Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

VMBO

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 12:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Dit is gewoon een bijbaantje en zegt echt totaal niks

Ik heb het dat over het algemeen de toekomst vooruitzichten qua werk voor een VWO'er beter zijn dan voor een VMBO'er.

En natuurlijk zijn er ook mensen die andere banen doen behalve accountant/juristen en kantoorventjes, want waar zouden we zijn zonder gemiddelde vuilnisman, bouwvakker, tiepmiep en weetikveel wat nog meer. Iedereen, draagt met elk werk bij aan de maatschappij. Het is alleen voor jezelf beter om zo ver mogelijk bovenaan te staan in die maatschappij, verdient gewoon beter.

In amerika kan het ook nog eens goed voor komen dat iemand met een vwo-diploma (of hoe heet dat daar?) stratenmaker oid wordt. Er zijn daar totaal geen vangnetten als je ontslagen wordt. Kennis van ons werkte bij phillips en moet nu een nieuwe baan zoeken sinds hij ontslagen is. kan goed zijn dat hij een tijd in een supermarkt gaat werken.

Paul
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 14:15
💸+
Bewerken Quote

BorisSoad schreef:

[...]
In amerika kan het ook nog eens goed voor komen dat iemand met een vwo-diploma (of hoe heet dat daar?) stratenmaker oid wordt. Er zijn daar totaal geen vangnetten als je ontslagen wordt. Kennis van ons werkte bij phillips en moet nu een nieuwe baan zoeken sinds hij ontslagen is. kan goed zijn dat hij een tijd in een supermarkt gaat werken.

De sociale zorg van Amerika is inderdaad heel erg slecht, ook al hebben ze het vaak over 'the American Dream'(waar in staat dat de succes die je maakt helemaal aan jou ligt), maar dat is dus eigenlijk niet helemaal waar.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 14:44
💸+
Bewerken Quote

Ik begin binnenkort aan mijn opleiding bij de Luchtmacht (Piloot) en ik verdien al meer dan dat geweldige bijbaantje terwijl ik juist op school zit dan.

Met VMBO kun je gewoon geen Piloot oid worden, dat is gewoon jammer. Als je buschauffeur wilt worden kun je best VMBO doen maar een betere opleiding als basis is altijd beter.

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 15:04
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

Ik begin binnenkort aan mijn opleiding bij de Luchtmacht (Piloot) en ik verdien al meer dan dat geweldige bijbaantje terwijl ik juist op school zit dan.

Met VMBO kun je gewoon geen Piloot oid worden, dat is gewoon jammer. Als je buschauffeur wilt worden kun je best VMBO doen maar een betere opleiding als basis is altijd beter.

Ik kan geen piloot worden . Niet omdat ik vmbo doe (want ik doe vwo met latijn) maar mijn longen zijn te slecht. heb al een keer klaplong gehad. Gelukkig is piloot niet echt mijn droombaan....

Ik heb zeker met de economische crisis die echt steeds meer pijn gaat doen zoiets van; ik moet me vwo-diploma halen. Als vmbo-er zul je heus nog wel een baan krijgen maar met vwo heb je toch net iets meer kans.

Jaapje
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 15:46
💸+
Bewerken Quote

Ik doe echt geen vwo omdat ik later 'veel geld wil gaan verdienen'. Ik doe alleen vwo, zodat ik de meeste keuze's voor mijzelf open houd. Als ik VMBO zou doen, zou ik al de helft van alle banen niet kunnen doen (wegens mijn te lage opleiding), waar ook nog eens de helft van afvalt omdat het niet met je profiel matcht. Dit is dan ook de reden waarom ik een NT profiel met economie heb gekozen; ik kan bijna alle kanten nog op gaan.

Ik zeg niet dat het zonder vwo diploma niet kan, want je kunt na je HBO ook een Universitaire studie volgen, maar het is in ieder geval veruit de makkelijkste weg.

De bakken met geld die dan later op mijn rekening worden gestort, zijn dus alleen maar (heel erg leuke) externe effecten.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 15:58
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

Ik doe echt geen vwo omdat ik later 'veel geld wil gaan verdienen'. Ik doe alleen vwo, zodat ik de meeste keuze's voor mijzelf open houd. Als ik VMBO zou doen, zou ik al de helft van alle banen niet kunnen doen (wegens mijn te lage opleiding), waar ook nog eens de helft van afvalt omdat het niet met je profiel matcht. Dit is dan ook de reden waarom ik een NT profiel met economie heb gekozen; ik kan bijna alle kanten nog op gaan.

Ik zeg niet dat het zonder vwo diploma niet kan, want je kunt na je HBO ook een Universitaire studie volgen, maar het is in ieder geval veruit de makkelijkste weg.

De bakken met geld die dan later op mijn rekening worden gestort, zijn dus alleen maar (heel erg leuke) externe effecten.

Zo moet je het ook zeker zien, met de hoogst mogelijk basis héb je tenminste die opties.
Met een lage opleiding heb je hélemaal geen opties, heb je geen keuzes.

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 16:44
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Zo moet je het ook zeker zien, met de hoogst mogelijk basis héb je tenminste die opties.

Idd. Ik wil een baan gaan doen waar ik gelukkig mee word. Als ik echt geld nodig zou hebben weet ik dat ik altijd nog wat kan gaan doen waar ik meer geld mee verdien. Oh en Thaan hoe oud ben jij eigenlijk (niet n.a.v. je bericht ofzo, maar ik wou het gewoon eens weten)?

Edit: WAAAAAAAAAAAAAAAT? Dat had ik echt nooit verwacht. Maar nu ik erover nadenk zijn je posts inderdaad behoorlijk volwassen

[Laatst bewerkt door BorisSoad op woensdag 3 december 2008, om 16:45]
Rian
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 17:17
💸+
Bewerken Quote

Ik weet precies wat ik wil en aangezien ik nooit voor een werkgever zal werken zal mijn opleiding geen probleem zijn (VMBO-T->MBO), maar het is wat Thaan zegt, als je het niet weet kan je beter iets hogers doen.

BorisSoad schreef:

[...]
Edit: WAAAAAAAAAAAAAAAT? Dat had ik echt nooit verwacht. Maar nu ik erover nadenk zijn je posts inderdaad behoorlijk volwassen

Er komt er een achter.

Jaapje
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 17:40
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]

Daarom. Daarbij vind ik ook dat je zo hoog mogelijk moet inzetten. Als ik mijn VWO niet ga redden is dat geen ramp, maar ik heb het in ieder geval geprobeerd Ik zit hier dus echt niet op het VWO alleen puur voor het geld (wat de meesten hier wel denken?) Als ik veel geld wil hebben later, had ik beter een simpel profiel met economie kunnen nemen (dus zonder scheikunde, natuurkunde, wiskunde B), aangezien de economie de best verdienende sector is op het VWO.

Daarbij is het ook nog eens zo dat er echt zát HBO opleidingen zijn waarbij je later een betere (lees: beter betaalde) baan krijgt dan wanneer je een WO opleiding doet.

Conclusie:
Als je als VMBO-er graag een hoge functie wilt hebben, kun je er altijd wel komen, alleen dan vaak met een omweg.

.. en dan heb je natuurlijk nog altijd de mensen van het VMBO die wél paupers zijn, aangezien ze geen moeite willen doen voor een goede en leuke baan.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 17:52
💸+
Bewerken Quote

Als we het toch hebben over banen enzo.
Welke opleiding moet je doen voor Fotograaf?
Wil namelijk heel erg fotograaf worden xD

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 18:04
💸+
Bewerken Quote

[url]http://www.fotoacademie.nl/alg_fotoacademie.htm[/url]
Je moet wel havo hebben. Ik weet niet of je dat nog wilt halen, maar ik zou het wel aanraden als je dit echt graag wilt. Want je moet havo hebben;

Sander
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 18:25
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
en ik doe vwo en verdien nu het dubbele met scripten.

ja leuk ik doe vmbo en verdien het dubbele van jou

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 18:45
💸+
Bewerken Quote

BorisSoad schreef:

[url]http://www.fotoacademie.nl/alg_fotoacademie.htm[/url]
Je moet wel havo hebben. Ik weet niet of je dat nog wilt halen, maar ik zou het wel aanraden als je dit echt graag wilt. Want je moet havo hebben;

Daar wil ik wel Havo voor doen.
Meeste mensen zeggen ook dat ik dat makkelijk haal.
Maar ik kan gewoon niet zo goed tegen stress.
En mijn vriendin zit op Havo en die heeft veel meer huiswerk van VWO de laatste tijd, dus ik kan dus nog niet echt tegen de stress...
Maar ik ga zeker verder op Havo

Bob
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 19:27
💸+
Bewerken Quote

Heh, hier kan echt geen normale discussie gevoerd worden. Leuk om toe te kijken .

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 20:28
💸+
Bewerken Quote

Bob schreef:

Heh, hier kan echt geen normale discussie gevoerd worden. Leuk om toe te kijken .

Hoe bedoel je? Ik vind dat het nu best rustig en goed gaat. Eindelijk eens een topic wat ergens over gaat.

Rian
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 20:46
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

[...]
En mijn vriendin zit op Havo en die heeft veel meer huiswerk van VWO de laatste tijd, dus ik kan dus nog niet echt tegen de stress...

Fotograaf dat word je niet, dat ben je.
Dus als je nu nog geen camera hebt liggen en een aardig Flickr accountje vol hebt met de dikste shit kan je het wel vergeten denk ik. Bij zulke beroepen snap ik die opleidingen dus echt niet, om mooie foto's te maken heb je een dikke camera en een zak vol inspiratie nodig wat wil je die 4 jaar gaan doen?

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 20:57
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

Als we het toch hebben over banen enzo.
Welke opleiding moet je doen voor Fotograaf?
Wil namelijk heel erg fotograaf worden xD

Volgensmij zijn die pas mogelijk vanaf HBO niveau.
Dan moet je kiezen voor een opleiding fotografie/(audio)visuele vormgeving.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 21:43
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

[...]

Je kan niet tegen stress? Sorry?

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 03 Dec 2008, 21:55
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Je kan niet tegen stress? Sorry?

Kan er wel tegen, alleen ben ik dan niet meer zo aardig.
En ja ik ben best een aardige vent

-edit-
Weet iemand ook als je na vmbo, havo gaat doen welk leerjaar je terecht komt?

[Laatst bewerkt door Artofdead op donderdag 4 december 2008, om 07:49]
BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 04 Dec 2008, 15:29
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

[...]

Fotograaf dat word je niet, dat ben je.
Dus als je nu nog geen camera hebt liggen en een aardig Flickr accountje vol hebt met de dikste shit kan je het wel vergeten denk ik. Bij zulke beroepen snap ik die opleidingen dus echt niet, om mooie foto's te maken heb je een dikke camera en een zak vol inspiratie nodig wat wil je die 4 jaar gaan doen?

Er zijn wel basistechnieken en je kan beter leren met de effecten om te gaan. ook composities worden behandeld en je krijgt niet te vergeten bewijs dat je een beetje foto's kan maken (je diploma). Een bedrijf gaat namelijk ook niet iedere malloot inhuren die claimt met een camera om te kunnen gaan. Je zou fotograferen met schilderen kunnen vergelijken. Er zijn verschillend stromingen binnen de fotografie en daar wordt neem ik aan ook nog eens dieper op in gegaan. Ik denk dat je die vier jaar wel nodig zult hebben om prof fotograaf te worden.

http://www.thecanvasgallery.com/oahu_wedding_art.jpg
Niet echt proffesioneel gedaan, maar ik denk dat je als proffesional ook dit soort editing zal leren.

[Laatst bewerkt door BorisSoad op donderdag 4 december 2008, om 15:31]
Martijn
Geplaatst op: 04 Dec 2008, 15:35
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

[...]
Kan er wel tegen, alleen ben ik dan niet meer zo aardig.
En ja ik ben best een aardige vent

-edit-
Weet iemand ook als je na vmbo, havo gaat doen welk leerjaar je terecht komt?

dacht in havo 4

Maarten
Geplaatst op: 04 Dec 2008, 15:37
💸+
Bewerken Quote

Martijn schreef:

[...]

dacht in havo 4

Klopt, althans, dat is op mijn school.

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 04 Dec 2008, 16:24
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

[...]
Klopt, althans, dat is op mijn school.

Ik denk dat het dan ook wel landelijk zo is. Dat zuigt wel als je dan ook nog vwo wil doen. Moet je nog 4 jaar op school zitten

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 04 Dec 2008, 17:33
💸+
Bewerken Quote

BorisSoad schreef:

[...]
Ik denk dat het dan ook wel landelijk zo is. Dat zuigt wel als je dan ook nog vwo wil doen. Moet je nog 4 jaar op school zitten

maar als je vwo wilt doen kom je in het begin meestal niet op vmbo terecht he .

Saven
admin
Geplaatst op: 04 Dec 2008, 17:39
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

[...]

Volgensmij zijn die pas mogelijk vanaf HBO niveau.
Dan moet je kiezen voor een opleiding fotografie/(audio)visuele vormgeving.

Nee, voor zover ik weet zijn die MBO only voor fotografie. Een vriend van mij wou zoiets doen

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login