Goedenavond,
Ik zit een beetje nieuws te lezen etc. Gisteren hoorde ik ook al op de radio rare dingen maar nu lees ik het volgende:
(Novum) - Het is geen nieuws dat de terreurdreiging tegen Nederland hoog is. Minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) heeft al eerder gemeld dat terroristen Nederland 'in the picture' hebben, zei hij donderdag op BNR Nieuwsradio.
'Hoge terreurdreiging is geen nieuws'
De Tweede Kamer heeft Hirsch Ballin gevraagd om uitleg over uitlatingen van Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) Tjibbe Joustra. Die zei in een interview met de Volkskrant dat de terreurdreiging nu 'groter is dan ooit'. "Dat is eigenlijk geen nieuws", reageerde Hirsch Ballin.
De NCTb hanteert verschillende stadia van het dreigingsniveau. Sinds in maart de film van PVV-leider Geert Wilders 'Fitna' verscheen is die 'substantieel', net als drie jaar geleden toen Samir A. werd opgepakt voor het voorbereiden van een terroristische aanslag. Joustra omschrijft de dreiging nu als 'substantieel met een plusje'. 'Fitna' van heeft volgens Joustra kwaad bloed gezet onder moslimfundamentalisten. Hij wil niet zeggen waaruit de dreiging concreet bestaat.
Eerder deze maand bleek uit een rapportage van de NCTb dat Nederlanders steeds minder bezorgd zijn over de mogelijkheid van een terroristische aanslag.
Ik denk dat Nederland 10x harde mag gaan nadenken over alles voordat Schiphol straks in vuur en vlam staat.
Geef je mening.