dienst ervaring heb bij een bedrijf met een goede naam, is dat ook belangrijk en dat ik dan niet bovenaan in een bedrijf terecht kom begrijp ik, maar ik kan me wel proberen op te werken.
Dat ik niet op geld uit ben, zoals die wannabe-advocaat Jaapje (als hij dat wilt worden) wel is, is toch helemaal niet belangrijk….zijn we vergeten dat we iets moeten doen wat we leuk vinden, en het is hartstikke mooi meegenomen als we dan heel toevallig ook nog eens heel veel verdienen, kan je een mooi huis van kopen, lekker op vakantie gaan etc.…en dat je daar gelukkig van wordt is ook logisch, maar zonder kan je ook gelukkig zijn.
Ik ben ook hartstikke gelukkig, school gaat dan wel niet perfect, maar ik voel me gelukkig, geen problemen meer thuis, werk gaat goed vind ik leuk, en ondertussen heb ik ook nog hele mooie sociale contacten, dat is toch belangrijker dan dat je een dikke bolide voor je huis?
Nu weet ik voor 99% zeker dat er na mijn reactie een heleboel mensen komen, nee man, geld is wel belangrijk, oké, kan, voor jou persoonlijk dan.
Denk nu eerst eens bij jezelf na hoe je gelukkig kan worden en hoe je dat wilt doen, zonder te bashen. Wees eerlijk, we kennen elkaar toch niet.
En natuurlijk heb je er altijd van die foute tussen zitten, maar ignore them, heb je niks aan, je wordt er niet beter van…
Dat jij straks weer lekker aan je jointje ligt te zuigen ergens in een greppel, heeft er niks mee te maken of je een goede opleiding gehad hebt, maar eerder of je je goed voelt, en toevallig is bewezen dat de personen op het vmbo zich minder goed voelen dan de mensen die HAVO of VWO doen, vervelend, maar in plaats van ze neer te halen kunnen we ze ook proberen te helpen om er doorheen te komen…
Denk er eens over na, en geef niet zomaar spontaan een reactie…
Greetz.
P.S. JoeyN Stop die iMac 24 inch lekker in een gat waar je hem niet zal vinden, want waarschijnlijk kan je de aan en uit knop nog niet eens vinden, en als je al 2 jaar in het vak zit en je kan nog niet eens een beveiliging policies aan te passen, zou ik toch bij mezelf gaan nadenken om eens serieus en volwassen te worden, want als je zo blijft doorgaan, alsof je alles weet, komt er een moment dat er serieuze mensen zich tegen je gaan keren.
[Laatst bewerkt door DJVG op woensdag 3 december 2008, om 11:40]