Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Welke mobiel

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 08 Dec 2008, 15:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Het heeft niks te maken met de moeite om een prepaid kaart te halen, het heeft te maken dat je met een abonnement van 6 euro meer belminuten en smsjes krijgt dan een prepaid kaart van 6 euro.

Even een snelle vergelijking, getallen zijn fictief maar puur om het verschil aan te geven:

Sim-only 6 euro per maand:
150 belminuten + 100 smsjes

Prepaid kaart van 6 euro:
75 belminuten + 25 smsjes

Waarom snap je dat nou nog niet?
Denk je nou echt dat iedereen een abonnement neemt, puur zodat je geen prepaid kaart hoeft te halen?
Iedereen heeft een abonnement omdat het voordeliger is zodra je regelmatig belt. Prepaid is alleen voordeliger als je 80 bent en 1 keer in de maand 5 minuten belt.

Thx voor de mooie uitleg

En wat is er mis met de k770i

Paul
Geplaatst op: 08 Dec 2008, 17:11
💸+
Bewerken Quote

Kersentaart schreef:

[...]

Nokia 6300 is wel een chille telefoon, snap alleen niet waar je die GPS vandaan haalt..

Ik dacht dat die er wel een had? Mja, dan nog blijft het een leuke telefoon.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 08 Dec 2008, 17:39
💸+
Bewerken Quote

Stfn schreef:

[...]
Jij denkt van niet? Check de Vodafone BloX dan. 20 euro opwaarderen en je hebt al 15minuten gratis bellen en voor een 10tje heb je Zorgeloos Sms BloX (1000 smsjes).

Dan is abbo nog steeds goedkoper. Ik betaal minder dan 20 euro per maand, 15 minuten is echt 3x niks en bel ik er meestal in 1 telefoontje doorheen.

Owja, en die 1000 smsjes heb je bij t-mobile voor maar 5 euro.
Sms Maximaal, geen idee hoeveel je er krijgt (onbeperkt bestaat niet, vast een FUP en dan dus nog veel meer dan die 1000).
Nogmaals: een abonnement is goedkoper. Tenzij je Iisys heet.

Stfn
1th
Geplaatst op: 08 Dec 2008, 17:47
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Dan is abbo nog steeds goedkoper. Ik betaal minder dan 20 euro per maand, 15 minuten is echt 3x niks en bel ik er meestal in 1 telefoontje doorheen.

Owja, en die 1000 smsjes heb je bij t-mobile voor maar 5 euro.
Sms Maximaal, geen idee hoeveel je er krijgt (onbeperkt bestaat niet, vast een FUP en dan dus nog veel meer dan die 1000).

Ik bel toch nooit en sms heel veel ben een keer in 28 dagen door de 1000 heen gekomen. En je vind niet snel een abbonement met zoveel smsjes ?

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 08 Dec 2008, 18:37
💸+
Bewerken Quote

mijn broertje heeft ook prepaid en bij hem is het zo (ik meen vodafone) dat er elk jaar 10% van de orginele prijs afgaat tot hij op 50% korting zit .

Verder heb je met abo wel is zo dat het kan zijn dat je per maand 1000 SMSjes hebt maar dat je er maar 800 gebruikt je voor die 200 wel gewoon moet betalen en bij prepaid is dat dus niet (abo is vaak alsnog goedkoper hoor, maar k meld het maar ff).

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 08 Dec 2008, 20:18
💸+
Bewerken Quote

Stfn schreef:

[...]
Ik bel toch nooit en sms heel veel ben een keer in 28 dagen door de 1000 heen gekomen. En je vind niet snel een abbonement met zoveel smsjes ?

"een keer in 28 dagen heen gekomen".

Ok, je hebt 1x de grens gehaald van 1000 smsjes (stuur je rond de 35 sms'jes p/d wat kanker levenloos is)

Dus nu betekend het dat geen enkel abonnement geschikt voor jou is?

--

Verder zie ik ook bij dat vodafone prepaid dat een smsje 0,09 kost. En bellen 0,29 per minuut.

150 x 0,29 = 43,5
100 x 0,09 = 9

Is samen: 52,90 euro.
Dit heb ik dus voor 6,-

Nu bestaat er ook nog een Meerwaarderen optie. Maar de prijs van de smsjes blijven 0,09 en de prijs van per minuut gaat 1 cent omhoog (0,30)

Nu krijg je dan wel 15 belminuten OF 50 smsjes erbij als je met 20 euro opwaardeerd:

"150 x 0,30 = 45
100 x 0,09 = 9
Is samen: 54 euro"

Je krijgt dus of 115 minuten of 200 smsjes voor 54,-

Het is gewoon vrijwel ommogelijk om te zeggen dat prepaid goedkoper is (tenzij je (bijna) nooit belt/smst)

Stfn
1th
Geplaatst op: 08 Dec 2008, 21:18
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

"een keer in 28 dagen heen gekomen".

Ok, je hebt 1x de grens gehaald van 1000 smsjes (stuur je rond de 35 sms'jes p/d wat kanker levenloos is)

Dus nu betekend het dat geen enkel abonnement geschikt voor jou is?

--

Verder zie ik ook bij dat vodafone prepaid dat een smsje 0,09 kost. En bellen 0,29 per minuut.

150 x 0,29 = 43,5
100 x 0,09 = 9

Is samen: 52,90 euro.
Dit heb ik dus voor 6,-

Nu bestaat er ook nog een Meerwaarderen optie. Maar de prijs van de smsjes blijven 0,09 en de prijs van per minuut gaat 1 cent omhoog (0,30)

Nu krijg je dan wel 15 belminuten OF 50 smsjes erbij als je met 20 euro opwaardeerd:

"150 x 0,30 = 45
100 x 0,09 = 9
Is samen: 54 euro"

Je krijgt dus of 115 minuten of 200 smsjes voor 54,-

Het is gewoon vrijwel ommogelijk om te zeggen dat prepaid goedkoper is (tenzij je (bijna) nooit belt/smst)

Snap je het niet heb toch een BloX dan en dan kost me dat toch 10 euro of niet dan ?

En als ik zoveel sms hoef ik toch niet kanker levenloos te zijn schat.

Modbreak

Waarschuwing 1 van 1.

[Laatst bewerkt door Stfn op maandag 8 december 2008, om 21:19]
iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 08 Dec 2008, 22:39
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Ow mm op zo'n prepaid dinges had ik niet gerekend, nooit van gehoord. Kan me dan ook niet meer herinneren dat ik ooit prepaid heb gehad.

Nee, het is idd ook al zo oud als m'n computer. Die simkaarten zijn zelfs niet meer te koop
Thaan schreef:

Of iisys.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login