Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

VMBO

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 19:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

Frans en Duits op de middelbare school gaat nergens over, en heb je totaal geen flikker aan als je 1 van de twee gaat studeren.

Het lijkt me toch wel handig als je de taal al een beetje beheerst. Ik neem niet aan dat ze helemaal op nieuw gaan beginnen op de universiteit...

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 19:41
💸+
Bewerken Quote

Ik ken wel een paar mensen @vmbo en bij ons op school is het zo dat er egt veel daarvan naar havo willen, en die lui hebben dan ook al standaard procedures zodat ze gelijk het volgende jaar met havo meekunnen (denk aan extra onderdelen die op havo wel worden gegeven en op vmbo niet behandelen voordat ze naar havo gaan).

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 19:48
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

Ik ken wel een paar mensen @vmbo en bij ons op school is het zo dat er egt veel daarvan naar havo willen, en die lui hebben dan ook al standaard procedures zodat ze gelijk het volgende jaar met havo meekunnen (denk aan extra onderdelen die op havo wel worden gegeven en op vmbo niet behandelen voordat ze naar havo gaan).

Vriend van me is nu ook van havo aan het opwerken naar VWO. Ik zou het denk ik ook proberen mocht ik dit jaar niet halen. Want met VWO kan je toch net naar de universiteiten.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 22:10
💸+
Bewerken Quote

Al die idioten die zeggen dat VMBO-ers lui zijn, fuck you, ik heb deze heleweek uit de naad gewerkt.
4 pw's (leren 4 uur)
Stageverslag (30 A4'tjes helemaal vol) (maken 14 uur)
Magazine maken voor Levensbescouwing. (maken 6 uur)
Verslag over een voorstelling (45 minuten)
Huiswerkzelf (3 uur)
Totaal dus 27 uur en 45 minuten, dus dat vind ik dus niet echt lui.

Dus mensen die denken dat VMBO-ers alleen een kut inzet vermogen hebben fuck you met je propaganda.
Zelf moet ik wel zeggen dat er 1 iemand bij mij in de klas zit die van VWO naar VMBO ging in een jaar, dat ik wel iets met inzetten, maarja daarvan kan je het echt zeggen.

Rian
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 22:11
💸+
Bewerken Quote

Als je moet leren / hard werken om je VMBO te halen ben je gewoon dom

Ik zit niet voor niks op het VMBO, het laatste waar ik tijd voor heb ik school, het is dat het moet..

Sander
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 22:20
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

Ik zit niet voor niks op het VMBO, het laatste waar ik tijd voor heb ik school, het is dat het moet..

Hier ben ik het wel mee eens, tuurlijk moet je wel wat doen maar ik geef ook toe dat ik me niet 100% inzet.
Maar: dat betekend dus niet dat ik meteen dom ben
Als mensen nou zeggen ja VMBOers hebben weinig inzet, oke, maar meteen zeggen dat ze dom zijn is
Owja en Rian, wij worden later toch rijk dus we hebben geen school nodig

[Laatst bewerkt door Sander op maandag 1 december 2008, om 22:20]
Rian
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 22:23
💸+
Bewerken Quote

Sander schreef:

[...]
Hier ben ik het wel mee eens, tuurlijk moet je wel wat doen maar ik geef ook toe dat ik me niet 100% inzet.
Maar: dat betekend dus niet dat ik meteen dom ben
Als mensen nou zeggen ja VMBOers hebben weinig inzet, oke, maar meteen zeggen dat ze dom zijn is
Owja en Rian, wij worden later toch rijk dus we hebben geen school nodig

En ik ben het weer met jouw eens

Alleen zo raar is het niet dat je gelijk als dom bestempelt word, het grootste gedeelte is dan ookwel dom, maargoe daar is des te meer plezier mee te beleven

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 22:37
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

Al die idioten die zeggen dat VMBO-ers lui zijn, fuck you, ik heb deze heleweek uit de naad gewerkt.
4 pw's (leren 4 uur)
Stageverslag (30 A4'tjes helemaal vol) (maken 14 uur)
Magazine maken voor Levensbescouwing. (maken 6 uur)
Verslag over een voorstelling (45 minuten)
Huiswerkzelf (3 uur)
Totaal dus 27 uur en 45 minuten, dus dat vind ik dus niet echt lui.

Dus mensen die denken dat VMBO-ers alleen een kut inzet vermogen hebben fuck you met je propaganda.
Zelf moet ik wel zeggen dat er 1 iemand bij mij in de klas zit die van VWO naar VMBO ging in een jaar, dat ik wel iets met inzetten, maarja daarvan kan je het echt zeggen.

Wen 'r maar aan jongen, een gemiddelde baan is nog veel zwaarder. Welkom in de gemiddelde week van een VWO'er.

Rian schreef:

Agree.

Wouter
D O double G
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 22:39
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Wen 'r maar aan jongen, een gemiddelde baan is nog veel zwaarder. Welkom in de gemiddelde week van een VWO'er.

4e/5e/6e?

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 01 Dec 2008, 22:47
💸+
Bewerken Quote

Wouter schreef:

[...]
4e/5e/6e?

In de 6e heb je het zo druk, het hele jaar door.

KoiSashuu
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 08:44
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

Weet je wel wat propaganda betekend?

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 09:08
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
In de 6e heb je het zo druk, het hele jaar door.

Mwa, valt hier nog wel mee. De examenperiodes zijn dan wel verlept maar verder is de 4e toch wel het latsigst dacht ik zo.

JoeyK
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 09:39
💸+
Bewerken Quote

Ik zit net te kijken dit is mijn oude school die ze filmen LAL Vleuten via nova college

Saven
admin
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 10:44
💸+
Bewerken Quote

BorisSoad schreef:

[...]
Vriend van me is nu ook van havo aan het opwerken naar VWO. Ik zou het denk ik ook proberen mocht ik dit jaar niet halen. Want met VWO kan je toch net naar de universiteiten.

Je kan met HAVO ook naar de uni, alleen moet de dan een HBO propedeuse hebben

Stfn
1th
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 13:05
💸+
Bewerken Quote

Ik doe lekker VMBO en dat bevalt me prima. M`n niveau ligt trouwens niet zo laag als wat je op al die video`s ziet, dat is allemaal overdreven.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 15:13
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]

[...]
Agree.

Ik ga erna niet naar VWO maar naar Havo :W
En mij best als VWO'ers hun jeugd willen vergooien met alleen hw..
Maakt mij vrijweinig uit.

Headshot
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 15:14
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]

[...]

Owja?, en daar heb jij natuurlijk ervaring mee?.

Jaapje
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 15:15
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

[...]
Mwa, valt hier nog wel mee. De examenperiodes zijn dan wel verlept maar verder is de 4e toch wel het latsigst dacht ik zo.

Ik zit nu in de 4e klas, en vind dit toch (op de brugklas na) wel het makkelijkste jaar tot nu. Komt denk ik ook omdat ik EINDELIJK de vakken heb kunnen kiezen die ik leuk vind en waar ik goed in ben.

En wat voor profiel hebben jullie btw?

Jaapje
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 15:17
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

[...]

ahahahah dude denk je serieus dat de gemiddelde vwo-er echt hun jeugd vergooit met het maken van huiswerk? De mensen op het VWO doen waarschijnlijk gewoon even veel (of weinig) als de mensen op het VMBO, alleen kunnen deze mensen gewoon iets beter denken.

't Is echt niet zo dat het VWO meer huiswerk heeft, alleen de moeilijkheidsgraad ligt gewoon hoger. (Dus niet dom begrippen leren en opschrijven op je pw-blaadje, maar ook kunnen gebruiken in berekeningen en teksten)

Jaapiej
krek
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 15:30
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

[...]
ahahahah dude denk je serieus dat de gemiddelde vwo-er echt hun jeugd vergooit met het maken van huiswerk? De mensen op het VWO doen waarschijnlijk gewoon even veel (of weinig) als de mensen op het VMBO, alleen kunnen deze mensen gewoon iets beter denken.

't Is echt niet zo dat het VWO meer huiswerk heeft, alleen de moeilijkheidsgraad ligt gewoon hoger. (Dus niet dom begrippen leren en opschrijven op je pw-blaadje, maar ook kunnen gebruiken in berekeningen en teksten)

Je moet wel degelijk meer doen bij VWO, maar vanwege het feit dat ze sneller/beter denken/dingen onthouden (wat jij trouwens ook aangeeft) gaat het sneller en lijkt het misschien evenveel.
Verder verschilt dit alles natuurlijk per persoon.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 15:39
💸+
Bewerken Quote

ik ken wel iemand die op tto zat (heeft de helf van het vakken in het engels) die had per week 38 lessen (50 min / les) + nog een lading huiswerk, dit geeft denk ik ook wel aan dan dat een hoger niveau wel degelijk meer les betekend

Stfn
1th
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 15:56
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

[...]

idd durf voor 99.9% te zeggen dat ik een mooiere jeugd heb dan een VWO'er

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 15:57
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

[...]

Sorry hoor, maar dit is echt een gigantisch domme uitspraak. Dat jij niet kunt plannen en daarom misschien geen vrije tijd over hebt is een mogelijkheid.

Ik moet hard werken ja, maar ik kan prima elke avond om 8 uur voor de buis gaan zitten en tv kijken en goede cijfers halen. Elke vrijdag en zaterdag uit.

Conclusie jouw reactie; Bullshit

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 16:05
💸+
Bewerken Quote

Stfn schreef:

[...]

idd durf voorvoor 99.9% te zeggen dat ik nu een betere baan heb die vele malen meer verdient dan jij zult krijgen

Jaapiej
krek
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 16:06
💸+
Bewerken Quote

Stfn schreef:

[...]

Gozer, dit is echt ongelofelijke onzin. Jij geeft hier aan dat een VWO'er (stereotypering) geen betere jeugd kan hebben dan jij?

Het feit alleen al dat je dit durft te zeggen, geeft ten eerste aan dat je toch wel degelijk thuishoort op het VMBO, want er is totaal niet over na gedacht. Verder durf ik met 100% zekerheid te zeggen dat het niet de opleiding is die bepaald of je een mooie jeugd hebt, maar dat een mooie jeugd afhankelijk is van verschillende factoren.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login