Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

VMBO

Sander
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 16:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

[...]
Sorry hoor, maar dit is echt een gigantisch domme uitspraak. Dat jij niet kunt plannen en daarom misschien geen vrije tijd over hebt is een mogelijkheid.

Ik moet hard werken ja, maar ik kan prima elke avond om 8 uur voor de buis gaan zitten en tv kijken en goede cijfers halen. Elke vrijdag en zaterdag uit.

Conclusie jouw reactie; Bullshit

Haha ja precies, vanaf 8 uur. Na school heb ik alle tijd

Jaapje
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 16:07
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

[...]
Sorry hoor, maar dit is echt een gigantisch domme uitspraak. Dat jij niet kunt plannen en daarom misschien geen vrije tijd over hebt is een mogelijkheid.

Ik moet hard werken ja, maar ik kan prima elke avond om 8 uur voor de buis gaan zitten en tv kijken en goede cijfers halen. Elke vrijdag en zaterdag uit.

Conclusie jouw reactie; Bullshit

Dit was dus ook mijn punt. Het slaat nergens op dat een VWO-er een slechtere jeugd heeft dan een VMBO-er. Als ik heel hard zou moeten werken voor mijn vwo, en inderdaad weinig vrije tijd over zou houden, dan zou ik echt wel een niveau lager gaan doen.

Ik ben elke dag voor het eten echt wel klaar met school hoor, dus kan gerust een film kijken op tv ofzo. Bovendien heb ik vrijdagavond en zaterdagavond altijd tijd, dus heb ik genoeg tijd om uit te gaan. Zaterdag overdag moet ik werken, en zondag moet ik meestal wat proefwerkjes leren voor de desbetreffende week.

Conclusie:
Dat jij vwo misschien niet aan zou kunnen, en dus een kutjeugd zou hebben, wil niet zeggen dat er ook mensen bestaan (ja, echt) die een sociaal leven en het vwo kunnen combineren.

Sander
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 16:12
💸+
Bewerken Quote

Ik heb alle tijd als ik uit school kom, ik hoef nooit veel te doen. Het is maar precies wat je wil en dat is voor ieder mens anders. De één wil meer verdienen (waar je meer voor zal moeten doen) en de andere wil minder doen en zal dus ook minder verdienen.
Simple as that.
Maar het niveau van VMBOers hoeft niet altijd lager te zitten, want 50% van de VMBOers zouden ook VWO/HAVO kunnen doen als ze als ze uit school komen meteen aan hun huiswerk gaan tot het eten..

Jaapje
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 16:17
💸+
Bewerken Quote

Sander schreef:

Ik heb alle tijd als ik uit school kom, ik hoef nooit veel te doen. Het is maar precies wat je wil en dat is voor ieder mens anders. De één wil meer verdienen (waar je meer voor zal moeten doen) en de andere wil minder doen en zal dus ook minder verdienen.
Simple as that.
Maar het niveau van VMBOers hoeft niet altijd lager te zitten, want 50% van de VMBOers zouden ook VWO/HAVO kunnen doen als ze als ze uit school komen meteen aan hun huiswerk gaan tot het eten..

Hoeft niet per definitie zo te zijn. Mensen die het heel graag willen, doen er inderdaad veel voor. Ik heb zoiets van 'als me het lukt zonder veel te hoeven doen', vind ik het best. En tot nu toe lukt dat wel aardig.

Als ik me echt de tiefus zou moeten werken, zou ik liever HAVO gaan doen ofzo.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 16:18
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

[...]
Ik ga erna niet naar VWO maar naar Havo :W
En mij best als VWO'ers hun jeugd willen vergooien met alleen hw..
Maakt mij vrijweinig uit.

Stfn schreef:

idd durf voor 99.9% te zeggen dat ik een mooiere jeugd heb dan een VWO'er

STFN: zie dit:

Thaan schreef:
idd durf voorvoor 99.9% te zeggen dat ik nu een betere baan heb die vele malen meer verdient dan jij zult krijgen

Artofdead, ik weet niet wat jij denkt ofzo hé, maar ik doe het als volgt:
ik kom thuis, zet muziek aan, ik ga even flink voor mijn huiswerk, ben op tijd klaar, en zit de hele avond achter de computer?
En ja, ik zit in de tweede, ja ik heb dus minder zwaar als een 6e klasser bijv. als Thaan. Maar ik denk dat je dat op deze manier ook wel (makkelijk) haalt hoor..

Vandaag had ik weer een 'VMBO' momentje.
Ik had SO biologie, ik moest allemaal botten kennen.
Niet zo moeilijk.
Dus ik aan het vertellen met mijn vriend. (VMBO)
"Ik had vandaag Bio SO
Oh ja! Dat had ik laatst ook!
Was het moeilijk?
Ja ik kreeg allemaal dingen zoals voet, en arm en been, echt kankermoeilijk."

Maar dat doet er niet echt toe.

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 16:33
💸+
Bewerken Quote

Ik ben echt snel klaar met mijn huiswerk. Er zijn tijden dat ik langer bezig ben ivm pw's. Maar dat hoort er nu eenmaal bij. Meestal ben ik voor vijf uur klaar als ik om 3 uur uit ben. Ik denk niet dat vmbo'ers een relaxter leven hebben. Zoals jaapiej al zei hangt dat niet alleen af van je school. Ik heb een aardige broer, zat vrienden en een leuk leven. Tja, dat ik als een nerd op school word gezien ligt meer aan een combinatie van mijn koppigheid op het gebied van individualisme en dat de rest mij niet altijd begrijpt. En dat ik (misschien) ook wel (een beetje) nerd ben. . Dit geeft mij niet veel shit, behalve dat ik niet erg veel zelfvertrouwen heb en niet snel chicks krijg

Stfn
1th
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 16:37
💸+
Bewerken Quote

Mensen die allemaal ingaan op mijn reactie behoren dan gewoon tot de 0,01%. Kom op mensen vat niet alles zo serieus op. Als iedereen zo doorgaat blijf je praten over het verschil tussen VMBO en VWO.

Jaapje
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 16:49
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

En ja, ik zit in de tweede, ja ik heb dus minder zwaar als een 6e klasser bijv. als Thaan. Maar ik denk dat je dat op deze manier ook wel (makkelijk) haalt hoor..

Tweede klas vond ik 't moeilijkst tot nu toe. 3e en 4e klas zijn appeltje eitje.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 17:02
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

[...]

Tweede klas vond ik 't moeilijkst tot nu toe. 3e en 4e klas zijn appeltje eitje.

Dat zegt elke leraar bij ons op school ook. Aangezien je nu alles moet doen, en je in het 3e dingen kan laten vallen. En vooral Grieks en Latijn in het begin schijnt erg moeilijk te zijn, om die woordjes erin te krijgen en de grammatica te snappen.

Rbn
Zo goed?
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 17:02
💸+
Bewerken Quote

't is maar net wat je later wilt doen. ik wil niet hele dag netjes in me pak saai in een kantoor zitten ofzo. en zoals het hier al een paar keer gezegt is vmbo'ers hebben duidelijk meer vrije tijd van vwo'ers je kan het vierkant ontkennen maar blijft zo. veder boeit het me vrij weinig welke opleiding ik doe (ik doe nu vmbo) en ik zit net als rian gewoon op het vmbo omdat ik te lui ben om iets te doen en ook het laaste waar ik aan denk is school kom ik eerlijk voor uit boeit me geen reet

Jaapje
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 17:11
💸+
Bewerken Quote

Rbn schreef:

't is maar net wat je later wilt doen. ik wil niet hele dag netjes in me pak saai in een kantoor zitten ofzo. en zoals het hier al een paar keer gezegt gezegd is vmbo'ers hebben duidelijk meer vrije tijd van vwo'ers je kan het vierkant ontkennen maar blijft zo. veder boeit het me vrij weinig welke opleiding ik doe (ik doe nu vmbo) en ik zit net als rian gewoon op het vmbo omdat ik te lui ben om iets te doen en ook het laaste waar ik aan denk is school kom ik eerlijk voor uit boeit me geen reet

Jij weet niet hoeveel vrije tijd ik heb, dus kun jij daar niets over zeggen. Zoals ik al zei zijn er ook ZAT mensen die het vwo wel relax kunnen doen, zonder dat ze weinig vrije tijd hebben.

Paul
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 17:21
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Dat zegt elke leraar bij ons op school ook. Aangezien je nu alles moet doen, en je in het 3e dingen kan laten vallen. En vooral Grieks en Latijn in het begin schijnt erg moeilijk te zijn, om die woordjes erin te krijgen en de grammatica te snappen.

Valt heel erg mee hoor..
Heeft gewoon te maken met inzet. Er valt weinig te snappen aan grammatica, je moet gewoon weten hoe bijvoorbeeld een abl. abs. of een coniunctivus eruit ziet. That's all. Geld bijna voor alle vakken.
Wat mij opvalt is dat VMBO'ers altijd van dat onnuttige huiswerk krijgen. Dat moet gewoon veranderen.

[Laatst bewerkt door Paul op dinsdag 2 december 2008, om 17:27]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 17:23
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
[...]

STFN: zie dit:
[...]

Artofdead, ik weet niet wat jij denkt ofzo hé, maar ik doe het als volgt:
ik kom thuis, zet muziek aan, ik ga even flink voor mijn huiswerk, ben op tijd klaar, en zit de hele avond achter de computer?

Vandaag had ik weer een 'VMBO' momentje.
Ik had SO biologie, ik moest allemaal botten kennen.
Niet zo moeilijk.
Dus ik aan het vertellen met mijn vriend. (VMBO)
"Ik had vandaag Bio SO
Oh ja! Dat had ik laatst ook!
Was het moeilijk?
Ja ik kreeg allemaal dingen zoals voet, en arm en been, echt kankermoeilijk."

Maar dat doet er niet echt toe.

Ik zit niet in de 6e, weet alleen wel nog toen ik het deed.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 17:27
💸+
Bewerken Quote

Rbn schreef:

't is maar net wat je later wilt doen. ik wil niet hele dag netjes in me pak saai in een kantoor zitten ofzo. en zoals het hier al een paar keer gezegt is vmbo'ers hebben duidelijk meer vrije tijd van vwo'ers je kan het vierkant ontkennen maar blijft zo. veder boeit het me vrij weinig welke opleiding ik doe (ik doe nu vmbo) en ik zit net als rian gewoon op het vmbo omdat ik te lui ben om iets te doen en ook het laaste waar ik aan denk is school kom ik eerlijk voor uit boeit me geen reet

Het is gewoon een keuze en daarnaat onzin: als VWO'er heb je niet per sé minder vrije tijd. Sommige gaan het fluitend door zonder een poot uit te steken.

Verder is het gewoon een keuze: of nu hard werken en later een rustige baan hebben die beter verdient wat leid tot meer vrije tijd, of nu weinig werken en niet je best doen en later je uit je naad moeten werken om je hypotheek moeten doen.

Dat eerste geval zijn de meeste VWO'ers, en het tweede over het algemeen de VMBO'ers.
En geloof mij, middelbare school duurt maar 4-6 jaar.
Alles daarna is de rest van je leven.
Kun je beter 6 jaar je uit de naad werken en het daarna rustig aan doen.

Jaapje
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 17:31
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

[...]
Valt heel erg mee hoor..
Heeft gewoon te maken met inzet. Er valt weinig te snappen aan grammatica, je moet gewoon weten hoe bijvoorbeeld een abl. abs. of een coniunctivus eruit ziet. That's all. Geld bijna voor alle vakken.
Oja, Jaapje, het is bullshit om te beweren dat er verschil zit tussen atheneum en gymnasium. Een echt zelfstandig gymnasium geeft meestal op meerdere manieren les of heeft allerlei extra's die je in het atheneum nooit zult hebben. Dat jij Latijn en Grieks niks vind, dat zal wel, maar neem nou niet aan dat je meteen gelijk hebt daarmee.

Er zit ook wel een verschil tussen het atheneum en het gymnasium. Dit zijn namelijk de klassieke talen. Voor de rest is alles op de meeste scholen exact hetzelfde. Ik heb met Natuurkunde leerlingen in de klas zitten die gymnasium doen. Ik zit dus in een vwo klas, en niet in een atheneum/gymnasium klas. Dit is op de meeste scholen (hier in de buurt) ook zo. De manier van lesgeven is dus misschien anders tijdens de Latijn-les, maar ik volg gewoon dezelfde Natuurkunde als de gymnasiasten hoor.

Bovendien heb ik nooit gezegd dat ik Latijn en Grieks niks vind. Latijn vind ik zelfs leuk, maar heb het laten vallen omdat ik het waarschijnlijk niet nodig heb (ga de gezondheidszorg toch niet in; heb biologie ook laten vallen). Daarbij is Latijn veel meer leerwerk, terwijl Frans meer lezen en luisteren wordt (wat bij Latijn niet kan).

Stfn
1th
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 17:31
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Het is gewoon een keuze en daarnaat onzin: als VWO'er heb je niet per sé minder vrije tijd. Sommige gaan het fluitend door zonder een poot uit te steken.

Verder is het gewoon een keuze: of nu hard werken en later een rustige baan hebben die beter verdient wat leid tot meer vrije tijd, of nu weinig werken en niet je best doen en later je uit je naad moeten werken om je hypotheek moeten doen.

Dat eerste geval zijn de meeste VWO'ers, en het tweede over het algemeen de VMBO'ers.

Met VMBO kan ik ook de opleiding doen wat ik wil. Vind het leuk en verdien er genoeg mee lijkt mij waarom dan hoger doen als ik toch geen andere baan wil.
Dan lijkt mij dat ik mooi op m`n VMBO kan blijven en niet naar VWO hoef want wat heb ik aan grieks en latijn als ik de ICT in zou gaan ?

Headshot
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 17:39
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]

Je loopt gewoon VMBO hard te bashen, je voelt je zeker nu heel wat nu je VWO diploma of whatever hebt. Daarom loop je nu op dit forum de gelukkige vwo'er uit te hangen.

En ga eens mijn vragen beantwoorden.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 17:44
💸+
Bewerken Quote

Headshot:

Headshot schreef:

[...]
Owja?, en daar heb jij natuurlijk ervaring mee?.

Als dat je vraag is:
Ja, daar heb ik ervaring mee.

Stfn schreef:

[...]
Met VMBO kan ik ook de opleiding doen wat ik wil. Vind het leuk en verdien er genoeg mee lijkt mij waarom dan hoger doen als ik toch geen andere baan wil.
Dan lijkt mij dat ik mooi op m`n VMBO kan blijven en niet naar VWO hoef want wat heb ik aan grieks en latijn als ik de ICT in zou gaan ?

Zoals al zovaak gezegd is in dit topic:
Met een hogere vooropleiding kun je ook de opleiding doen die jij wil. Sterker nog; met een hogere vooropleiding willen ze je nog liever, het toont motivatie.
VWO betekent overigens geen Latijn en Grieks, dat is gymnasium.

Paul
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 18:09
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

[...]

Er zit ook wel een verschil tussen het atheneum en het gymnasium. Dit zijn namelijk de klassieke talen. Voor de rest is alles op de meeste scholen exact hetzelfde. Ik heb met Natuurkunde leerlingen in de klas zitten die gymnasium doen. Ik zit dus in een vwo klas, en niet in een atheneum/gymnasium klas. Dit is op de meeste scholen (hier in de buurt) ook zo. De manier van lesgeven is dus misschien anders tijdens de Latijn-les, maar ik volg gewoon dezelfde Natuurkunde als de gymnasiasten hoor.

Bovendien heb ik nooit gezegd dat ik Latijn en Grieks niks vind. Latijn vind ik zelfs leuk, maar heb het laten vallen omdat ik het waarschijnlijk niet nodig heb (ga de gezondheidszorg toch niet in; heb biologie ook laten vallen). Daarbij is Latijn veel meer leerwerk, terwijl Frans meer lezen en luisteren wordt (wat bij Latijn niet kan).

Als je op een school die atheneum en gymnasium doet, dan heb je gelijk hoor, maar het verschil tussen een zelfstandig gymnasium en een school die VMBO/HAVO/VWO doet is er wel.

Jaapje
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 18:43
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

[...]
Als je op een school die atheneum en gymnasium doet, dan heb je gelijk hoor, maar het verschil tussen een zelfstandig gymnasium en een school die VMBO/HAVO/VWO doet is er wel.

Ik had inderdaad door dat je het over 'een gymnasium' had, en niet over 'het gymnasium' als niveau. Ik had het dus in mijn reactie ook over het niveau, en niet over de school zelf.

Headshot:
Misschien is Thaan niet de stoere vwo-er, maar ben jij gewoon de sneue vmbo-er. Je kunt er misschien gewoon niet tegen dat Thaan met goede argumenten zijn mening weet te beargumenteren, en jij dat niet kunt? Thaan loopt hier niet met zijn vwo-diploma te pronken, maar hij zet alleen wat feiten over het VMBO op een rijtje.

[Laatst bewerkt door Jaapje op dinsdag 2 december 2008, om 18:45]
Maarten
Geplaatst op: 02 Dec 2008, 21:06
💸+
Bewerken Quote

Allemaal leuk en aardig dat je met VWO beter werkt kun krijgen, maar ik doe VMBO ben nu 16 en verdien wel 4.60 of 4.70 per uur. Het is zwaar werk en daar zijn Vmbo'ers wel goed in.

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 07:57
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

Allemaal leuk en aardig dat je met VWO beter werkt kun krijgen, maar ik doe VMBO ben nu 16 en verdien wel 4.60 of 4.70 per uur. Het is zwaar werk en daar zijn Vmbo'ers wel goed in.

Nu verdien je meer en het is later ook mogelijk om meer te verdienen (buren van een vriend van me is timmerman en die heeft echt een groot huis). Maar over het algemeen verdient een VWO-baan gewoon beter.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 09:21
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

Dit is gewoon een bijbaantje en zegt echt totaal niks

Ik heb het dat over het algemeen de toekomst vooruitzichten qua werk voor een VWO'er beter zijn dan voor een VMBO'er.

En natuurlijk zijn er ook mensen die andere banen doen behalve accountant/juristen en kantoorventjes, want waar zouden we zijn zonder gemiddelde vuilnisman, bouwvakker, tiepmiep en weetikveel wat nog meer. Iedereen, draagt met elk werk bij aan de maatschappij. Het is alleen voor jezelf beter om zo ver mogelijk bovenaan te staan in die maatschappij, verdient gewoon beter.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 09:58
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

en ik doe vwo en verdien nu het dubbele met scripten.

Saven
admin
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 10:47
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
en ik doe vwo en verdien nu het dubbele met scripten.

jij en scripten
anyways
stel je verdient dat nu he. is nu ff leuk en aardig maar heb je straks geen fuck aan. probeer van dat minimalistische inkomen maar eens jezelf te onderhouden straks

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login